Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Marieke

Marieke

19-10-2012 om 12:45

En dan zijn ze 16, en dan..........(alcohol)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

02-11-2012 om 19:26

Fayw

Zelfs ik denk dat wel eens OOOOOOOO ze moesten eens weeeeeeeeeeeeten denk ik dan Maar ik ben blij te horen dat je aan me denkt

Tirza

Nogal een verschil roken en drinken

Er zit nogal een levensgroot verschil tussen roken en drinken. Een beetje roken is namelijk ook enorm ongezond. En dat is niet zo met alcohol....Een beetje alochol zo nu en dan is zelfs gezond. Ik als niet drinker heb al meerdere keren in mijn leven van verschillende dokters te horen gekregen dat ik bepaalde alcoholsoorten zou moeten nuttigen omdat dat 'goed' voor me zou zijn.Niet dat ik dat dan ga doen, ik heb dan net zo lief een pilletje . 1 glaasje alcohol per dag is goed voor je cholesterol zelfs (wel na je overgang dus niet voor jongeren Dat erkent zelfs het trimbos instituut....
O zeker er zitten ook gezondheidsricico's aan, maar zoals met roken dat het altijd ongezond is en ook voor je omgeving, is niet zo.
Het is beter te vergelijken met eten dan met roken. Nou ja en eten daar kunnen we niet eens zonder en toch zijn er mensen die verslaafd zijn aan eten.....
Het eten dan ook maar uitbannen? Er is zoveel waar we aan verslaafd kunnen raken. Daarom is het volgens mij beter om te leren omgaan met al die verslavende dingen die ons omringen dan om ze te verbieden en het liefste de eerste tijd nog 'onder toezicht' zodat je ze eventueel zou kunnen helpen mochten ze neigingen hebben tot verslavend gedrag, want als ze dat verlavingsgevoelige gedrag hebben worden ze misschien als alcohol ze verboden wordt 'later' wel verslaafd aan drugs, een-armige-bandieten of junk-food of weet ik wat. Als ze dat niet willen zullen ze toch op de een of andere manier zelf een weg moeten vinden om nee te zeggen. Niet alleen tegen die alcohol, maar tegen ál die verleidingen.
Van mij mag alcohol morgen minder 'normaal' worden om te drinken. Het zou mij alleen maar profijt geven...omdat ik vrijwel nooit drink en dan altijd de uitzondering ben. Mijn standaard 'smoes' is trouwens dat ik ook erg 'gezellig' ben van mezelf Tot mijn verbazing hoorde ik dat dochter laatst ook zeggen....Die had gewoon even geen 'zin', beetje snotterig, niet erg genoeg, maar gewoon niet zo lekker in d'r vel en drukke tijden, beetje moe. Hoera, hoera....ze kan dus prima 'nee' zeggen als ze zichzelf voelt.
groeten albana

Tirza G.

Tirza G.

03-11-2012 om 16:33

Nou

Dan doen we drugs, Albana. Ook zo'n vaag gebied. Ik slik pijnstillers die onder de opiumwet vallen. Veel van de medicatie die hier in het gezin gebruikt worden vallen onder 'doping' bij sport. Dus, ik zou zo zeggen: roept u maar.
Het gezonde van alcohol is natuurlijk wel enorm overdreven; er zijn geloof ik 25.000 onderzoeken die de schadelijkheid aantonen en eentje dat aantoont dat het bij sómmige groepen (meestal mannen, trouwens!) sóms gezond kan zijn.
Zoals Prof.Dr. Martijn Katan zou zeggen: alcohol gebruiken vanwege de positieve effecten is net zoiets als met de kerk schudden om de bel te luiden. Er zijn eenvoudigere én effectievere methodes.

Tirza

Sta ik hetzelfde in denk ik

Ik slik zelf zelden paracetemol of pijstillers of wat dan ook. Ook eigenlijk niet als het me wel eens leuk zou uitkomen (feestje en beetje koppijn). Dan blijf ik thuis en ga vroeg naar bed. Dan maar geen feestje.
Alleen voor dingen waar je niet zonder normaal kan leven maak ik een uitzondering. Daar valt jouw medicatie dus ook onder, zelf heb ik ook (dagelijkse) medicatie waar ik gewoon niet buiten kan.
De kinderen nu ze er toch behoorlijk inspraak in hebben die zou ik hetzelfde aanraadden en voorhouden. Maar ik zie dat oudste een stuk 'makkelijker' daarin is dan ik. Die zou dus zeker dat 'feestje' verkiezen mét een pilletje dan d'r bed inkruipen zonder zoals ik. En dat 'verstrek' ik dan nog ook. Want 'voor de zekerheid' hebben we natuurlijk altijd wat in huis ( hoge koorts b.v.). Ze is geen grootgebruiker erin hoor, zo erg is het nu ook weer niet
Maar ze gaat er makkelijker mee om.
Precies dus zoals met die alcohol. En dat verstrek ik dan dus niet eens.
De boodschap lijkt me dus voor haar heel duidelijk. Die moet ze ook nog veel te vaak aanhoren denk ik.
Maar verbieden zou ik niet doen.
Het wordt voor mij pas anders als het harddrugs worden denk ik.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.