Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Rosaly

Rosaly

04-05-2020 om 12:47

Hoe laat naar binnen?

Wij vinden dat onze dochter van 14 (bijna 15) om 9 uur 's avonds naar binnen moet komen. Wij willen gewoon niet dat ze de hele avond op straat/ bij het winkelcentrum hangt. Onze dochter vind dat wij hier in hele strenge ouders zijn en zegt dat al haar vrienden zeker tot 10 uur half 11 buiten mogen blijven. Wat vinden jullie?

ElenaH

ElenaH

04-05-2020 om 13:18

Hoezo?

'Wij willen gewoon niet dat ze de hele avond op straat/ bij het winkelcentrum hangt'

Hebben jullie geen lockdown dan?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

04-05-2020 om 13:21

Mijn 15-jarige moet inderdaad op doordeweekse dagen om 22.00 uur thuis zijn. Dat is een theoretische grens, aangezien ze nagenoeg nooit ‘s avonds de deur uit gaat.

Te doen

Heeft ze niets anders te doen?
Verder kan ik me wel voorstellen dat jongeren nu buiten bij elkaar komen, meer dan anders. Gewoon omdat het thuis bankhangen of op elkaars kamer bij elkaar komen niet kan.

Dus zolang het goed gaat, kind houdt rekening met huiswerk, huistaken, eigen en andermans gezondheid in het kader van corona, zou ik het laten gaan.

Volgens mij is de boete nog van kracht. Daar zou ik haar voor waarschuwen. Als je een aanwijzing van de politie krijgt, volg die dan onmiddelijk op. Zo kun je hopelijk een boete voorkomen. Want iedereen weet ook dat je met niet meer dan 2 mensen in elkaar's buurt mag blijven, dus de boete kan ook lik op stuk uitgedeeld worden.
En een boete is onder de18 wel 104,- euro. Misschien kan ze vast bedenken hoe ze die gaat betalen mocht de politie haar en haar vrienden beboeten.

Bespreek met je kind wat jou bezwaren zijn, als je er tenminste redelijke bezwaren tegen kunt hebben.

Rosaly

Rosaly

04-05-2020 om 13:39

Tja

In eerste instantie bleef ze ook binnen... Maar nu gaat het onder het mom van een blokje om lopen. Dan vinden wij ook dat ze na een uurtje weer naar binnen moet komen.

Maar vind het lastig om altijd naar die strenge ouder genoemd te worden.

Hangkous

Hangkous

04-05-2020 om 13:40

30 minuten na afloop van de training

Niet dat er hier getraind werd de afgelopen 6 weken, maar goed dat is bij ons de regel voor de 15 en 17 jarige.
De oudste traint wat later mag dus ook later thuis komen en met vrienden rondrondhangen gebeurt hier sowieso niet.
Rondhangen bij het winkelcentrum heb ik nooit goed gevonden. Je gaat naar een winkel om iets te kopen, je weet je ijsje bij de ijssalon op zittend op het bankje dat buiten staat en dan ga je weer naar huis.
In de praktijk zijn beide kinderen eigenlijk altijd om 21.00 uur binnen.
Feestjes mogen wel later afgelopen zijn daarvoor moeten ze vaak naar omliggende dorpen en dan brengen of halen wij.
Vanavond gaat er niemand de deur uit. 4 mei dus....

Rosaly

Rosaly

04-05-2020 om 13:48

Inderdaad

Hoi Anne,

We hebben inderdaad alle corona maatregelen regelmatig met haar besproken. En ze weet dat een boete voor eigen rekening zou zijn.

Ze spreekt ook altijd met 1 persoon af om een rondje te lopen, maar ze komt buiten altijd weer anderen tegen.

Ik denk toch dat wij nog maar even die vervelende ouders blijven die gewoon willen dat ze rond 21uur thuis is.

Zonne

Zonne

04-05-2020 om 19:42

Dan maar streng

Wat hier zo laat nog buiten loopt is niet het soort waar mijn kinderen naar toe trekken. Zo laat gaat het vooral om in speeltuin hangende rokers en vandalen. Het zijn er maar 3 of zo, maar toch. De rest van de wijk van die leeftijd is gewoon allang binnen.

