Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Maxiem

Maxiem

13-12-2020 om 18:39

Kado voor 17 jarige jongen

Wie weet een leuk origineel kado voor een jongen van die leeftijd?
Geen speciale hobby’s, sport oid...
Vraag komt van dochter voor haar eerste vriendje, voor kerst....
(Ze heeft geen enkel idee en bah, waarom is die jeugd van tegenwoordig toch zo verwend en heeft al alles...
Het is redelijk serieus en ze wil hem dan natuurlijk ook iets leuks geven, maar ze heeft geen idee en mijn suggesties vond ze allemaal niks.

Pirata

Pirata

14-12-2020 om 08:27

Kleding

Een leren riem, of een mooi shirt?

Vicky

Vicky

14-12-2020 om 09:47

Maxiem

'mijn suggesties vond ze allemaal niks.'

Misschien kun je jouw suggesties vast hier neerzetten? Dan weten we wat ze niet leuk vond.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-12-2020 om 09:54

Zakmes of multitool

Mijn dochter heeft vriendje laatst voor zijn verjaardag een multitool van Leatherman gegeven. Met zijn naam er in gegraveerd.
Een mooi zwitsers zakmes of een Mora is ook mooi en handig.

Vriendschapsarmband

https://www.youtube.com/watch?v=5sFrERxzW5w&ab_channel=NinaHouston

Zelf te maken vriendschapsarmband met hartjes. Er zijn diverse instructievideo's op het net.

Een leuke foto van beiden in een lijstje of in glas. of op een T-shirt bedrukt
Niet te 'zoet'.

Een mes lijkt me wat onhandig want dat is hier en daar verboden om bij je te dragen en mogelijk ook leeftijdsgebonden verboden.

Het zal er mogelijk ook vanaf hangen of er nog een winkel openblijft na vanavond.
Anders wordt het een 'dingetje' van de supermarkt.

Triva

Triva

14-12-2020 om 11:21

geen zakmes

Steeds meer gemeenten verbieden het bij je dragen van een zakmes. De scoutingvereniging hier in het dorp heeft hier zelfs al last van. Het is mij een raadsel waarom je iemand aanraadt om een zakmes of Morames als kado te geven. In Amerika had je een pistool gegeven als kado?

https://www.knivesandtools.nl/nl/ct/welke-messen-mag-je-bij-je-hebben.htm (let dus op de APV).

Vicky

Vicky

14-12-2020 om 11:22

T-shirt

Een t-shirt van zijn favoriete band?

Pirata

Pirata

14-12-2020 om 11:26

Triva

Ik ben zelf anders heel erg dol op mijn zakmes. Het is mijn schroevendraaier, kurketrekker, pincet, broodmes voor onderweg. Stel je mij nu ook gelijk aan een wapendrager?

Vicky

Vicky

14-12-2020 om 11:30

Mes

Mijn dochter zou heel blij worden van een mooi mes of een multitool. Maar ja, die is nu ook zelf een middeleeuws zwaard aan het maken van staal.

Triva

Triva

14-12-2020 om 11:36

pirata

Ja leuk voor thuis, maar dan kun je net zo goed een goede gereedschapsset geven. Lees mijn tekst nu eens, thuis kun je zoveel verschillende dingen gebruiken en heb je meer aan een goede kurkentrekker en en gereedschapsset voor onderweg in je auto dan aan een algemeen zakmes waar dus steeds meer gemeenten problemen mee hebben als je dat bij je draagt.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-12-2020 om 13:03

Pfffff

Een mooi zakmes is hartstikke fijn om te hebben.
Omdat een paar kutjochies zich daarmee niet kunnen gedragen zou niemand het meer mogen? We zijn zo wel bezig met het kweken van watjes zeg.
Hier bij scouting krijgen de oudste welpen nog steeds hun zakmes-insigne hoor.

Moet toch niet gekker worden zo.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-12-2020 om 13:05

En AnneJ

Serieus, een vriendschapsarmband maken met hartjes???🤣🤣🤣

Pirata

Pirata

14-12-2020 om 13:32

Mes

Mijn mes is beslist niet voor thuisgebruik. Daar heb ik wel echt gereedschap liggen, wat denk je!
Het is voor vakanties etc. Al een miljoen keer nut van gehad.

Triva

Triva

14-12-2020 om 13:43

Pirata

Ik ontken dat allemaal niet he? Ik zeg alleen dat de mening er over verschuift. Misschien kampeert die jongen wel helemaal niet graag, zit gewoon in een huisje of hotel. Dan hoef je iemand geen wapen te geven hoor

Mijntje

Mijntje

14-12-2020 om 14:05

verzinnen

Als ze jouw suggesties allemaal niks vindt moet ze zelf wat verzinnen natuurlijk
Mijn zoon zou je blij maken met een dvd met een zak popcorn (thuis bioscoop, voor met z'n tweetjes), een bon van de ah van de App Store (voor een game), een Stephen King boek (thriller), iets van opslag voor z'n laptop.

Bijgeloof mes

Hmm, in mijn schoonfamilie is het geven van een mes echt niet aan de orde. Als je een mes van iemand krijgt worden de vriendschapsbanden doorgesneden. Om dat te voorkomen moet je als je van iemand een mes krijgt, altijd een munt teruggeven.

'wapen'

Een (zak)mes is in mijn ogen gewoon een stuk gereedschap, een gebruiksvoorwerp en erg handig om altijd bij je te hebben.
En ja, je kunt het ook als wapen gebruiken. Maar dat kan ook met een schaar of een schroevendraaier als je wilt. Zelfs een balpen is een dodelijk wapen mits in verkeerde handen

Mes

We hadden net een nieuw huis en ik stuurde zoon met een oud en bot aardappelschilmesje naar de voorkant om het looppad met stenen te ontdoen van het tussendoor piepende onkruid.

