Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter (16) verkracht

Hallo, ik ben nieuw hier en ik heb even behoefte mijn verhaal te delen in de hoop op advies of herkenning.

Onze dochter is zes weken geleden verkracht op weg naar huis. Een heftige ervaring. Ze heeft er uiteraard veel last van (slaapproblemen, niet in donker durven te fietsen, paniekaanvallen). We doen ons best om haar zo goed mogelijk te helpen en hulp is opgestart. 

Ik ben eigenlijk op zoek naar ouders die ook een soortgelijke ervaring hebben gehad met hun kind. Wil onze dochter zo goed mogelijk helpen maar ik weet het soms niet zo goed waar ik goed aan doe. 


Wat heftig en nare gebeurtenis voor je dochter. Ik heb als moeder zijnde geen ervaring.  Neem jullie dochter iig serieus en ook al wil ze het er elke dag over hebben laat haar praten. 
zoveel sterkte voor jullie en hopelijk krijgt ze een fijne hulpverlener. 🌺

 
Hebben jullie voldoende juridische en psychische hulp, zowel voor jullie zelf als voor jullie dochter?

Je zou kunnen navragen of je zelf ook hulp kunt krijgen, op dezelfde plek als je dochter of ergens anders via de huisarts. Op veel plekken wordt dat standaard aangeboden. Dan kun je je eigen verhaal en emoties kwijt en advies krijgen voor hoe met haar om te gaan. Voor nu kun je misschien je dochter vragen wat je voor haar kunt doen, waar zij behoefte aan heeft. 

Veel sterkte gewenst voor haar en jou! 

Dat is heftig zeg...
Ik wil eigenlijk alleen maar heel veel sterkte wensen aan jullie als gezin 

Jeetje wat afschuwelijk! Helaas geen tips. Wel een dikke knuffel en sterkte voor jullie en ook als gezin 

Vreselijk! Grootste nachtmerrie. 
Heel veel kracht en sterkte om hier doorheen te komen. 

Wat ontzettend heftig! Veel sterkte voor je dochter, maar ook voor jullie als gezin

Wat afschuwelijk! Geen tips, wel een hart onder de riem. Heel veel sterkte voor jullie en voor je dochter!


Hier hielp EMDR. 

Wat een nachtmerrie. Ik denk ook dat traumatherapie als emdr zou kunnen helpen.

vreselijk zeg. Geen tips of ervaring maar wil jullie wel sterkte wensen. 

ik neem aan dat ze professionele hulpverlening heeft en ik zou daar ook aanvragen wat jij het best kan doen!!

verder verschrikkelijk en ik hoop dat de dader gepakt is of wordt!!!!!

Wat vreselijk zeg. Dat gaat haar en jullie zeker niet in de koude kleren zitten.
Ik denk dat het raadzaam is om eens bij iets als slachtofferhulp te informeren of hier praatgroepen voor zijn, ook voor ouders. Of bij de huisarts. Misschien kunnen zij je wel doorverwijzen naar het juiste loket. Heel veel sterkte.

Als ouder weet ik het niet. Maar zelf heb ik het meegemaakt toen ik 15 was. Situatie was anders maar wat voor mij heel belangrijk was: De steun die ik voelde vanuit mijn ouders, gesprekken met een psycholoog en emdr. Zeker die laatste heeft me echt enorm geholpen.
Heel veel sterke voor jullie en jullie dochter 

Gatsie… Kan me voorstellen dat ze er veel moeite mee heeft. Werd ze gewoon van haar fiets getrokken en de bosjes ingesleurd ofzo? 
Zelf ook op mijn zestiende aangerand. Ik liep van de sporthal naar huis en daar was die man die vroeg hoe laat het was. Dat vond ie uiteindelijk een mooie tijd om mij mee te nemen. Ik heb geschopt en geslagen maar hij heeft me toch gesneden met een mes. Uiteindelijk wist ik weg te komen. De dagen erna was ik heel euforisch en toen ik aan het werk was dacht ik ineens dat ie me door de winkelruit aan het aanstaren was. Toen was het helemaal mis. Nu ben ik door hem gelukkig niet verkracht. Later is mijn zaak in verband gebracht met de Utrechtse serieverkrachter maar de vier zaken in Groningen (waar ik woon) konden daarin niet bewezen worden. Ik heb toen hulp van Slachterofferhulp gehad. Dat heeft me wel geholpen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.