Emma
25-07-2018 om 14:03
Feestje voor dochter van 13
Beste mensen,
Mijn dochter wordt binnenkort 13 en we weten niet wat we willen doen... Eerst dachten we aan een slaapfeestje, maar dat had ze al de afgelopen 2 jaar al gedaan. Heeft iemand nog leuke ideeën? Anders doen we wel weer een slaapfeestje, dat leek ons toch wel heel leuk!
Emma.
Inanna
25-07-2018 om 14:14
deze feestjes had mijn dochter
Lasergamen
Duiken met perslucht in het zwembad (gecombineerd met een tijd vrij zwemmen)
Escape Room, daarna naar huis, friet eten en spelletjes doen.
Emma
25-07-2018 om 14:15
Nog iets
Als we toch een slaapfeestje gaan houden, heeft iemand dan nog leuke tips voor het feestje?
❤
Emma
Picasso
25-07-2018 om 14:30
Ehm
Hier vanaf de middelbare school geen feestjes meer. Kinderen hadden er geen behoefte meer aan en ik al helemaal niet Soms doen klasgenoten wel iets zoals dagje naar een plaatselijk pretpark, bij elkaar slapen (met eten en film kijken) of middag naar plaatselijke strandje.
IngridT
25-07-2018 om 14:55
Ehm
13? Ik zou t aan je dochter zelf vragen. Wat lijkt haar leuk? Kun jij altijd nog nee zeggen als het je te duur ( met de halve klas maar Walibi) of te veel van het goede ( de hele klas te logeren) wordt...
Mijn ervaring is dat op de middelbare school echt ‘georganiseerde’ feestjes een beetje een gepasseerd station zijn. Geen uitjes naar de ijsbaan of speurtochten meer. ‘Gewoon’ thuis rondhangen. Evt met een film, eten/BBQ of blijven slapen ( meer een meidending bij ons).
Ingrid
Emma
25-07-2018 om 16:48
Besloten
Mijn dochter heeft besloten dat ze dit jaar toch een slaapfeestje wilde doen, tenzij er andere hele leuke dingen voorbij zouden komen. Heeft iemand -Please!!- nog leuke ideeën voor een slaapfeest??❤ Behalve slapen dan natuurlijk!!😉
Emma
Dendy Pearson
25-07-2018 om 17:06
Nou
Hier zijn er nog wel feestjes op het vo maar dat hoeft niet meer zo door de ouders georganiseerd te worden.
Meestal is het een bbq, steengrill oid en dan gewoon een avond gezellig hangen.
Dendy Pearson
25-07-2018 om 17:08
Aanvulling
Hier was een retielenfeest trouwens een succes.
Wij hadden het van pretmetrep. Kost wat, maar was echt de moeite waard.
Leen13
25-07-2018 om 17:08
Tuin?
Als je een tuin hebt kunnen ze misschien tenten in de tuin?
En brood en marshmallows roosteren boven een vuurkorf? Of barbecuen? Een spookverhaal voorlezen (vertellen zou ik vroeger zeggen, maar die vaardigheid heb ik zelf wat verloren) als het donker is.
Overigens kun je op een balkon ook 'tenten'. Iets meer improviseren.
Dees
25-07-2018 om 17:31
Beetje oud
13 jaar is wat oud voor een kinderfeestje lijkt me.Mijn nichtjes nodigden op die leeftijd hun vriendinnen uit en gingen dan met wat lekkers gewoon chillen op hun kamer of hun ouders gingen even naar boven en zij kregen de woonkamer.
Emma
25-07-2018 om 17:48
Van die tenten!
Het lijkt me een heel goed idee om de tenten in de tuin te zetten. Ik vraag af en toe nog aan mijn dochter of ik haar mag voorlezen maar daar gruweltijd ze van!😂 Dus dat gaat denk ik niet gebeuren. Marshmallows had ik ook al bedacht maar broodjes is ook een goed idee, voor de Ochtend erna als ontbijt bijvoorbeeld! In de tuin hebben we wat stenen in een cirkel liggen, daar kan we een fikkie in gestookt worden!❤ Bedankt allemaal voor de goede ideeën! Dat reptielenfeest zou mijn dochter geweldig vinden alleen wel jammer dat haar vriendinnen een spinnetje al eng vinden. Ze heeft overigens niet veel vriendinnen, maar de gene die ze heeft zijn wel super leuk, ze heeft er nu 3 maar waarschijnlijk in haar volgende klas krijgt ze wel weer nieuwe!❤
Xx vanuit hier!❤❤❤
Inanna
25-07-2018 om 18:12
hoezo te oud?
Wie bepaalt dat?
Als het kind toch een feestje wil geven, wat maakt het dan uit hoe oud ze wordt.
Mijn dochter is dit jaar voor diverse feestjes uitgenodigd, allemaal van 13-14 jarigen meiden. Waaronder een slaapfeestje met vooraf een speurtocht uitgezet door de ouders van de jarige en later hebben ze weerwolven van wakkerdam gespeeld. De andere was een picknick in het park.
Zelf ging ze voor haar 13e verjaardag dus naar een escape room en weer terug thuis ontstond vanzelf het idee om spelletjes te doen en een film te kijken. Ze vonden het allemaal leuk en er werden meteen plannen gemaakt om samen nog een keer een escape room te doen.
Mijn dochter zal wellicht geen standaard 13-jarige zijn, maar zij wilde een feestje, dus kreeg ze een feestje en als ze dat met haar 14e verjaardag ook wil, dan doen we dat ook gewoon.
Mijn zoon heeft zijn laatste feestje gehad toen hij 10 werd, toen vond hij het wel mooi geweest, het is niet alsof ik mijn kinderen dwing om feestjes te geven
Leen13
25-07-2018 om 18:15
Film
Je kunt ze ook een griezelfilm aanbieden. Misschien weten ze zelf wel wat ze zouden willen zien. Kinderen kunnen gefascineerd zijn door griezelfilms.
Dochter was gefascineerd door Silent Hill (die vond ik zelf veel te eng) en door The Others.
Maar Narnia is misschien ook nog wel leuk. Of misschien The Sixth Sense, een klassieker.
karin hoek
26-07-2018 om 08:24
murdermystery
Mijn dochters vonden het ook op hun 13de (en ook nog wel later) nog steeds leuk om een "verjaardagsfeest" te vieren. Ze zagen het denk ik als gelegenheid om met al hun vriendinnen (school en niet school) iets leuks te doen. Vaak was blijven slapen onderdeel. van "het feest". Maar het was niet het enige programmapunt.
Eén van mijn dochters houdt erg van koken, zij had altijd een kook/bakactiviteit bedacht. Van "culinaire" gourmet, samen taartenbakken (en opeten), een BBQ-bar etc. Wat ook vaak een succes was, was een zogenaamde murdermystery. Samen een moord (of ander raadsel) oplossen. Vaak werd het huis in stijl versierd en werd aan de gasten gevraagd om verkleed te komen. Het vergt wat voorbereiding, maar is erg leuk om te doen. Omdat we in het buitenland woonden, konden wij gebruik maken van Engelstalige mysteries, ik denk dat ze ook in het Nederlands wel te vinden zijn.
zebra
26-07-2018 om 10:16
hier
werd dat niet meer zo gevierd op de middelbare school, pas bij het ouder worden komen jongeren wel samen bij een verjaardag.
In mijn jeugd, 13 a 14 jaar, nodigde ik wat vriendinnen uit, hingen rond op mijn slaapkamer en dan fonduen of iets dergelijks. Bij vriendinnen die in de zomer jarig waren gingen we naar het openlucht zwembad.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.