Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
22-08-2023 om 07:10
Ik ben op zoek naar tips voor het maken van een klusjesschema voor de kinderen (10 en 13). Voor dagelijkse klusjes zoals tafel dekken etc. Hoe doen jullie dit? Wat voor schema hebben jullie met wat voor klusjes? Zit er ook beloning aan vast of niet? Wat doen jullie als ze zich er niet aan houden etc?
Wij hebben nu geen schema, maar dat werkt in elk geval niet, want als we iets aan ze vragen krijgen we of hele discussies of ze gaan ruzie maken onderling.
22-08-2023 om 16:47
Ik heb ooit, toen het me wat boven mijn hoofd groeide en manlief een week weg was, de oudste dochter een corveerooster laten maken en dat volgde iedereen toen braaf op. Eerst van papier en later zo’n magneetding van de HEMA en dat hangt nog steeds op de koelkast. Als ik het soms wijzig omdat me dat beter uitkomt krijg ik gelijk moppers dus ze kennen het aardig uit hun hoofd. Er staat eigenlijk alleen tafel dekken, afruimen, vaatwasser in en uitruimen op. De rest doen we per app, wie laat vanmiddag de hond uit etc. Dat ieder ook een vrije dag op het rooster heeft vinden ze vooral belangrijk, dan weten ze zeker dat ze die dag niks hoeven.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.