Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Middelbare school, hoeveel zakgeld?

hai allemaal, mijn dochter is gestart op de middelbare school en ik bedacht me dat haar zakgeld aangepast moet worden, ze krijgt nu 3 euro per week. Ik zag op het nibud dat hun richtlijn tussen de 17- 22 euro is per maand. Ik was benieuwd naar jullie ervaringen, hoeveel geven jullie en wat moet jullie kind er dan van kopen? 


Ainne schreef op 27-09-2021 om 14:57:

Mijn dochters (13 en 14) krijgen 15 Euro per week.
Telefoon wordt door ons betaald en twee keer per jaar krijgen ze iets van 100 Euro om kleding van te kopen. De rest is voor eigen kosten.
Jongste kan hier makkelijk van sparen, oudste is altijd blut.

200 euro per jaar voor kleding vind ik wel een beetje sneu. Daarmee red ik het zelfs niet en ik koop erg weinig. Of is die 15 euro ook kleedgeld?

PriceyRook54

PriceyRook54

27-09-2021 om 18:10

MMcGonagall schreef op 27-09-2021 om 18:05:

[..]

200 euro per jaar voor kleding vind ik wel een beetje sneu. Daarmee red ik het zelfs niet en ik koop erg weinig. Of is die 15 euro ook kleedgeld?

Geloof me, zij hebben meer kleren dan ik Shein is hun favoriete website.

En van die 15 per week, dus 60 per maand wordt er inderdaad ook vaak kleding gekocht. Dan krijgen ze nog geld toegestopt van opa's/oma's, of er staat kleding op hun verlanglijstje voor hun verjaardag/kerst... enz.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.