Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
23-04-2020 om 17:30
Lieve ouders,
Voor een afstudeerproductie van de School voor Journalistiek ben ik op zoek naar ouders die hun kinderen zo veel mogelijk 'body positive' proberen op te voeden. Of dat steeds meer proberen.
Ik schrijf een achtergrondartikel (voor intern gebruik) over body positivity onder kinderen. Ik wil mij voornamelijk richten op kinderen in de puberteit.
Voor kinderen kan de puberteit erg lastig zijn. Ook komen zij misschien in contact met sociale media. Hier staan accounts op waar kinderen alsmaar mee worden geconfronteerd. Heb jij het idee dat jouw kind hierdoor wordt beïnvloed wat betreft zijn/haar gewicht? Er komt zo veel op die kinderen af dat ik benieuwd ben hoe jullie als ouder daar mee omgaan.
Zelf ben ik nu 25 en word ik ook nog steeds elke dag geconfronteerd met een (digitale) wereld waarin het steeds belangrijker wordt om jezelf mooi te vinden als je bent maar de aan de andere kant word ik ook nog steeds geconfronteerd met een maatstaf van (graat)magere mannen en vrouwen waar ik mezelf aan moet spiegel. Het onderwerp gaat mij dus ook zeker persoonlijk aan.
Als jij jezelf in dit profiel herkent, stuur mij dan een berichtje. Dan lijkt het mij heel leuk om met elkaar in gesprek te gaan. Door de tijden van corona snap ik dat het lastig is om face to face af te spreken. Dus we kunnen elkaar altijd telefonisch spreken.
Lieve groet,
Djuna
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.