Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dure kleding

kopen jullie tieners ook zo’n dure kleding en producten! Ik zelf koop best wel eens een duur item of een keer lekker geurtje maar bij die jeugd lijkt het voort zo normaal polo 119,- douchegel standaard van rituals haar producten??? En over schoenen maar niet te praten Komt dat meer mensen bekend voor 

Izza schreef op 03-07-2024 om 11:20:

Hier is de keus 50 euro en wij betalen de jassen en schoenen of 100 euro en alles betalen. Kind koopt ook zelf ondergoed, sokken en sportkleding. Dat hoort er immers ook gewoon bij. Soms krijgen ze wel eens wat extra. Maar dure spullen vind ik onnodig en kan bijvoorbeeld ook via Vinted. Werken en sparen stimuleer ik. En ik heb het gesprek over goedkope winkels en wat daarachter zit. En wijs ook op de slechte kwaliteit van goedkope zooi. Beter iets duurs waar je jaren mee doet dan 5 shirts van de primark. Maar ga niets opleggen. Kind mag zelf zijn keuzes maken daarin.

Dus 600 extra per jaar voor schoenen en jas? Vind ik persoonlijk wel veel.

Tieners en hun dure smaak😄! Bij mij is het net zo. Mijn zoon zweert bij merknamen en ik moet vaak onderhandelen om te voorkomen dat ik mijn portemonnee leeghaal.😅
Ik denk dat sociale netwerken en influencers een grote rol spelen in deze trend. Ze zien deze producten overal en willen op de hoogte blijven van de mode. Persoonlijk heb ik besloten om een maandelijks budget in te stellen voor kleding en huidverzorgingsproducten. Het geeft ze een gevoel van verantwoordelijkheid😊

Caroline80 schreef op 03-07-2024 om 11:08:

[..]

Ik heb juist het idee dat half Nederland met Zara kleding loopt (in ieder geval meisjes).

Het ging over mijn dochter die bij boetieks koopt waar niet half  Nederland in loopt. Het enige wat zij koopt bij de Zara zijn tops.

Mijn zoon koopt soms iets bij de Zara, de basics, mooi overhemd voor een gelegenheid voor een paar tientjes en niet een overhemd van meer dan 100 euro, alleen omdat er een logo opstaat van een of ander merkje.

Ben blij dat mijn kinderen zich niet laten meeslepen in deze hypes.

Veel doen het nu tegenwoordig denk ook een beetje door tiktok en instagram. Zolang ze niet al hun geld eraan uitgeven en wel wat opzij zetten zou ik het geen probleem vinden. Stel ze vinden de kleding niet meer leuk zouden ze het altijd nog voor een wat mindere prijs door kunnen verkopen op zoiets als vinted

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.