Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
21-08-2021 om 11:11
Hallo allemaal,
Mijn dochter van 15 heeft een vriend. Het is haar eerste echte vriend (voor iemand van 15). Eerder heeft ze al wel iets met iemand gehad maar dat was maar kort en volgens haar niet echt verkering. Ze hebben nu ongeveer een maand met elkaar.
Wij hebben hem wel eens gezien maar nog niet echt lang gesproken. Meestal spreken ze of in het dorp of bij hem thuis af.
Nu komt hij volgende week bij ons eten. Zo dat we hem kunnen ontmoeten.
Hij schijnt (via andere ouders) een aardige jongen te zijn.
Moeten wij als ouders tijdens dit etentje nog iets specifieks met hem/hun bespreken? Of is dat niet nodig? Wat zouden jullie doen?
Met dochter ben ik heel open en bespreken we van alles. Ze lijken het heel fijn te hebben samen, ik merk ook aan mn dochter dat ze veel positiever is. Toen ik vroeg wat ze bij hem thuis dan deden, zei ze: gewoon chillen op zijn kamer. Is dat normaal? Of moet ik daar iets van zeggen?
30-08-2021 om 10:30
Ja Lotus, dat weet ik en daarom schreef ik ook: bij mij is het zo gepiept.
Er zijn trouwens speciale koperspiraaltjes voor jonge meiden die bestaan uit weinig meer dan een draad met een knoopje erin. Dat is niet de standaard T-coil, maar dus nog veel kleiner en vooral flexibel. Helaas zijn er maar weinig artsen die de moeite nemen om zich te verdiepen in het aanbod.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.