Straat

Gebeurt dat nog dan dat groepen op straat hangen, hier zie ik nooit iemand??

Flavia

Flavia

05-05-2020 om 10:51

eerder

mijn dochter (september 15) mag naar de training als hij straks weer begint en dan binnen 30 min thuis zijn. Geen training, dan 's avonds thuis. Vriendinnen hebben overdag dezelfde lestijden als zij, dus dan spreken ze maar overdag af om een rondje te lopen of bij degenen die in onze bubbel zitten in de tuin.

Op straat hangen sta ik normaal al niet toe, nu al helemaal niet.

Watervrouw

Watervrouw

05-05-2020 om 11:20

Samen naar huis

Tot nu toe is hier het motto naar huis als vrienden vriendinnen ook naar huis gaan. En tot nu toe, want oudste is net 14 en nog niet veel gelegenheden gehad, werkt dat. Ik zou het sneu vinden als kind als eerste naar huis moet als het net leuk is. Maar ik heb het dan over spelen in het park op zomeravonden waarbij ze met een groep veel plezier hebben. Met hangen in het winkelcentrum zou ik niet blij zijn en zou dat ontmoedigen. Ik denk dat je met 21 uur goed zit, later zou ik ook niet willen.

Pluk

Pluk

05-05-2020 om 13:38

Buiten hangen

Het lastige is dat buiten hangen nu. In vakanties zou ik 21 uur thuis zijn veel te vroeg vinden. Bij ons is dat 23 uur voor onze 15-jarige. Maar hij is dan wel bij iemand in de tuin. Ze gaan dan (nu niet, normaal wel) ook wel eens even voetballen of zo, of ze fietsen van de ene naar de andere vriend. Vind ik allemaal prima normaal gesproken, maar nu mag dat niet. Het is klein dorpje waar iedereen elkaar kent en winkelcentra zijn hier niet, dat scheelt. In schoolweken is het 21 uur thuis zijn.

Pluk

Pluk

05-05-2020 om 13:39

Samen

En inderdaad samen naar huis. Dat vind ik nog belangrijker dan de tijd , zeker als ze in een dorp verderop zijn en door de weilanden moeten fietsen.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-05-2020 om 13:43

10 uur?

Als ik even het zeurende "oude vrouwtje" mag uithangen, dan ligt mijn gedooggrens bij 10 uur. Alles wat daarna nog herrie maakt irriteert me dubbel. En nu driedubbel omdat ze ook nog eens de corona regels aan hun laars lappen. Bovendien is mijn indruk dat na 22 uur ook zakelijke belangen mee gaan spelen op het veld. Iets als uitwisseling van geld voor zakjes en zo.

Op de verbazing over groepjes: ja, nog steeds, maar het is hier wel iets minder. Als iedereen thuis is in de zomer, hou ik mijn hart vast. Geen familiebezoekreizen van weken, geen kampeervakanties in Frankrijk, geen Spanje of Turkije... Dus geen vakantie in eigen tuin voor mijn oren. Tot na middernacht. Het "oude zeurvrouwtje" vraagt zich weleens af of jeugd nog geleerd wordt om rekening te houden met de omgeving. Bij ons (ouders) was een mantra "denk om de buren". Daar ben ik dus mee opgegroeid. Onze kinderen ook. Dat zijn nu jonge "zeurvrouwtjes" over onnodig lawaai.

Gisteravond/vannacht waren een stuk of 3/4 jongens achter het huis aan het voetballen. Op steen, tegen steen en bewust harde knallen. Dat kon ik echt merken. Ik had niet zoveel zin om daarbij de hond uit te gaan laten, maar vooruit, toch maar gedaan. Tot mijn verrassing gingen ze na thuiskomst eigenlijk meteen weg. Alsof, aanname, ze zich door mijn actie opeens bewust waren geworden dat het toch eigenlijk wel bedtijd was voor omwonenden. Half 1 was het. Voortaan ga ik eerder, haha.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.