Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
15-12-2018 om 18:03
Mijn zoon heeft verleden jaar een aantal delicten gepleegd met jongens die hij via internet heeft ontmoet. Ik heb hem daarom op een andere school gezet en een social media verbod opgelegd. Ik ben er klaar mee dat wij steeds problemen hebben met de politie.
Toch krijg ik steeds signalen dat mijn zoon onder andere op Snapchat en Instagram zit. Ik ben al eens op school met andere kinderen gaan praten over dat als ze zien dat mijn zoon op social media zit zij mij dat moeten melden maar ik heb nog geen signalen.
Een aantal maanden terug had mijn zoon ineens een Samsung gekocht van 300 euro. Ik ben toen naar de winkelier gegaan en geëist dat hij die terug neemt omdat hij kon weten dat mijn zoon niet zomaar aan 300 euro komt. De winkelier weigerde het. Mijn zoon zegt dat hij die met het vakkenvullen heeft gespaard terwijl hij daar na 4 maanden ontslagen is en ik hem niet geloof. Ook zo gaat mijn zoon steeds op social media en hoor ik dat hij "vieze foto's" stuurt naar meisjes van school en dat hij met jongens die ik nekt ken op de foto staat.
Heeft iemand advies om ervoor te zorgen dat mijn zoon van social media afblijft zodat hij geen contact heeft met criminelen?
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.