Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

gescheiden ouders

De enige tip die ik heb voor niet-pratende pubers is: schaf de vaatwasser af en ga met de hand afwassen. Samen iets doen, de puber niet in het gezicht aankijken terwijl je praat, korte tijd, dat helpt om belangrijke onderwerpen op een ontspannen manier te bespreken.

Tsjor

tsjor schreef op 16-11-2024 om 07:31:

Maar ze mogen wel weten dat ouders hun kinderen wel nog eens willen zien en spreken. zoals je een kind ook van de kamer af roept om een keer samen te weten. Dat is dan een van die verwachtingen waar een kind rekening mee moet leren houden. Maar de wijze waarop, hoe waar en wanneer, daar moet langzamerhand mee vrijheid in komen voor het kind zelf om dat te bedenken en dan samen te beslissen. Dus een avond komen eten, samen een uitje doen, of samen winkelen kan, ook contact houden via een app kan.
Het wordt vervelend als de andere ouder meer geld gaat vragen omdat het kind vaker bij die andere ouder is. Dan gaat het niet meer over de ontwikkeling van het kind, maar over geld. Gelukkig lijkt dat bij jou niet aan de hand te zijn.

Tsjor

Bedoelde je mij of iemand anders waar je op reageerde?

Deze opmerking: 'Pubers willen hun eigen keuzes maken want ze hebben al zoveel waar ze rekening mee moeten houden.'

Tsjor

tsjor schreef op 16-11-2024 om 09:11:

Deze opmerking: 'Pubers willen hun eigen keuzes maken want ze hebben al zoveel waar ze rekening mee moeten houden.'

Tsjor

Ja bij mij vond vader dat de kinderen naar hem te luisteren hadden. En dat hij bepaalde of ze wel op hun kamer zaten. Dat ze aan de keukentafel altijd een gesprek moesten voeren. Zoals mijn oudste zei "papa heeft last van narcistische trekjes)

De verstandhouding bij hun is zo scheef gegroeid. 

En over je puntje geld. Nee ik vraag niet extra geld aan hun vader. Hun mentale gesteldheid (want zo erg was het bij ons) vind ik veel belangrijker dan geld. 

Ik hoop dat er in de toekomst weer ruimte is voor een keer samen eten en gewoon contact.

Ben jij van Washburn gescheiden? Of denk je dat Washburn narcistisch is die zijn kinderen beschadigt?

Tsjor

tsjor schreef op 16-11-2024 om 11:14:

Ben jij van Washburn gescheiden? Of denk je dat Washburn narcistisch is die zijn kinderen beschadigt?

Tsjor

Mijn ex (niet washburn) heeft narcistische trekjes.

Je reageerde op mijn bericht vandaar mijn reactie.

Ik  dacht dat jouw bericht over de vraag van Washburn ging, vandaar mijn reactie. Maar jouw bericht ging over jezelf dus.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.