Sanne.88
12-03-2025 om 10:10
Make-up tafel voor tienerdochters: doen of niet?
Mijn dochters van 12 en 14 hebben allebei aangegeven dat ze graag een make-up tafel willen. Ze beginnen steeds meer interesse te krijgen in make-up en huidverzorging, en nu willen ze een vaste plek om alles netjes op te bergen en zich rustig op te maken.
Ik twijfel een beetje: is het een leuke en handige toevoeging of juist overbodig? Hoe hebben jullie dit aangepakt met jullie tieners? Hebben jullie tips voor een goede make-up tafel of alternatieven die goed werken? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Sanne.88
12-03-2025 om 11:38
Ik zie online ook veel exemplaren met led verlichting. Iemand toevallig hier ook ervaring mee ? Of is dit compleet overbodig.

Louloux3
12-03-2025 om 13:06
ik heb het micke bureau van ikea, tweedehands op marktplaats gekocht. Mijn man heeft in het bovenbord een spiegel geplaatst en de ikea ledsjö led lampen (stuks). Daar heb ik nog een lose kleine ringlamp erbij. Genoeg opberg ruimte en fijn in gebruik. Daarbij neemt het niet te veel ruimte in beslag

Wieder
12-03-2025 om 13:17
Zeker doen als je er plek voor hebt! Twee dochters hier, de ene heeft een wimperkruller en mascara, de ander heeft meer make-up dan Nikkie Tutorials. Moet er niet aan denken om dát allemaal in de badkamer te hebben. Lekker op de eigen kamer zodat én de rommel daar blijft, én de rest van het huis toegankelijk blijft voor de rest van het gezin. Want de badkamer ging bij iedere sessie een half uur op slot als madame met haar routine bezig was, en met twee puberella's die rond dezelfde tijd weg moesten in de ochtend, was dat niet bepaald een feestje 😉.

Poezenmeisje
12-03-2025 om 13:26
Anfisa schreef op 12-03-2025 om 11:27:
[..]
Waar heb je deze vandaan? Die onderste vind ik handig met laadjes.
Gegoogeld op "kaptafel jaren 60" (denk ik).

Poezenmeisje
12-03-2025 om 13:28
Sanne.88 schreef op 12-03-2025 om 11:38:
Ik zie online ook veel exemplaren met led verlichting. Iemand toevallig hier ook ervaring mee ? Of is dit compleet overbodig.
Ik heb/had een handspiegel met ledverlichting en heb geen idee wat het zou doen. Het verlichtte in elk geval niets.

Poezenmeisje
12-03-2025 om 13:34
Googelen op "kaptafel jaren 50" gaf me een link naar mijn oma's kaptafel. De beweegbare spiegels vond ik fascinerend.

Fenyw
12-03-2025 om 13:43
Verlichting rondom is wel fijn. Ik heb dat in mijn badkamer en ik vind het een verademing. Geen muppetlampjes, gewoon verlichting in de spiegel

Knutselkei
12-03-2025 om 14:12
Een drieluikspiegel heb ik een aantal jaar geleden nog voor mijn moeder gekocht. Ze heeft boven zon kaptafel daarmee maar die mocht van haar niet naar beneden voor de slaapunit. Losse spiegel gekocht en die aan de muur gehangen. Is echt wel handig om t haar vanachteren te bekijken.
Ik zou t ook doen als je er plek voor hebt. Das toch leuk. Laat ze maar eens op marktplaats etc rondkijken wat ze leuk vinden en handig.

Dymo
12-03-2025 om 15:34
Ik had vroeger van die muppetlampjes, die waren veel te fel.
Een plekje om te tutten is leuk voor tieners. Ik had vroeger zelf een kastje met een kruikje ervoor en daarboven een spiegel. Mijn dochter had een toilettafel van de Zweed met een glazen plaat waaronder ze roze nep-rozenblaadjes had gedaan. Die is ook meegegaan naar haar huis toen ze na een paar studentenkamers een eigen appartement kreeg.
Hartstikke leuk, ik heb ook zo'n parfumverstuiver met een knijpbolletje met een kwastje eraan, staat superleuk op een echte toilettafel.

mana_sutiyuq
12-03-2025 om 15:39
alex plank met 2laden van ikea op bureau hoogte en daar een spiegel boven werkt hier al jaren prima.
Inmiddels is de spiegel vervangen door een tv, de laatjes blijven handig voor sleutels etc.

duizel
12-03-2025 om 19:33
Sanne.88 schreef op 12-03-2025 om 11:25:
[..]
Dat zou ik ook nog kunnen overwegen, weet jij nog wat je destijds een beetje voor een 2e hands betaalde?
Ik heb nog nooit een make-up tafel gekocht. Maar wel een tweedehandsbureautje via marktplaats voor dochter. Dat was echt geluk want dat was gratis ophalen op voorwaarde dat het diezelfde dag opgehaald zou worden. Inclusief stoel 😀. Zag er nog heel goed uit en was 2 straten van mijn werk af.
Als ik nu op marktplaats zoek op kaptafel op maximaal 20 km afstand van mijn adres vind ik 4 tafels die gratis zijn maar wel met wat schade of bijvoorbeeld zonder spiegel.
De prijzen variëren van 20 tot 900 euro. Ik zag een leuke voor 25 euro die dochter wel zou willen... (maar niet krijgt)
Tip is wel om op kaptafel te zoeken en op make up tafel. Dan krijg je meer resultaten

Anne1234!
12-03-2025 om 21:29
Mijn dochter heeft een Ikea Malm Toilettafel met zo'n Hollywood spiegel er boven.