Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
02-09-2018 om 15:13
Ik ben een moeder van een zoon van 15. Gaat naar 4 havo en doet het eigenlijk heel goed.
De puberteit is fors aanwezig in dit huis. Snap ik, ik ben zelf ook puber geweest. Kleding, zijn haar, zijn iPhone en zijn privacy zijn van groot belang.
Nu kan hij mij het bloed onder de nagels vandaan halen de laatste tijd.
Respectloos, niet luisteren en alles moeilijk, moeilijk en moeilijk.
Gisteren vroeg ik hem 11.00 klaar te staan, moesten naar een afspraak. 10.59 komt hij eindelijk beneden maar was weer van alles vergeten. Weer naar boven, duwt zijn zusje nog even omver (die begint te gillen) en ondertussen zit ik al gespannen in de auto omdat we anders te laat komen. (Afspraak voor hem notabene). Komt er vervolgens sjokkend aan en loopt als een slak, met zijn gezicht op onweer, richting auto en stapt in.
In de auto ontplofte ik als een gek. Wat ie wel niet dacht, paar dagen ervoor zijn verjaardag nog met alles erop en eraan gevierd, de mooiste cadeaus gekregen en met de hele familie voor een fortuin wezen uit-eten in zijn favoriete restaurant.
Een beetje meer respect voor zijn ouders is wel op zijn plaats. Natuurlijk was zijn nonchalante gedrag van zojuist de druppel.
Plots begon mijn puberzoon te huilen waar ik van schrok en ik brulde vervolgens vreselijk mee. Mijn zoon huilt zelden!!
Kortom: wat een ellende zo langs de kant van de snelweg. Natuurlijk hebben we goed kunnen uitpraten. Hoop ik.
Ik hou verschrikkelijk veel van mijn puber. Alleen ik begrijp hem vaak niet meer!
Zijn deze escalaties bekend bij jullie? Voel me dan zon waardeloze moeder ook.
02-09-2018 om 16:03
Laat gaan
Als jij je druk maakt over te laat komen op een afspraak voor hem dan doe je iets niet goed. Ik had op tijd gezegd dat we weg moesten en dan was ik gewoon blijven wachten tot meneertje klaar was. En als dat pas om 11.15 is, ja dan komt hij te laat niet ik.