Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
07-07-2022 om 13:11
De boeken zijn tegenwoordig gratis, maar om ze te bestellen moet je langs 15 pagina's met etui's, schooltassen en aangeraden woordenboeken die je wel zo moeten betalen.
Zodra je daar doorheen ben komt de vraag; verzeker je je boeken. Dat is ook elk jaar duurder.
Nu is het 25 euro per pakket per jaar. Als dan gestolen worden ( zal wel kwijtgeraakt mee bedoeld worden) of beschadigd dan krijg je eind van het jaar geen rekening.
Nou heb ik 3 op de middelbare en het leven is duur dus dat is 75 euro.
Ik twijfel elk jaar, wel of niet. Irritante van verzekeringen is dat.
Maar als ik nu ja doe dan bedenk ik me nu; waarom zou je al die boeken dan nog kaften? Hoef ik ook geen kaftpapier te kopen toch? Want maakt toch niet uit hoe ik ze inleveren, want er is geen rekening beloven ze.
Ik kan er in de kleine letters niets over vinden, alleen dat je geen eindafrekening krijgt voor beschadigde boeken.
wat zouden jullie doen?
Maximaal 3 antwoorden.
08-07-2022 om 10:28
Beril schreef op 07-07-2022 om 21:40:
Niet verzekeren en niet kaften.
Hier is in 8 middelbareschooljaren één boek kwijtgeraakt. Kosten kan ik me niet herinneren, dus zal we meegevallen zijn.
Meeste boeken gaan niet terug. Dit jaar gaan er van de 31 gaan er 7 retour. Qua duurzaamheid vind ik dit systeem teleurstellend.
Het voordeel van kaften is dat duidelijk is dat dit het boek van mijn kind is. Anders loop je wel de kans dat iemand een tweede boek in zijn tas stopt en mijn kind zijn boek kwijt is. Op de werkboeken gaat dan een duidelijke sticker op de voorkant.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.