Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Mijn dochter word veel jonger geschat

Mijn dochter is 15 jaar en mijn zoon 12 nu word mijn ouder geschat dan mijn dochter iedereen denk dat hij ouder wat mijn dochter heel irritant vind want iedereen denkt ook dat ze in de eerste zit in de Hema gingen we school spullen zegt iemand haar spannend hè naar de eerste ze gaat studeren en word over een maand 16 ze vind het zo irritant om 12 geschat te worden


Zijn er dingen die ze wil doen om er ouder uit te zien? Kapsel, make-up en kleding kunnen wel verschil maken als ze dat wil. 

Ik zie er ook altijd jonger uit dan ik ben, al is dat nu als 30+ misschien minder erg. Mijn man idem, die moest na zijn 30e verjaardag nog legitimeren om drank te kunnen kopen. 

Bij mij hielp alleen volwassen, kort kapsel en ouwelijke kleding. Toen toch weer lang laten groeien en mijn oude kleding omdat ik het niet mooi vond. Ik heb toen maar geaccepteerd dat ik jonger geschat word. 

Over 30 jaar is er zij er blij mee 🤪

Bijtje82

Bijtje82

05-08-2023 om 09:08

Tja, je doet er weinig aan. 
Heb datzelfde probleem jaren gehad. Op je 24e nog je ID overal laten zien. Discotheek, slijterij etc. 
Nu ben ik 40 en wordt ik nog steeds jaren jonger geschat. Mijn vriend is 29, maar niemand die in eerste instantie door heeft dat we 11 jaar schelen. 

En ja, alsnje nog zo jong bent is het soms heel vervelend. Maar ze moet er maar het beste van maken en altijd een ID kaart op zak dragen 😁 

ik had dat ook. Ik ben ook nog klein (1 meter 52). Mijn dochter (nu 10 jaar) heeft hetzelfde. Je doet er niks aan. Assertiviteit kan helpen.

Ik had jaar in buitenland gestudeerd en na terugkomst ging ik nieuwe studentenkamer bekijken. Huisgenoot daar vroeg: zo meisje, wat kom jij studeren? Mijn antwoord: ik studeer hier al, ik ben vierdejaars. Is helemaal goed gekomen met die huisgenoot hoor. 

Ik werd en word ook vaak jonger geschat. Maar niet 12 toen ik 16 was want ik was lichamelijk wel vroeg ontwikkeld. Maar ik vond make up bijvoorbeeld niet interessant en mode ook niet.
Je doet hier denk ik niet zo veel aan. Ja, met kleding en make up kun je veel, maar dat moet ook bij je passen. Ik zou daar zelf niet snel concessies in doen. 

Mijn dochter is best wel klein voor haar leeftijd dus die wordt ook regelmatig jonger geschat. Ik kan me daar niet zo druk over maken. Mensen zijn er in alle soorten en maten. 

ik ben ook klein en mijn hele leven zijn mensen al in de war over mijn leeftijd. Op zicht vroeger soms jonger, op gehoor ouder. De range was zo’n 10 jaar +/-, zeker rond mijn 30ste. 
Je leert er mee leven. Kan me voorstellen dat ze het irritant vindt, maar heeft ze ook zin om er wat aan te doen? Make uppen, styling etc? Ik vond (en vind) dat teveel gedoe, dus geef me over aan de verwarring. 

mijn dochter van nu 22 kreeg vorig jaar toen ze thuis was en met me  mee ging naar de markt er plakje worst aangeboden van de slager. En rozijnjes bij de notenboer.....

En bij een museum waar ik vooraf kaartjes had geregeld  kreeg ik op mn donder van de dame bij de balie dat ik geen jeugdkaartje had besteld .

Toen ik mn destijds 22 jarige studenten zoon trakteerde op een paar mooie nieuwe schoenen  adviseerde de verkoper een maatje groter te nemen ' want nog in de groei'. 

Tja. T zit bij ons in de genen denk ik. Ik word zelf ( ondanks mn grijze haar)  ook vaak jonger geschat dan ik ben. 

Zoals hierboven al gezegd...gewoon maar mee leren leven. t heeft ook zn voordelen nu & later. 

Mijn zus en ik kregen ooit van de ober in een restaurant een lolly. We waren 21 en 22. 
Uiteraard wel opgegeten toen we klaar waren met lachen. En geconcludeerd dat het stom is dat er een leeftijdsgrens zit aan lolly's krijgen in restaurants.

Gaat vanzelf over.......!

wat vervelend voor je dochter. Ik had dit ook altijd. Vooral in de pubertijd vond ik dit erg vervelend. Ik schaamde mij er wat voor.
Ook in mijn 20-er jaren vaak veel jonger geschat.
Inmiddels 32. Wanneer ik werk wordt ik nog steeds veel jonger geschat. Ik heb dan mijn haar vast in een staart en een 'zusterjasje' aan. Ik werk in de thuiszorg.
Regelmatig als  cliënten de deur open doen wordt er medegedeeld ooh daar komt een heel jong meisje aan😂. Inmiddels zie ik het als compliment. 

MamaE schreef op 05-08-2023 om 10:55:

Mijn zus en ik kregen ooit van de ober in een restaurant een lolly. We waren 21 en 22.
Uiteraard wel opgegeten toen we klaar waren met lachen. En geconcludeerd dat het stom is dat er een leeftijdsgrens zit aan lolly's krijgen in restaurants.

Ik wil ook nog steeds een lolly  En in restaurants zie je ze vaak wel bij de uitgang in een pot zitten en dan lopen vriend en ik daarna ook naar huis met een lolly in ons mond (beiden 50+)

Zus is 4 jaar jonger. We kregen dikwijls de vraag of we een tweeling zijn.

Hier dus ook altijd stukken jonger geschat. Ik heb enerzijds gevloekt, maar anderzijds er echt wel soms dankbaar gebruik van gemaakt.
Als ik op mijn 16de moest betalen om ergens binnen te raken, maar die caissière dacht dat ik 12 was en gratis binnen mocht ... ging ik haar écht niet tegenspreken.

Ik ben intussen bijna 39, maar nog altijd denken ze vaak dat ik een hogeschool-student ben. De eerste keer aangesproken worden op de tram als "mevrouw" deed écht wel vreemd  .

Tja. Ik ben 29 en krijg nog geen alcohol mee zonder legitimatie. Deurverkopers vragen vaak naar mn ouders. Irritant? Neuh. Gewoon mee leven. Zo erg is dat toch niet.

Ik ben niet heel klein met m'n 173cm maar gewoon jong gezicht.

De afgelopen keer stemmen was in een mbo-schoolgebouw. Jongen van beveiligingsopleiding gaf heel correct uitleg aan de mensen voor me over de looproute naar het stembureau.  Mij zag hij aan voor een student. Ben 40. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.