Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter (16) verkracht

Hallo, ik ben nieuw hier en ik heb even behoefte mijn verhaal te delen in de hoop op advies of herkenning.

Onze dochter is zes weken geleden verkracht op weg naar huis. Een heftige ervaring. Ze heeft er uiteraard veel last van (slaapproblemen, niet in donker durven te fietsen, paniekaanvallen). We doen ons best om haar zo goed mogelijk te helpen en hulp is opgestart. 

Ik ben eigenlijk op zoek naar ouders die ook een soortgelijke ervaring hebben gehad met hun kind. Wil onze dochter zo goed mogelijk helpen maar ik weet het soms niet zo goed waar ik goed aan doe. 


Wat heftig en nare gebeurtenis voor je dochter. Ik heb als moeder zijnde geen ervaring.  Neem jullie dochter iig serieus en ook al wil ze het er elke dag over hebben laat haar praten. 
zoveel sterkte voor jullie en hopelijk krijgt ze een fijne hulpverlener. 🌺

 
Hebben jullie voldoende juridische en psychische hulp, zowel voor jullie zelf als voor jullie dochter?

Je zou kunnen navragen of je zelf ook hulp kunt krijgen, op dezelfde plek als je dochter of ergens anders via de huisarts. Op veel plekken wordt dat standaard aangeboden. Dan kun je je eigen verhaal en emoties kwijt en advies krijgen voor hoe met haar om te gaan. Voor nu kun je misschien je dochter vragen wat je voor haar kunt doen, waar zij behoefte aan heeft. 

Veel sterkte gewenst voor haar en jou! 

Dat is heftig zeg...
Ik wil eigenlijk alleen maar heel veel sterkte wensen aan jullie als gezin 

Jeetje wat afschuwelijk! Helaas geen tips. Wel een dikke knuffel en sterkte voor jullie en ook als gezin 

Vreselijk! Grootste nachtmerrie. 
Heel veel kracht en sterkte om hier doorheen te komen. 

Wat ontzettend heftig! Veel sterkte voor je dochter, maar ook voor jullie als gezin

Wat afschuwelijk! Geen tips, wel een hart onder de riem. Heel veel sterkte voor jullie en voor je dochter!