Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Make-up tafel voor tienerdochters: doen of niet?

Mijn dochters van 12 en 14 hebben allebei aangegeven dat ze graag een make-up tafel willen. Ze beginnen steeds meer interesse te krijgen in make-up en huidverzorging, en nu willen ze een vaste plek om alles netjes op te bergen en zich rustig op te maken.

Ik twijfel een beetje: is het een leuke en handige toevoeging of juist overbodig? Hoe hebben jullie dit aangepakt met jullie tieners? Hebben jullie tips voor een goede make-up tafel of alternatieven die goed werken? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

dc42e3be9e2239f3d18874fbddc2c122.jpg

vintage-kaptafel-jaren-60-zweden.jpg

Die witte vind ik het mooist.

Mijn vader heeft vroeger een spiegelkastje opgehangen boven mijn bureau. Daar kon ik al mijn spulletjes in kwijt en mezelf opmaken en mij haren doen.

ik zou denken, als je de ruimte hebt waarom niet. Mooi verjaardagscadeau oid. Ik zou het persoonlijk wel tweedehands kopen. Dan is het ook niet erg als je over een tijdje besluit dat het niet gebruikt wordt en je het weet doorverkoopt

Ik zou iets verder kijken: een bureau of tafel met wat opbergruimte met een losse spiegel erop, zodat je de tafel ook nog kunt gebruiken als deze hype weer voorbij is. Hier duurde het maar een jaar of 2, dochter gebruikt nu nog maar zelden make-up.

Wij hebben destijds een tafelblad van bamboe bij de Zweedse gigant gekocht, met aan de ene kant een ladenblokje met 5 laden en aan de andere kant 2 poten. Die combi staat nu op haar studentenkamer, maar ze heeft nog naar een half laatje met make-up. De grote driedelige spiegel is allang weg, ze gebruikt nu een staand rond omkeerbaar make-upspiegeltje dat aan een kant 3x vergrotend is.

duizel schreef op 12-03-2025 om 10:31:

ik zou denken, als je de ruimte hebt waarom niet. Mooi verjaardagscadeau oid. Ik zou het persoonlijk wel tweedehands kopen. Dan is het ook niet erg als je over een tijdje besluit dat het niet gebruikt wordt en je het weet doorverkoopt

Zo zou ik het ook doen. Marktplaats staat er vol mee en bijv Ikea heeft ze ook. 

Ik spreek overigens niet uit ervaring. Ik heb geen dochter(s).

We hebben ooit een tweedehands gekocht, en die opgeknapt...Nu zijn ze volwassen... maar het was en een leuk projekt,en ze hebben erbest veel mee gedaan...Dus ikzou zeggen als je plaats hebt gewoon doen

Voordeel van een vaste plek de make up wordt maar op een plek gebruikt en geknoeid. Dus ik zou het doen. De oplossing van watertoren vind ik ook heel slim.

Super leuk, maar inderdaad tweedehands beginnen. Zeker als je het "zomaar" geeft. Maak je er een heel ding van en krijgen ze het bijvoorbeeld voor hun verjaardag, dan verwachten ze mogelijk een nieuwe.

Aan de andere kant. Als je het zelf ook prettig vindt en de ruimte hebt... Wellicht eentje kopen waar jullie alle drie wat aan hebben.

Leuk toch? Make-up dan. Allerlei skincare gedoe zou ik afraden. Al die middeltjes op een piepjonge gezonde huid kunnen alleen maar schade veroorzaken.

https://www.huidzorgwest.nl/huidproblemen-tieners-door-huidverzorging-trends-tiktok/

Sanne.88

Sanne.88

12-03-2025 om 11:25 Topicstarter

duizel schreef op 12-03-2025 om 10:31:

Dat zou ik ook nog kunnen overwegen, weet jij nog wat je destijds een beetje voor een 2e hands betaalde? 

Poezenmeisje schreef op 12-03-2025 om 10:22:

dc42e3be9e2239f3d18874fbddc2c122.jpg

vintage-kaptafel-jaren-60-zweden.jpg

Die witte vind ik het mooist.

Waar heb je deze vandaan? Die onderste vind ik handig met laadjes.

Sanne.88

Sanne.88

12-03-2025 om 11:28 Topicstarter

IMI-x2 schreef op 12-03-2025 om 10:40:

Ik zou iets verder kijken: een bureau of tafel met wat opbergruimte met een losse spiegel erop, zodat je de tafel ook nog kunt gebruiken als deze hype weer voorbij is. Hier duurde het maar een jaar of 2, dochter gebruikt nu nog maar zelden make-up.

Wij hebben destijds een tafelblad van bamboe bij de Zweedse gigant gekocht, met aan de ene kant een ladenblokje met 5 laden en aan de andere kant 2 poten. Die combi staat nu op haar studentenkamer, maar ze heeft nog naar een half laatje met make-up. De grote driedelige spiegel is allang weg, ze gebruikt nu een staand rond omkeerbaar make-upspiegeltje dat aan een kant 3x vergrotend is.

Ja daar ben ik dus benieuwd naar. mijn nichtje gebruikt al wel een lange tijd make-up. Hoop dan wel dat het voor beide dochters een goede tijd mee kan, maar dat weet je natuurlijk nooit. Verder wel een hele goede tip zeg, dankjewel!

Sanne.88

Sanne.88

12-03-2025 om 11:31 Topicstarter

MMcGonagall schreef op 12-03-2025 om 11:22:

Leuk toch? Make-up dan. Allerlei skincare gedoe zou ik afraden. Al die middeltjes op een piepjonge gezonde huid kunnen alleen maar schade veroorzaken.

Bedankt, dit was me nog niet zo nadrukkelijk bekent, zal er rekening mee houden

Sanne.88

Sanne.88

12-03-2025 om 11:33 Topicstarter

Ted68 schreef op 12-03-2025 om 10:46:

We hebben ooit een tweedehands gekocht, en die opgeknapt...Nu zijn ze volwassen... maar het was en een leuk projekt,en ze hebben erbest veel mee gedaan...Dus ikzou zeggen als je plaats hebt gewoon doen

Goed om te horen dat beviel, Ja in het zelf opknappen zijn ik en mijn man niet zo handig in helaas. maar als er een goede 2e hand te vinden zonder opknap werk is dat altijd mogelijk!

Sanne.88

Sanne.88

12-03-2025 om 11:37 Topicstarter

sannecoolen schreef op 12-03-2025 om 11:13:

Super leuk, maar inderdaad tweedehands beginnen. Zeker als je het "zomaar" geeft. Maak je er een heel ding van en krijgen ze het bijvoorbeeld voor hun verjaardag, dan verwachten ze mogelijk een nieuwe.

Aan de andere kant. Als je het zelf ook prettig vindt en de ruimte hebt... Wellicht eentje kopen waar jullie alle drie wat aan hebben.

Bedankt Sanne, ja zomaar was het idee. Ja het zou zomaar kunnen dat het mij als moeder ook wel goed van pas zou komen af en toe😊.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.