Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Gênant… Stiefbroer/zoon klaagt over “bedactiviteit” zus/dochter

DeOnbekende schreef op 09-02-2025 om 14:53:

[..]

Ik ben heel openminded en praat makkelijk over seks, maar ik hoef mijn broer niet te horen klaarkomen. Ik vind het vooral wonderlijk dat jij dat wonderlijk vindt.

Dat is precies wat ik bedoel hoor TO vindt zichzelf ook erg open naar de kinderen toe. 

EmmaT schreef op 09-02-2025 om 15:25:

[..]

Dat is precies wat ik bedoel hoor TO vindt zichzelf ook erg open naar de kinderen toe.

Ah sorry, dan begreep ik je verkeerd

Supern0va schreef op 08-02-2025 om 20:07:

[..]

Man en ik samen in een eenpersoons hoogslaper? Neuh

Ik zie dat zoon in een hoogslaper ligt. Dat zit dan best dicht bij het plafond, wat de vloer van zus is... Misschien dat een lager bed voor hem ook de afstand vergroot? 

Voor het bed van zus; de schroeven van het bedframe checken (aandraaien indien nodig), en misschien viltjes onder de bedpoten?

Supern0va schreef op 08-02-2025 om 21:23:

[..]

Ik weet niet of hij ze ligt op te wachten. Ik hoop het niet, maar “hyperfocus” wordt hier geopperd en dat kan best kloppen. Hij weet natuurlijk dat vriend blijft logeren.

Ik denk echt wel dat het zoiets is.

Erop gaan liggen wachten en er dan later over gaan klagen.

Het is zeker geen fijn geluid maar het is niet dagelijks en ze gaan er ook niet dood van als ze eens een keer seksgeluiden horen vanuit een andere kamer.

Al dat softe gedoe, ik had allang gezegd van joh je gaat maar slapen of je zet maar muziek op je kop als je het niet aankan.

Ik ben wat dat aangaat toch meer het kamp van joh stel je niet aan, er gaat niemand dood en laat ze lekker.

Het is niet dagelijks, dan zou het een ander verhaal worden maar is het een keertje eens in de zoveel weken, nou ja, lekker boeiend.

Jullie horen het zelf niet zeg je. 
Wel lekker makkelijk oordelen dan dat zoon niet moet zeuren. 
Ga er dan eerst zelf eens een paar keer dichtbij liggen. Kijken of je het dan ook nog normaal vindt. 
Nee seks is niet vies of gatver maar ik hoef het echt niet te horen van een ander. Laat staan van een zus. 
Als ik niet serieus genomen zou worden zou ik ook zo toeren en vloeken als ik zoon was. Gewoon sneu dat hij zo door jullie worst behandeld. Alsof hij zich aanstelt en preuts is. 

Degene die overlast veroorzaakt kan er wat aan gaan doen. De klager neem je serieus. 
Dus aan zus om er iets aan te doen. Bv je benen bij elkaar houden die 1x per maand dat ze bij jullie slapen...

Ingrid18 schreef op 09-02-2025 om 17:23:

[..]

Ik denk echt wel dat het zoiets is.

Erop gaan liggen wachten en er dan later over gaan klagen.

Het is zeker geen fijn geluid maar het is niet dagelijks en ze gaan er ook niet dood van als ze eens een keer seksgeluiden horen vanuit een andere kamer.

Al dat softe gedoe, ik had allang gezegd van joh je gaat maar slapen of je zet maar muziek op je kop als je het niet aankan.

Ik ben wat dat aangaat toch meer het kamp van joh stel je niet aan, er gaat niemand dood en laat ze lekker.

Het is niet dagelijks, dan zou het een ander verhaal worden maar is het een keertje eens in de zoveel weken, nou ja, lekker boeiend.

Zegt team niet aanstellen dat ook tegen mensen bij wie de buren 1x per maand snachts een feestje geven? Of snachts gaten gaan boren 1x per maand?

Want ach er gaat niemand dood. Zet maar muziek op. 

Waarschijnlijk niet hè, dan is het nl opeens wel overlast waar iets aangedaan moet worden. 

PinkFlower schreef op 09-02-2025 om 18:22:

[..]

Zegt team niet aanstellen dat ook tegen mensen bij wie de buren 1x per maand snachts een feestje geven? Of snachts gaten gaan boren 1x per maand?

