Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
19-08-2021 om 22:25
Mijn puber vertelde over een vriend die was aangehouden met een opgevoerde brommer. Zijn ouders waren daarvan op de hoogte, vonden het ook prima dat hij zijn brommer had opgevoerd. Al roddelende benoemde ik nog even dat ik de betreffende ouders niet, zoals mijn dochter, ‘heel toffe ouders’ vind. Ze vinden het ook geen probleem om andermans minderjarige kinderen in ruime mate van alcohol te voorzien. Dat allemaal terzijde, al pratende over deze mensen, zegt mijn dochter ‘ja, ze zijn ook wel een beetje apart, want ze drinken zelfs alcohol op woensdag.’
Dat vond ik dus erg grappig. Kennelijk is blijven hangen dat je alcoholgebruik het best kunt beperken
Hebben jullie nog grappige puberuitspraken?
06-09-2021 om 14:59
Magnoliatakje schreef op 04-09-2021 om 03:09:
Hmmm, ik hoopte dat ik net als sommigen anderen de tekst weg kon halen en alleen 2 aanhalingstekens over kon houden.
Ik snap niet goed waarom je alleen aanhalingstekens over wil houden. Want dan weet de lezer toch niet op welke uitspraak je reageert? Dat is nou juist de reden om iemand aan te halen.
Dat mensen een enorme lap tekst laten staan, is het andere uiterste. Beetje terugsnoeien mag best, maar helemaal weghalen snap ik niet.
12-09-2021 om 13:06
Dochter (20, dus eigenlijk al puber af) heeft haar beddengoed in de was gedaan en wasmachine aangezet. Als ik het eruit haal om in de droger te doen, ontdek ik een knuffellama die ook meegewassen is. Ik meld dit aan dochter waarop zij vraagt: "leeft hij nog?"
En zoon van 16 gisteravond tegen onze kitten van 12 weken die achter haar eigen staart aan rent: "rustig maar, je staart is je vijand niet!"
12-09-2021 om 13:09
Gisteravond is op de radio in de auto het liedje:” It isn’t in your blood”. Waarop kind(13) zegt “Waar dan, in je poepgat?”
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.