Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
22-04-2024 om 23:38
Beste andere ouders,
Mijn zoon van 11 (februari,2013) heeft een kleine penis. Bij geboorte was alles goed, en rond 8/9 jaar is hij besneden omdat de voorhuid te strak was. De dokter gaf aan dat er nog wel een stukje onderhuids aanwezig is. We hebben het een jaar geleden laten opmeten en toen kwam hij uit rond de 2,7cm waarvan maar 1cm zichtbaar is.
Hij moet ook zittend naar de wc, maar heeft verder gelukkig nog geen nergens last van omdat hij natuurlijk seksueel nog niet actief is.
Maar ik als ouder maak me natuurlijk wel zorgen. Diverse keren huisarts, en Sophie Kinderziekenhuis in Rotterdam gesproken en die gaven aan wacht het af met de pubertijd komt het van zelf goed.
Ook verwijzen ze elke keer naar het aanmoedigen om af te vallen. Mijn zoon heeft momenteel een BMI van 25, is niet dik maar zo gaat dat in die leeftijd. Groei momenten en uit dik momenten. Momenteel gaat hij richting de groei momenten dus dat "stevig" zijn komt vast wel goed.
Nu lees ik op diverse websites dat het mogelijk is met hormoon stimulatie de groei op gang te brengen, maar daar moet je het liefste zo vroeg mogelijk bij zijn. De artsen staan we raar aan te kijken.
Nu is mijn vraag zijn er meerdere ouders met een zoon die een kleine penis hadden, en is dat uit eindelijk goed gekomen, of hebben jullie andere stappen moeten ondernemen.
Ik wil natuurlijk proberen te voorkomen dat als hij dadelijk 15/16 is en wel interesse in de meisjes krijgt dat hij een psychologisch probleem krijgt omdat hij dan mogelijk met een kleine penis rond loopt.
Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen.
Mvg,
Kevin
Een bezorgde vader
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.