Want ach er gaat niemand dood. Zet maar muziek op.

Waarschijnlijk niet hè, dan is het nl opeens wel overlast waar iets aangedaan moet worden.

Ja dat heet leven en laten leven. 

Nick90 schreef op 09-02-2025 om 18:26:

[..]

Ja dat heet leven en laten leven.

Nee. Je hoort gewoon te zorgen dat een ander geen last van je heeft. Boren snachts is geen leven en laten leven. Boren snachts, dan ben je gewoon niet goed wijs. 

Een feestje prima, elke maand een feestje met herrie waar de buren last van hebben is overlast. Je kan gewoon rekening met elkaar houden. 

PinkFlower schreef op 09-02-2025 om 18:39:

[..]

Nee. Je hoort gewoon te zorgen dat een ander geen last van je heeft. Boren snachts is geen leven en laten leven. Boren snachts, dan ben je gewoon niet goed wijs.

Een feestje prima, elke maand een feestje met herrie waar de buren last van hebben is overlast. Je kan gewoon rekening met elkaar houden.

En in welk opzicht staan urenlange feestjes of een voor 's nachts in verhouding tot wat gekraak van een bed of vloer?? Of moet dochter het voortaan maar gewoon op de bank in de woonkamer doen waar de rest van het gezin ook op moet zitten? Of voortaan maar gewoon in de auto of in een steegje oid? 

Nou, ik wil nooit onvrijwillig seksgeluiden van anderen aanhoren, en al helemaal niet in mijn eigen bed. Ook niet jaarlijks. Broer heeft de onvermijdelijke gene overwonnen om zus aan te spreken en daarna had de kous af moeten zijn. Ik heb familie Floddervibes bij al die moeders en vader die seksgeluiden van hun kinderen met liefde willen aanhoren en het last ervaren daarvan door een gezinslid maar aanstelleritus vinden. Ken verder echt geen enkel gezin (in deze tijd en plek, in een plaggenhut zal het wel anders zijn) irl of fictief, waar zo’n moraal bestaat. Ik begrijp wel dat het niet zo bedoeld is, maar ik vind het viezig. En moet er niet aan denken dat ik in zo’n gezin op had moeten groeien. 

Nick90 schreef op 09-02-2025 om 19:01:

[..]

En in welk opzicht staan urenlange feestjes of een voor 's nachts in verhouding tot wat gekraak van een bed of vloer?? Of moet dochter het voortaan maar gewoon op de bank in de woonkamer doen waar de rest van het gezin ook op moet zitten? Of voortaan maar gewoon in de auto of in een steegje oid?

We zijn geen beesten toch? Dan sla je dus 1 keertje over. 

Siobo schreef op 09-02-2025 om 19:10:

[..]

We zijn geen beesten toch? Dan sla je dus 1 keertje over.

Dan moet je die regel doortrekken voor alle kinderen, niemand mag seksen in het ouderlijk huis want er kan iemand last van hebben. Het gaat hier over wat gekraak van de vloer/bed, als dat al teveel is. 

Nick90 schreef op 09-02-2025 om 19:23:

[..]

Dan moet je die regel doortrekken voor alle kinderen, niemand mag seksen in het ouderlijk huis want er kan iemand last van hebben. Het gaat hier over wat gekraak van de vloer/bed, als dat al teveel is.

In de openingspost staat dat zowel broer als zussen op andere kamers de geluiden horen. Heeft dus niets met zijn overgevoeligheid en gespitste oren te maken dat hij het hoort. Hij wil, in tegenstelling tot zijn zussen en zijn moeder, zus niet horen seksen en dat is volkomen legitiem. De huisregel dat je huisgenoten hier niet mee lastigvalt, gold in ieder geval in mijn studentenhuizen (bij mijn ouders en bij mij  thuis was/is een dergelijke regel niet nodig, anders was ie er zeker geweest). Het is allemaal niet zo ingewikkeld hoor. 

[..]

Het gaat niet alleen over kraken van het bed, schreef to eerder. Iedereen mag seksen tot ie een ons weegt, maar zolang je met anderen onder één dak woont zul je ervoor moeten zorgen dat zij daar geen last van hebben. 

[..]

Ze mogen wel seksen, maar stil. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.