Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Fleur82

Fleur82

29-03-2020 om 16:28

Kapsel zoon (16)

Boyband

Mijn zoon had eigenlijk wel voor de lock down wel een knipbeurt kunnen gebruiken, maar zoals die dingen gaan, wordt dat steeds vooruitgeschoven. Inmiddels is zijn haar zo lang dat hij er prachtige boybandkapsels mee kan maken, heel grappig. Tijdens schoolwerk doet hij een diadeem van dochter in anders ziet hij niks meer door het voor zijn ogen hangende haar. Aangezien hij milimeteren met een tondeuse ziet hij niet zitten dus hij moet het er nog maar even een paar weken mee doen.

skik

Miss

Miss

12-04-2020 om 09:14

Leuk he Fleur dat zoiets toch in eens een trotse bedoeling word

Waar je zo tegen op zag

Hebben wij gisteren ook gedaan en een lol dat we hebben gehad! Papa heeft zijn roeping gemist want het is echt mooi gelukt en ik mocht zijn nekhaartjes wegscheren.

Fleur82

Fleur82

27-04-2020 om 09:01

Positieve reacties

Ik zag er inderdaad flink tegenop om zijn lange haren eraf te scheren, maar nu een aantal weken verder heeft hij alleen maar positieve reacties gehad. En het staat het ook echt goed. Nu pas zie je wel hoe snel haar teruggroeit. Dit weekend vroeg mijn zoon daarom zijn haar opnieuw eraf te scheren. Hij wilde nu alleen wel helemaal gemillimeterd op de kortste stand van de tondeuse. Dat was wel weer even wennen want de vorige ronde hadden we met kam 3 geschoren en nu met 1. Hij is nu goed kaal want er is nu nog maar twee of drie millimeter haar over. Ook dit vind ik hem goed staan. Ik denk dat ik ook na de maatregelen nog wel zijn kapper zal blijven.

Biebel

Biebel

27-04-2020 om 22:14

Coupé Corona?

Om mij heen zie ik steeds meer jonge mannen (en dat is een ruim begrip tussen 12 en 32) die kiezen voor een tondeuse kapsel.

Zou dat dan, naast de coronapad op je hoofd voor de vrouwen, de post-Corona haar trend worden? Alle mannen een kort kapsel dat moeders/vriendin met de tondeuse kan maken?

(En coronapad=de streep in je haar waar je nog niet geverfd bent. Vaak grijs)

Pirata

Pirata

28-04-2020 om 09:07

Nou

Mijn zoon vond dat ik het niet goed had gedaan bij hem, ik had een poging tot opknippen gedaan. Want een coupe corona was ongewenst, graag bovenaan lang en onder kort. Het was niet slecht vond ik, maar het moest beter.
Dus ik werd ontslagen, hij ging het zelf verder doen met tondeuse en 2 spiegels.
Op zeker moment kwam hij blij de kamer in, het was gelukt!!! Een vlot kapsel!
Maar wat hij niet ziet en wij wel: het is coupe scheef aan de achterkant. Dus als je een jongen ziet lopen waarbij de toplaag rechts 2 cm korter is dan links, dat is er 1 van mij! 😊

Stickertje

Stickertje

28-04-2020 om 09:22

Waar ik mij afvraag

Heeft Mark Rutte als premier andere regels dan wij allemaal?
Hier om mij heen heeft iedereen inmiddels coupe Corona, d.w.z. te lang voor een vlot mannenkapsel, uitgroei bij dames die verven, en lok die inmiddels in de ogen hangt een ga zo maar door.
Mijn man had geluk die was de vrijdag voor de lockdown nog naar de kapper geweest maar zelfs bij hem zijn de corona-maatregelen nu zichtbaar.
Bij Mark echter is nog geen spoor zichtbaar van te lang niet Nasr de kapper geweest.
Het zou wel geloofwaardiger zijn als hij tijdens de persconferenties ook met te lang haar in beeld kwam. Dan krijg ik met het gevoel dat we samen door deze crisis heen moeten.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

28-04-2020 om 09:31

Stickertje

Ik zie het bij hem ook. Bij de oren nog kort, door scheren denk ik. Maar de rest begint aardig op legopoppetjeshaar te lijken.

Triva

Triva

28-04-2020 om 09:39

Zie

hoe minister de Jonge het deed! Mooi voorbeeld! Niet altijd denken dat men het precies weet hoe het zit en conclusies trekken.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

28-04-2020 om 09:41

Zeker wel

Ik vind het juist bij Rutte heel goed te zien. Hij heeft superdik haar en dat gaat er steeds massiever uitzien. De randen kun je goed zelf bijhouden met een tondeuse of scheermes, dus dan lijkt het nog ‘verzorgd’. Het viel me gisteren op dat onze Koning echt niet de schijn wil wekken dat hij stiekem geknipt wordt, dat is wat je zou verwachten bij een Coronakapsel. Gezien het voorkomen van de prinsessen, zouden die toch prima in staat moeten zijn om ook WA even bij te punten.
Ik ben zelf inmiddels een niet onverdienstelijke herenkapper. Mijn partner loopt er keurig bij, mooi opgeknipt, strakke bakkebaarden en een kek kuifje.