Prompt komt er een buurvrouw op me af. Bleken we in een wij te wonen waar messen strict verboden zijn op de openbare weg. Het is nooit meer wat geworden met dat onkruid.

Bovendien werd een bejaarde steunpilaar van de gemeenschap bij een fuikcontrole door de politie van zijn Zwitserse zakmes ontdaan.
Burgers hebben altijd meer last van die maatregelen dan de messentrekkers. Die jongens bellen mekaar op en scheuren weg met brommers en dan is er alleen die oude man met zijn fiets.

Laaghangend fruit, geweldig concept.

Mes en vliegen

Man heeft al een keer een duur Zwitsers zakmes op het vliegveld af moeten geven en nooit meer teruggezien. De keer daarop herinnerde hij het zich net voor het poortje dat ie het vervangende exemplaar weer niet uit zijn binnenzak had gehaald. Mijn suggestie dat er vast wel ergens een kluisje was, of een loket waar hij het in bewaring kon geven, vond geen gehoor.

De snuggerd loopt naar buiten, en begraaft daar het mes in een plantenbak. Ik zag binnen die aktie op de beveiligingscamera en vreesde al min of meer straks als vermeend terroristenkoppel uit de rij gepikt te worden. Maar we kwamen zonder problemen door de douane, brachten drie heerlijke dagen bij dochter en schoonzoon in Engeland door en bij terugkomst wroette man zo het mes weer uit de aarde.

Misschien een tip voor andere vergeetachtige messenbezitters zonder kwaad in de zin. Uiteraard wel op eigen riscio.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-12-2020 om 16:07

Lol

Dat overkwam ons ook toen we vorig jaar met de trein naar de grote vliegshow van Defensie in Volkel gingen. Was man ook vergeten zijn mes uit zijn zak te halen, ook een dure. En daar kan je er natuurlijk op rekenen dat je m in moet leveren bij het fouilleren. Toen hebben we op station Drn Bosch snel een kluisje gezocht.

Angela67

Angela67

14-12-2020 om 20:01

Hippe kerstlampjrs

Voor op z'n kamer. Of andere LED gadgets
Gr Angela

Tango

Tango

14-12-2020 om 20:13

Mora??

Een mooi zwitsers zakmes of een Mora is ook mooi en handig.

Wat is een Mora nu weer? Ik denk vooral aan kroketten en frikandellen, maar dat zal er niet bedoeld worden denk ik...

O dames jullie maken mn avond wel goed, tango(ot)

Ik zie m nu dus een pak slappe frikandellen uitpakken😅

Maar terug naar t kado

Dat zal lastig worden nu bijna alle winkels dicht zijn. Iets van de Kruitvat of zo kan nog... zoon zou blij zijn met zak snoep van daar. Niet origineel, wel gewenst.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-12-2020 om 20:38

Tango

Een Mora is een oerdegelijk zakmes voor een hele redelijke prijs.
Wij hebben er een aantal in huis. In verschillende kleuren. Overal handig voor. Voor het openen van een doos, maar je kan er ook goed kip mee snijden😁

Maxiem

Maxiem

15-12-2020 om 00:35

Leuk!

Leuk draadje dit zo, en ik hoop dat er nog meer reacties komen!
Natuurlijk kan/moet ze zelf iets verzinnen maar ik snapte dat ze het lastig vindt en vind het leuk mee te denken dus waarom niet?
Wat mijn suggesties waren? Een hele hoop van de dingen die ik hier heb gelezen En nog een hele hoop

Een zakmes had ik nog niet bedacht, het lijkt me geen kampeerder ofzo maar het idee zal ik toch doorgeven aan dochter, ik vind het wel wat.
Heb dat zelf ook al eens kado gedaan aan eigen zoon. Die me verder geen inspiratie geeft want die is nogal anders dan anders met dito kado’s. Vandaar dat ik me afvroeg waar andere 17 jarige jongens nu zoals blij van worden, dat weet ik niet goed.

Winkels dicht maar online kan een hoop toch nog wel?

Maxiem ik bedoelde

Dat online voor een meisje vaak lastiger is qua budget en verzendkosten.

Lente

Lente

15-12-2020 om 10:31

Een ledlampje of ledstrip voor op zijn kamer

Of een dimbaar/meerdere kleuren peertje dat je in een gewone lamp kan draaien, op afstand te bedienen via smartphone.
Kan hij zijn kamer romantisch verlichten ☺️

vlinder72

vlinder72

15-12-2020 om 16:48

Zoon

Mijn zoon zouden wij een plezier doen met een waterfkes zoals die van chillies, douchegel baddingen van Rituals (ja, echt), zo'n leren armbandje, een voetbal, adidas hoodie of tshirt (ander sportmerk is ook het prima), sportsokken.

Eigenlijk is hij juist heel makkelijk.

Met een mes doen wij hem dan weer geen plezier. Hij zou niet weten wat hij daarmee zou moeten.

molletje

molletje

16-12-2020 om 10:17

hier

Dochter heeft vriendje al voorzien van: leren riem, zonnebril, foto in lijstje, gezelschapsspel, kaartspel, verschillende uitjes, kaartjes voor concerten (nu een beetje lastig), doucheschuim in een geur die dochter lekker vindt (zijn gebruikelijke vond ze maar niks) een fleece dekentje met een foto van hun tweeën en vast nog een hoop ondeugends waarvan ik niet op de hoogte ben. Ze is wel iets ouder (22) dan jouw dochter, maar heeft dit vriendje al vanaf haar 18e. Toen ze begon over de Kamasutra ben ik afgehaakt

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.