Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ideeën tussenjaar

Dochter zit nu in havo 4. Het liefst wil ze een vervolgopleiding met veel beweging. Daar kijken we nu uiteraard al naar. Ook defensie en politie hebben haar interesse, maar daar vindt ze zich na de havo eigenlijk nog wat te jong voor, al kan het wel, ze is dan 18. Een tussenjaar is ook een optie, hebben de oudsten hier nooit gedaan en daarom nu gewoon een beetje op zoek naar ideeën. Kan highschool nog als je al 18 bent? Wat zijn alternatieven? Reizen is ook een optie. Iemand ervaring met prettige organisaties? Of misschien wel gewoon andere ideeen?

mijn dochter heeft afgelopen jaar de Havo afgerond is zit nu als een exchange student in Amerika (highschool). Zij wordt deze maand 17 jaar. Er zijn wel mogelijkheden als ze 18 jaar is. Volgens mij mag je voor Amerika niet ouder zijn dan 18,5 jaar bij vertrek. In Canada mag je nog wat ouder zijn. 

Jaar Highschool, aupair, reizen, taalcursus in buitenland, jaar werken en sparen.
Dochter van een vriendin is een paar maanden naar Amerika geweest als begeleider bij zomerkampen, daarna in Nederland gewerkt en wat cursussen gevolgd tijdens haar tussenjaar.

Ik heb highschool gedaan via EF toen ik klaar was met de Havo met bijna 17. Toen ik klaar was met mijn HBO ben ik naar Australië gegaan om te backpacken. Had eerste paar dagen groepsreis en dan eigen gang gaan. Daar waren ook jongeren bij die rechtstreeks van middelbare school kwamen.  Voordeel van groepsreis eerste dagen was hulp met bankrekening etc. Ik had het vast ook zelf gekund maar toch. 

Half jaar in de Alpen(skigebied) werken, genoeg verschillend werk, veel leeftijd genoten uit diverse landen waarbij je met veel mensen omgaat/vrienden maken. 
Misschien wel skiles geven.

Anoniemst

Anoniemst

22-10-2022 om 22:49 Topicstarter

Dank voor de tips! We gaan eens kijken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.