Triva

Triva

28-04-2020 om 10:32

hmm

Ik kan even niet geloven dat een puber met schaar en spiegel iets bij zichzelf kan wat een ander niet kan. En je kunt met twee spiegels hem toch laten zien hoe het er van achteren uitziet? Houd die tweede spiegel even vast en laat hem zelf bijknippen want blijkbaar kan hij dat goed?

Pirata

Pirata

28-04-2020 om 10:36

Triva

Hij deed het met een tondeuse en kennelijk geven die (vaste) spiegels het niet helemaal goed weer.
En: ik ben ontslagen en hij is gelukkig hiermee. Met videobellen zien mensen toch alleen de voorkant!

Bo

Bo

28-04-2020 om 10:50

Turkse kapper

Ik heb goed opgelet bij de Turkse kapper van mijn zoon. Die doet vrijwel alles met de tondeuse. Dus bovenop in de langste stand, hup helemaal over het hele hoofd. En dan de zij en achterkanten in een kortere stand. Eigenlijk heel makkelijk en kan niet fout gaan. Mijn zoon heeft bovenop langer haar (4-5 cm) en verder rondom kort. Zelfs ik kan het!

Milimeteren wil ik echt niet! Dat vindt ik nou tokkie bij kleine kinderen, soort hooligan kapsel noem ik dat. Alsof er geen geld voor de kapper is en dan doet moeders het hele gezin zo.

Hij is 11 dus ik heb nog inspraak.

Fleur82

Fleur82

31-05-2020 om 19:51

Blijvend

@Biebel ik denk dat je gelijk gaat krijgen met de blijvende post-Corona tondeusekapsels bij jongeren. Inmiddels zo’n zes weken later heb ik tot nu toe elke week trouw mijn zoon zijn gemillimeterde coupe kaalgeschoren. Toen ik hem aanbood om eenmalig zijn kapperbezoek te betalen voor een ander kapsel gaf hij aan vast te willen blijven houden aan zijn kale kop. Zeker met het aanhoudende warme weer. Dus al zes weken het ritueel van zitten in de keuken, shirt uit, kaalscheren en kop onder de kraan HAha.
Daarnaast is nog een vriend van hem bij ‘de club’ gekomen die nu dus uit drie gasten bestaat. Inmiddels ben ik dus de privékapper van drie pubers.

juf Ank

juf Ank

31-05-2020 om 20:04

Oh?

Dus jij hoeft die anderhalve meter niet in acht te nemen?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

31-05-2020 om 21:12

Duh Juf Ank

Dat hoeft de kapper toch ook niet?

Duh Dandy

De pedagogisch medewerker mag op het kdv drie kinderen verzorgen, ga jij ook in jouw huis op drie buurkindjes passen?

skik

Dendy Pearson

Dendy Pearson

01-06-2020 om 08:50

Skik

Eh ja, waarom niet?

Ehm...

Iets met 1,5 meter afstand voor mensen die niet tot hetzelfde huishouden?

skik

Dendy Pearson

Dendy Pearson

01-06-2020 om 13:12

Mwah

Kleine kinderen komen hier gewoon over de vloer.
En ik denk zomaar dat veel mensen met pubers, net als wij, een vaste groep vrienden gewoon in huis laten.
Ik gok zomaar dat Fleur82 dit ook zo doet.

Ik merk dat ik een beetje iebelig word van die corrigerende vingertjes. Het was namelijk gewoon een leuk verhaal over 3 vrienden die nu allemaal hetzelfde kapsel hebben. Meer niet.

Iebelig

Je kan het als corrigerend vingertje interpreteren om je eigen loslaten van de RIVM-regels te pareren, ik antwoordde alleen op je vraag in #46 en #48.

skik

Dendy Pearson

Dendy Pearson

01-06-2020 om 14:04

Skik

Mijn iebelige duh was ook voor juf Ank bedoelt. 😁

Phryne Fisher

Phryne Fisher

01-06-2020 om 14:12

Tja och

Intelligente lock down hé, dus soms pas je de regels een beetje aan naar je eigen voordeel. Ik probeer wel buiten het strafbare te blijven, maar laatst heb ik wel in de auto gezeten met een dochter en een niet-huisgenoot. Dochter heeft daar ook gelogeerd en ik weet hoe ze met de regels omgaan, dus maak dan de inschatting dat dat prima kan. Mag niet, maar soms komt het zo uit.
Pedagogisch medewerkers en gastouders mogen gewoon werken, dus een buurvrouw kan ook prima op buurtkinderen passen. Dat mocht overigens de hele tijd al.
Wat je niet moet doen is met 20 man in elkaars gezicht gaan hijgen, of een feestje met dronken lui en alle ramen en deuren potdicht. En bij klachten blijf je thuis, ook als je er met een paracetamol niets meer van merkt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.