Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dagje uit met puber 14

Dag allemaal
ik wil morgen met zoon een dagje uit naar een stad waar het gezellig is en waar leuke dingen te doen zijn (ook voor een puber, maar ik ben gezegend met een puber die een museum wel leuk vind op zijn tijd). Amsterdam, Den Haag en Rotterdam hebben we al gedaab, en Haarlem daar wonen we. Wie heeft een leuke tip voor ons?
Sini

bodyworld

http://bodyworlds.nl/

Mijn kinderen zijn gefascineerd door Bodyworld. Er schijnt ook een expositie met dieren aan te komen. Deze is met geprepareerde mensen.
Gelukkig hoefde ik niet mee en zijn ze met anderen gegaan.

Maar misschien vind je het wat.
Amsterdam is sowieso leuk. Groot aanbod van musea en culturele instellingen.

http://www.oba.nl/nieuws/kom-coderen-bij-de-oba-tijdens-de-codeweek.html

Vogel

Vogel

17-10-2015 om 19:30

Leiden!,

Tal van leuke musea, al is Rijksmuseum voor Oudheden even dicht, maar dan blijft er genoeg over: Naturalis, Corpus, Volkenkunde, mooie botanische tuin en gezellig winkelgebied met leuke lunchtentjes.

vlinder72

vlinder72

17-10-2015 om 19:52

amersfoort

Leuke stad en het legermuseum in Soesterberg is echt de moeite waard.

rode krullenbol

rode krullenbol

17-10-2015 om 21:38

Utrecht!

Er is daar een terrasje waar zich onlangs een spannende afluisteractie heeft voltrokken door journalisten van Brandpunt. Wie weet tref je er Volkert van der Graaf aan; (na)genietend van zijn vrijheid, veganistische tomatensapje en, niet te vergeten, zijn 'scoop'.

Rode krullenbol

Leiden

Ik dacht inderdaad ook meteen aan Leiden. Mooi centrum, leuke musea, en vanaf Haarlem uitstekend te doen met de trein vziw. In de opsomming van Vogel mis ik nog Museum Boerhaave, wat ik zelf een erg leuk museum vond (als je zoon Teylers kan waarderen vindt-ie Boerhaave vast ook leuk).

Utrecht is ook leuk, alleen is het station en de omgeving een enorme bende vanwege grootscheepse verbouwingen. Ik vind Utrecht altijd een prachtige stad als ik maar eenmaal het stationsgebied veilig achter me gelaten heb

Laat je nog even weten wat het is geworden?

Groeten,

Temet

Jamie

Jamie

17-10-2015 om 23:41

inderdaad

Leiden! Boerhaave is leuk.

Sinilind

Sinilind

18-10-2015 om 08:16 Topicstarter

het wordt Leiden

ik had zelf ook gedacht aan Den Bosch maar Leiden is met de trein goed bereikbaar en heeft veel te doen,
bedankt voor alle tips!
Sini

Ga dan een volgende keer

Eens naar Groningen! Is erg leuk. Groninger museum natuurlijk en een heerlijke sfeer.

Vogel

Vogel

18-10-2015 om 14:08

weekendje weg

Voor Groningen zou ik gezien de reistijd vanuit Haarlem eerder een weekendje plannen. Voor een dagje zit je dan wel heel lang in auto of trein.

zebra

zebra

18-10-2015 om 14:10

Leiden

is ook leuk, Naturalis, Corpus maar ook dat museum in een molen.

Sinilind

Sinilind

18-10-2015 om 16:58 Topicstarter

Groningen!! Volgend weekend

Ha! Mijn vriend komt uit Paterswolde, we gaan er volgend weekend. Hij wil me alle plekken van zijn jeugd laten zien, van het Paterswoldeer waar hij een windsurfschooltje had tot DE studentencafé waar hij altijd zat te poolen wanneer hij spijbelde. Ik krijg de grand tour.
Sini

Sinilind

Sinilind

18-10-2015 om 16:58 Topicstarter

Moet natuurlijk

Paterswoldermeer zijn ...

Sinilind

Sinilind

18-10-2015 om 23:03 Topicstarter

het was leuk

Naturalis, Volkenkunde en Boerhaave. Nog even op de Burcht rondgewandeld en geprobeerd bij Het Koetshuis iets te drinken maar te vol. We hebben genoten!
Sini

Vogel

Vogel

19-10-2015 om 10:40

Goed om te horen

dat jullie je vermaakt hebben.
Drie musea op één dag, jouw puber is een echte liefhebber! Wij spreiden het meestal een beetje, maar wonen dan ook wat dichterbij.

Haha Sini

Ik zal je even helemaal op de hoogte brengen: het is Paterswoldsemeer (ipv Paterswoldermeer).
Heel veel plezier in het mooie Groningen en neem een volgende keer een middag voor het Groninger museum

Sinilind

Sinilind

20-10-2015 om 22:26 Topicstarter

Mach

Nu kan het niet meer misgaan: het Groninger museum gaan we ook bekijken, er is een Werkman-tentoonstelling en mijn vriend is een liefhebber,
Sini

Sini

Veel plezier. Laat je even weten wat je ervan vond?

Sinilind

Sinilind

21-10-2015 om 09:18 Topicstarter

Mach

Ik zal mijn best doen om verslag te doen, het zal ongetwijfeld leuk zijn!

Sinilind

Sinilind

27-10-2015 om 21:32 Topicstarter

Groningen

en de provincie Groningen zijn mooi, Eerst een dagje Groningen zelf, vooral Groninger museum, en avondeten in café Hammingh in Garnwerd. De volgende dag rondje via het kerkje van Fransum, Noordpolderzijl (voor het eerst van mijn leven het wad gezien) en Zijp (geloof ik), een mooie ronde dorp vlakbij Delftzijl. Als laatst ook Paterswolde, het meer, de oude buren en oude vrienden. Het was ontroerend en denk ik soms moeilijk voor vriend die er niet meer geweest was sinds het overlijden van zijn ouders. But we'll be back, er is nog veel te ontdekken!
Sini

Zijp

Is Zeerijp! Fijn dat je het leuk vond.
Ben trots op onze provincie.
Small en tall nog gevonden, voor de lange slanke overhemden?

Spijk! Dat is echt een mooi rond dorpje om een kerk

Sinilind

Sinilind

29-10-2015 om 13:51 Topicstarter

Spijk!

Het was inderdaad SPijk (uitgesproken als Spik?!)
Erg mooi.
Sini

Nee

Gewoon Spijk met een ij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.