Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
15-09-2021 om 21:45
Hallo,
Ik heb deze forum pas ontdekt, en nu komt hij goed van pas.
Mijn dochter is 16 en heeft een vriendje. Ze hebben nu bijna twee maanden, maar ze heeft het me pas vorige week geleden verteld, omdat ze eerst even wilde kijken hoe het ging.
Hij is een leuke spontane jongen van 17 (ik heb hem al eerder een paar keer ontmoet toen ze met vrienden waren). Beide zitten ze nu in 5vwo (niet bij elkaar in de klas).
Het enige dingetje is dat hij een uitwisselingsstudent is uit Brazilië. Hij is dit jaar na de carnaval vakantie aangekomen en blijft t/m eind februari.
Ik twijfel of ik de relatie moet toelaten, omdat hij over een paar maanden weer weg gaat.
Hoe moet het daarna verder, denk ik.
Wat zouden jullie in deze lastige situatie doen?
Ik gun mijn dochter dit, maar wil niet dat ze er daarna moeilijk mee heeft
16-09-2021 om 19:17
Rozi schreef op 15-09-2021 om 23:16:
Waarom is het eigenlijk relevant om te benoemen dat ze VWO doet?
Omdat ze dan geen "vier handen op één buik" tiepje is, want dat zouden we n.a.v. de OP wel kunnen denken....
16-09-2021 om 19:20
Due-scimmie schreef op 16-09-2021 om 11:05:
Verbieden zorgt voor stiekem gedrag.
Je hebt geen zeggenschap in wie zij leuk vindt. Gewoon blij voor haar zijn en klaarstaan als het wel mis gaat. Ze is 16, veel relatie halen dan het half jaar niet eens. En als ze nog wel samen zijn als hij weer weg gaat kun je altijd dan kijken hoe het is.
Precies... Verbieden zorgt inderdaad voor stiekem gedrag, mijn ouders wisten ook pas van vriendjes na mijn 20e.
Ik zou haar wel het belang van anticonceptie duidelijk maken en desnoods met haar de pil regelen en condooms. En zorgen dat je voor haar klaar staat als het na de uitwisseling over is. Hoe meer je haar los laat en haar laat weten dat ze bij je terechte kan, hoe eerlijker ze zal zijn. Succes 🍀
16-09-2021 om 22:02
LaFleurNoire schreef op 16-09-2021 om 14:34:
[..]
Ja en? Daar moet ze zelf achter komen. Niet aan jou.
Als je dit soort uitspraken tegen je kind bezigt, is er geen sprake van niet drammerig je mening geven hoor. En volgens jou zou je dat moeten doen, niet drammen, dus je post bevat wat discrepanties.
Je moet het wel wat anders verpakken, maar wel beseffen dat het de realiteit is.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.