Anouk1234
01-12-2024 om 15:50
Dagje uit met pubers
We willen als gezin een dagje uit in de kerstvakantie. Maar wat? Geen pretpark want dat staat al gepland voor februari. We zijn allemaal geen liefhebber van musea. Ergens in midden Nederland heeft de voorkeur. 1 kind houd wel van shoppen, maar de ander niet.
Ysenda
01-12-2024 om 15:52
workshop bonbons maken of een escape room?
Een filmmarathon in de bioscoop.
Temet
01-12-2024 om 16:36
Dierenpark Amersfoort? Is wel lang geleden dat ik daar geweest ben, maar was in mijn herinnering een heel mooi park
Temet
01-12-2024 om 16:48
Joszy schreef op 01-12-2024 om 16:38:
Amsterdam Light festival? Met een rondvaart ofzo?
Geen gek plan, en dan afsluiten met dim sum in Ocean Palace (of juist daarmee beginnen en die rondvaart daarna). Alleen Amsterdam is niet in het midden van het land.
Ik moet wel zeggen: ik heb een keer de rondvaart gedaan met Amsterdam Light Festival, in de kerstvakantie, en de binnenstad van Amsterdam was hysterisch druk toen. Dat is wel vaker zo, maar toen nog erger dan normaal. Daar heb je dan tijdens zo'n rondvaart geen last van want dan zit je met een vast aantal mensen in zo'n boot, maar om bij die boot te komen moet je dus wel de drukte trotseren.
Auran
01-12-2024 om 16:50
Schaatsen? Leuke indoor schaatsbaan ergens als je écht wil schaatsen of meer voor de fun/sfeer/gezellig zo'n pop-up-schaatsbaan, zoals op het Museumplein in Amsterdam en dan gecombineerd met iets anders?
Citroengraag
01-12-2024 om 17:15
Mijn tieners vinden de dierentuin nog steeds erg leuk en paar jaar terug naar This is Holland geweest, vonden ze ook erg leuk. En lekker uit eten is heel belangrijk bij dagje weg.
Anne1234!
01-12-2024 om 17:19
Dagje Utrecht, naar Doloris Anoma Maze en daarnaast de stad in, voor wat leuke winkels en lekker eten/drinken.
Anouk1234
01-12-2024 om 17:40
Dierenpark Amersfoort zijn we een jaar of twee geleden geweest en we zijn niet echt dierentuinliefhebbers. Dagje Amsterdam hebben we in de meivakantie al gedaan. Doloris Day is mijn dochter onlangs geweest en vond ze heel eng. Dus hierboven nog geen ideeën gelezen waar ik enthousiast over ben.
Evaluna
01-12-2024 om 17:44
Ik hoorde laatst iemand over speurtochten/ escape wandelingen voor volwassenen. In Amersfoort volgens mij. Misschien is dat wat?
mikado123
01-12-2024 om 17:48
dagje klimmen/jumpen oid. bijvoorbeeld bij Jumpmania (aalsmeer) of bij coronel (huizen).
dagje zwemparadijs
Anouk1234
01-12-2024 om 17:54
Evaluna schreef op 01-12-2024 om 17:44:
Ik hoorde laatst iemand over speurtochten/ escape wandelingen voor volwassenen. In Amersfoort volgens mij. Misschien is dat wat?
Dat klinkt wel leuk. Ik heb even gegoogled. Als het goed weer is is dat zeker een optie.
Gingergirl
01-12-2024 om 17:54
Anouk1234 schreef op 01-12-2024 om 17:40:
Dierenpark Amersfoort zijn we een jaar of twee geleden geweest en we zijn niet echt dierentuinliefhebbers. Dagje Amsterdam hebben we in de meivakantie al gedaan. Doloris Day is mijn dochter onlangs geweest en vond ze heel eng. Dus hierboven nog geen ideeën gelezen waar ik enthousiast over ben.
Maar waar houden jullie wel van?
Theatervoorstelling + high tea?
Iemand noemde schaatsen, is dat iets?
Escaperoom?
Ergens een creatieve workshop + uit eten ?
Winterfair bij een kasteel?
Geocaching route gaan doen?
dagje sub tropisch zwemparadijs ?
Jullie houden niet van musea, nou is niet elk museum hetzelfde, spoorwegmuseum wellicht toch een optie?
Is de puber die niet van winkelen houdt wel te porren voor bijzondere winkels zoals lego store? Dan zou je Utrecht kunnen doen met bv rondvaart + uit eten
Jumpen
Klimmen
Vf_Watervrouw
01-12-2024 om 17:58
voor meerdere steden is er levend ganzenbord. https://www.stadunique.nl/uitjes/176/Levend-Ganzenbord.html
Anouk1234
01-12-2024 om 17:58
Gingergirl schreef op 01-12-2024 om 17:54:
[..]
Maar waar houden jullie wel van?
Theatervoorstelling + high tea?
Iemand noemde schaatsen, is dat iets?
Escaperoom?
Ergens een creatieve workshop + uit eten ?
Winterfair bij een kasteel?
Geocaching route gaan doen?
dagje sub tropisch zwemparadijs ?
Jullie houden niet van musea, nou is niet elk museum hetzelfde, spoorwegmuseum wellicht toch een optie?
Is de puber die niet van winkelen houdt wel te porren voor bijzondere winkels zoals lego store? Dan zou je Utrecht kunnen doen met bv rondvaart + uit eten
Wat we allemaal leuk vinden is zwemmen, bowlen, uit eten.
Spoorwegmuseum al meerdere keren geweest, maar nooit echt leuk gevonden. Toen we nog een museumjaarkaart hadden gingen we in de kerstvakantie speciaal voor de schaatsbaan.
Subtropisch zwemparadijs is ook een goed idee.