Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Florine

Florine

25-07-2018 om 10:45

Dochter (15) alleen op stap

Beste ouders,

Ik heb een hele lieve betrouwbare en verstandige dochter van 15, alleen zitten we op het gebied van uitgaan niet op een lijn.

Als gezin zijn wij nu op Kreta, op een appartementencomplex waar heel veel Nederlanders zitten. Zij heeft de laatste paar dagen veel mensen ontmoet, allemaal met de leeftijd 15, 16 of 17. De mensen die zij heeft ontmoet gaan volgende week met z’n allen uit in het bekende Chersonissos. Dochterlief wilt er natuurlijk graag bijhoren en zou dan ook heel erg graag mee uit willen. De jongeren waarmee ze dan gaat zijn bijna allemaal al eerder naar Chersonissos geweest en mochten volgens mijn dochter ook al toen ze 15 waren. Aangezien ik weet waar Chersonissos om bekend staat vind ik het echter geen goed idee dat zij tot ‘s ochtends vroeg aan het feesten is in Chersonissos. Aan de andere kant vind ik het ook niet leuk voor haar als ze er buitenvalt, aangezien de groep die uitgaat wel haar leeftijd is. Er zitten in die groep (die trouwens uit 12 mensen bestaat) een jongen en een meisje die allebei bijna 18 zijn. Wat zouden jullie doen in deze situatie? Alvast bedankt!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

25-07-2018 om 15:31

Nee

Dat zou mijn 15jarige dochter gewoon echt niet mogen. Dat de rest wel mag zou in dit geval echt niet uitmaken.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

25-07-2018 om 16:12

Nee

Toen wij op Kreta waren ging er een groep jongeren naar Chersonisos met begeleiding vanuit het animatieteam. Dat had mijn dochter wel gemogen met 15. Gewoon met een groep onbekende jongeren niet. Met 16 of 17 wel, dus dat jaartje maakt echt verschil (gevoelsmatig).

Wilgenkatje

Wilgenkatje

25-07-2018 om 17:27

Nee

Jammer maar helaas. Zou ze als 15-jarige in Nederland wel uit mogen tot vroeg in de ochtend ?

Wilgenkatje

Wilgenkatje

25-07-2018 om 20:14

Sorry tweemaal - en...

...ik kan me voorstellen dat je op ziet tegen drama en een slecht humeur als dit uitje niet doorgaat. Niet leuk voor de vakantiestemming. Heb je al andere ouders gesproken ? Mag ' iedereen' inderdaad mee? Is er niemand met een ouder jong familielid die wil meegaan ter begeleiding ?
Succes!

Phryne Fisher

Phryne Fisher

25-07-2018 om 20:19

Dat is wel een idee

Is er bij al die jongeren geen jongvolwassen broer of zus die de begeleidersrol op zich wil nemen?
Overigens komen 18 minners op Kreta ook niet overal binnen. De alcoholwetgeving is Europees.

Nee

Geen denken aan

Flo

Flo

26-07-2018 om 10:42

Geen jongvolwassene en ouders vinden het allemaal goed

Er is niemand van 18 die mee kan. Wat ik zo raar vind is dat alle ouders het maar gewoon goed vinden. Hierdoor heb ik ook mijn twijfels aan de jongeren waar mijn dochter mee zou willen gaan. Heb nee gezegd, dochter nu wel chagrijnig maar ik vind het gewoon echt geen relaxed idee.

Misschien

Zijn er nu wel ouders die spijt hebben van hun ja, nu jij nee hebt gezegd.
Ik zou het trouwens ook niet goed gevonden bij mijn 15-jarige

Dendy Pearson

Dendy Pearson

26-07-2018 om 13:41

Flo

Heb je het wel nagevraagt bij die andere ouders?
Bekend pubertrucje he, het zo brengen dat het lijkt of puber de enige is die nooooit wat mag😂

Guera

Guera

26-07-2018 om 13:43

Nee

Je kent de jongeren niet. Je weet niet hoe betrouwbaar ze zijn. Je weet niet of zij drinken. Je weet niet of ze op elkaar letten. In nl zou het van mij ook niet mogen.
Helaas heel jammer maar eerst thuis wat ervaring opdoen met stappen en dan weer verder kijken. Echt te jong en geen idee wie die anderen zijn .....

Flo

Flo

27-07-2018 om 12:51

Meiden die wel mogen allemaal ouder

Ik heb het nagevraagd en er zijn inderdaad meiden die wel mogen. Deze meisjes zijn allemaal 1 jaar ouder en als ik ze zo bekijk ook naar mijn mening te vrij opgevoed. Wil mijn dochter daar niet bij hebben.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

27-07-2018 om 15:09

Zo zie je maar

Even navragen, dan weet je meer. Nee-zeggen is niet makkelijk. Wel duidelijk. Voor alles is een tijd!

Flo vraagje

Wat versta je onder “te vrij opgevoed”?

Saar

Saar

28-07-2018 om 13:44

Voor mij niet evident

om nee te zeggen.
Ik zou daar eens goed over na moeten denken.
Het gaat om een lief, verstandig en betrouwbaar meisje.

En nee, ik zou niet bang zijn voor gedoe.
Absoluut niet.
Maar ik vind het ook belangrijk vertrouwen te geven, goed in gesprek te blijven etc.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

28-07-2018 om 16:25

Lief, betrouwbaar en verstandig

...ik de k dat zo iemand niet perse een positief uitje beleeft als de anderen deze eigenschappen in mindere mate bezitten. Trouwens, hoe komt ze thuis als het op gegeven moment niet leuk blijkt te zijn?

Saar

Saar

28-07-2018 om 20:39

Wilgenkatje

Nouja, ik zeg ook niet dat ik het zomaar goed zou vinden.
En de vragen die je opwerpt, die zou ik dus graag met dochter bespreken. Alleen maar leerzaam, dat ze daar mee bezig moet zijn. En als ze echt zo verstandig is komt ze misschien zelf wel tot de conclusie dat het toch niet haalbaar is.
Of misschien verrast ze me wel met een goed plan.
Hoe dan ook is goede samenwerking in de start van deze fase wel zo handig en fijn.

superpapa

superpapa

29-07-2018 om 21:57

uitgaan kreta

Wat een ellende zijn jullie vroeger nooit uitgegaan en daarbij de nodige fouten gemaakt.Dat hoort bij opgroeien leuk dat ze aldaar een vriendengroep heeft gevonden gewoon meegaan mobiel mee voor als t niet leuk is geloof mij tis daar vele malen veiliger uitgaan als in nederland. drugs gebruik is er bijna niet en veel bewaking in de uitgaans centra. ik zou zeggen gewoon doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.