Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ervaring met begeleid wonen


SuzyQFive schreef op 06-02-2024 om 15:50:

[..]

Terugvindpost. Dan komt de post onder ‘gereageerd’ te staan in zijn eigen lijst. Maar door op sterretje te klikken doe je hetzelfde zonder dat een topic vol komt te staan met tvp’s

Handig, dat wist ik niet

kerst schreef op 06-02-2024 om 16:13:

[..]

Handig, dat wist ik niet

Maar ga alsjeblieft niet ook doen, daar is de knop favoriet voor. (en het is echt overbodig, in plaats van terugvindpost kun je ook gewoon iets schrijven over waarom het onderwerp voor jou interessant is, dat komt in elk geval beter over dan tvp, wat mij betreft mag dat best een regel worden).

BritgetJones007 schreef op 06-02-2024 om 08:56:

[..]

Wat een nare situatie. Was je dochter depressief, want dat lees ik wel tussen de regels door? Hoe komt het dat ze geen contact met haar tweelingzus heeft? Kon ze aangeven waarom ze 'niks' wilde of kon ze het zelf niet onder woorden brengen?

Moeilijke situatie als gezin zijnde.

Nee, ze is en was niet depressief, ze wil simpelweg geen contact. Meer uitleg geeft ze daar niet over. 

ToetieToover schreef op 06-02-2024 om 18:22:

[..]

Nee, ze is en was niet depressief, ze wil simpelweg geen contact. Meer uitleg geeft ze daar niet over.

Oh wat erg. Heb je zelf een idee hoe dit komt of haar tweelingzus? 

BritgetJones007 schreef op 06-02-2024 om 18:39:

[..]

Oh wat erg. Heb je zelf een idee hoe dit komt of haar tweelingzus?

Ik vind jou een soort ramptoerist dus ik geef geen antwoord meer op je vragen. 

ToetieToover schreef op 06-02-2024 om 23:31:

[..]

Ik vind jou een soort ramptoerist dus ik geef geen antwoord meer op je vragen.

Excuus dan

waarom ramptoerist, ze mag toch best een vraag stellen?

In mijn ervaring ( zoals het dus bij mij op het werk gaat) is het voor ouders van dit soort kinderen best pittig om toe te kijken als hun kinderen begeleid zelfstandig wonen.  De zorg die wij leveren is vrijwillig en dus kunnen we eigenijk niet heel veel meer doen dan de meeste ouders met als uitzondering dat wij cliënten wel gecontroleerd durven te laten vastlopen.  Als ouders ben je vaak minder bereid ( logisch) om jongeren echt hun neus te laten stoten. Uiteraard zijn wij er dan ook weer om de puinhopen te helpen opruimen.  Maar als iemand ècht niet wil,  kunnen wij ook niks. 

Jammer dat TO nog niet heeft gereageerd.

Iedereen is toch in meer of mindere mate een soort ramptoerist op het forum. Je leest mee met mensen hun vaak problemen of vraagstellingen. In het dagelijkse leven kun je hier minder bij dan op een anoniem forum. En andersom in het dagelijks leven hang ik mijn vuile was ook niet zo buiten.

Kikki39 schreef op 07-02-2024 om 07:01:

waarom ramptoerist, ze mag toch best een vraag stellen?

Ja, ik dacht ook dat een forum daarvoor was, maar waarschijnlijk raakte het een gevoelig punt, die die bewuste reageerde liever negeert dan onderzoekt...en dat mag natuurlijk. Maar om nou die reactie te geven die zij gaf.....dan kan je bijna iedereen hier op dit forum wel die reactie geven...want iedereen vraagt wel eens wat

Nou ja, als je zou weten waarom je kind geen contact meer wil, dan had je waarschijnlijk wel anders gehandeld als ouder.

Beetje alsof je iemand die geen vrienden heeft vraagt waarom dat zo is.

Elisa81

Elisa81

07-02-2024 om 14:14 Topicstarter

Bedankt allemaal voor de reacties, wij zijn nog erg zoekende naar wat de juiste stap is, wij hebben ook de hoop dat als er iets meer afstand is de band kan verbeteren,  aan de andere kant lijkt het mij super moeilijk om van een afstand toe te moeten kijken . 

Moederkareltje schreef op 07-02-2024 om 13:30:

Iedereen is toch in meer of mindere mate een soort ramptoerist op het forum.

Niet mee eens en voel me dan ook totaal niet aangesproken. Als een onderwerp mij niet aanspreekt of ik heb geen adviezen/tips van toegevoegde waarde, dan reageer ik niet.

Ik lees echter vaak mooie reacties, oprecht en begripvol. En ja, ook ik zie/lees regelmatig reacties van mensen die enkel komen ‘rellen’ of ‘spuwen’, maar op een gegeven moment (her)ken je de pappenheimers wel

Maar om nu iedereen op een forum als soort van ramptoerist te bestempelen, nee, die mening deel ik dus niet.

On-topic: Elisa, het is ook erg lastig in te schatten wat de beste keuze zal zijn, vanuit beide kanten. Meestal schept (enige) afstand wel bepaalde rust, maar ook dat is geen vaststaand feit helaas. Succes en sterkte gewenst 

RoodVruchtje schreef op 08-02-2024 om 15:38:

[..]

Niet mee eens en voel me dan ook totaal niet aangesproken. Als een onderwerp mij niet aanspreekt of ik heb geen adviezen/tips van toegevoegde waarde, dan reageer ik niet.

Ik lees echter vaak mooie reacties, oprecht en begripvol. En ja, ook ik zie/lees regelmatig reacties van mensen die enkel komen ‘rellen’ of ‘spuwen’, maar op een gegeven moment (her)ken je de pappenheimers wel

Maar om nu iedereen op een forum als soort van ramptoerist te bestempelen, nee, die mening deel ik dus niet.

On-topic: Elisa, het is ook erg lastig in te schatten wat de beste keuze zal zijn, vanuit beide kanten. Meestal schept (enige) afstand wel bepaalde rust, maar ook dat is geen vaststaand feit helaas. Succes en sterkte gewenst

Je quote ook nu maar een stuk van mijn tekst wat een reactie op is. Dat is ook een soort suggesties trekken en vorm van onrust zaaien.

Ik begrijp niet wat je bedoelt met die knipoog. Bedoel je nu mij? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.