Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Klusjes tegen betaling

Ik wil mijn kinderen deze vakantie wat klusjes laten doen tegen betaling om wat vakantiegeld te verdienen. Ze zijn 12 en 13 jaar. Iemand ideeen voor klusjes die ze zelfstandig kunnen doen? Ideeen zij  tot nu toe vaatwasser leegruimen, tafel dekken en afuimen, was ophangen, boodschappen doen, koken, stofzuigen.


ik heb een dochter van net 11 jaar. Zij wilde geld verdienen met klusjes. Sommige klusjes zijn 'gratis'. Die horen er gewoon bij en krijgt ze geen geld voor.
Daarnaast is er een klusjeslijst met kleine bedragen. Doet ze die dingen,krijgt ze er geld voor. Doet ze het niet, doen wij het zelf, krijgt ze niks (en dat is voor ons allemaal ook prima). meestal kiest gaat ze wel glas wegbrengen en heeft ze geen zin in was vouwen.

@Mugske, wat staat er zoal op jullie lijst dan?

(ben geïnspireerd geraakt door dit topic en heb inmiddels ook een lijst gemaakt)

Ik heb ook al een lijstje 😁
Diepvries ontdooien heb ik er ook bij gezet.

Wat geven jullie aan jullie kinderen? Leeftijd eind basisschool?

Ik kom hier al paar keer klusje auto wassen tegen. Mijn vader liet mij op die leeftijd niet zijn auto wassen; te bang voor krassen van kleding in de laklaag als ik er niet helemaal bij kon. Ik mocht wel de wieldoppen met een borstel wassen.

Ik heb ook wel eens bij oma het koper gepoetst; heitje voor karweitje.
Of de hond van buren uitgelaten. Of twee uur opgepast op buurkind terwijl zijn moeder naar de kapper ging.

Flanagan schreef op 02-07-2024 om 10:44:

Ik kom hier al paar keer klusje auto wassen tegen. Mijn vader liet mij op die leeftijd niet zijn auto wassen; te bang voor krassen van kleding in de laklaag als ik er niet helemaal bij kon. Ik mocht wel de wieldoppen met een borstel wassen.

Ik heb ook wel eens bij oma het koper gepoetst; heitje voor karweitje.
Of de hond van buren uitgelaten. Of twee uur opgepast op buurkind terwijl zijn moeder naar de kapper ging.

Gelukkig heb ik een oude auto, want inderdaad, de spons hoeft maar een keer op de grond te vallen 🙈

er.is.maar.1.Pino schreef op 02-07-2024 om 06:58:

@Mugske, wat staat er zoal op jullie lijst dan?

(ben geïnspireerd geraakt door dit topic en heb inmiddels ook een lijst gemaakt)

Glas wegbrengen: 10 cent per stuk

Was vouwen: per wasmand, zijn dan sokken / handdoeken dat soort werk.

Toiletpapier bijvullen

Evaluna schreef op 02-07-2024 om 12:47:

[..]

Gelukkig heb ik een oude auto, want inderdaad, de spons hoeft maar een keer op de grond te vallen 🙈

Maar mag er in jullie gemeente de auto wel op straat gewassen worden?
In mijn gemeente mag dat bijvoorbeeld niet meer en bij steeds meer gemeenten niet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.