Hemf
27-07-2020 om 11:12
"Chillen" bij onbekende vrienden? Tel ouders vragen?
Dochter van 15,5 moet in het weekend altijd om 23u thuis zijn.
Pas appte ze vanaf haar bijbaantje of ze na werk met wat collega's mocht "chillen" bij een andere collega tot een uur of 01:00.
Ik ken deze kinderen allemaal niet, weet niet waar ze wonen, weet niet wie de ouders zijn. Ik snap dat ze op een gegeven moment af en toe een feestje ergens krijgt op deze leeftijd, en dat we dan af en toe af moeten wijken van de 23u.
Maar na 23u wil ik wel graag weten waar mijn 15-jarige uithangt... Ik vroeg dus het adres en het nummer van de ouders van de collega.
Dat was natuurlijk belachelijk, nieieiemands ouders vraagt dat, etc etc.
Uiteindelijk ging het chillen niet door, geloof dat het niet mocht van de betreffende ouder.
Maar heb het er wel met dochter over gehad, dat ze tot 23u ze gewoon de vrijheid (en het vertrouwen) heeft om rond te hangen, maar dat ik na die tijd wel wil weten met wie, waar etc ze is. Dus ook adressen en tel nummers van ouders.
Wat vinden jullie? Overdreven?
ElenaH
27-07-2020 om 11:26
Vooral waar
Ik wil inderdaad ook weten wáár mijn dochter uithangt. Zodat ik weet waar ik heen moet als er iets aan de hand is (wat overigens tot nu toe nooit ernstiger was dan wat heimwee).
Eerlijk gezegd is die wens vooral ingegeven door het verhaal van Ximena Pieterse indertijd.
Piep
27-07-2020 om 12:59
Adres en telefoonnummer van ouders vragen is denk ik niet zo gebruikelijk. Je kunt wel vragen of ze haar locatie even deelt via whatsapp als ze er is. Ik vraag dat altijd als ze ‘s nachts alleen naar huis moeten fietsen. Dan weet ik precies waar ze zijn mocht er iets mis gaan.
Overigens is mijn 15-jarige nu ook wel eens om half 2 thuis. Ik vind dat niet erg zo lang ik dat weet en weet waar hij uithangt. Vanaf 16 kunnen ze uitgaan in sommige clubs. Dat begint pas laat, dus dan wordt het automatisch laat.
Moos
28-07-2020 om 08:24
Idd waar
Het telefoonnummer van de ouders zou ik niet zo snel doen maar ik zou wel willen weten waar ze is en de volgende dag in een gesprek de namen achterhalen, gewoon voor het gevoel
Triva
28-07-2020 om 08:48
hmm
Ik zou willen dat ze altijd bereikbaar is. Dus geen telefoon uit of geen 'oh ik hoorde het niet, was zo gezellig'. Dus ze moet appbaar zijn en antwoord geven op die leeftijd.
tsjor
28-07-2020 om 08:59
Ergens moet je vertrouwen op bouwen
In dit geval: het ging om een collega, dus iemand die ook werkt, dan zullen er ouders zijn die dat stimuleren. Het ging om een groepje collega's, dat zijn mensen die ze kent. Ze heeft een mobiele telefoon.
Ik zou inderdaad gevraagd hebben: waar woont die collega en hoe kom je dan thuis? Met andere woorden: mijn bezorgdheid zou zich richten op de omstandigheden van mijn dochter, niet op vrees voor de collega's.
Telefoonnummer van de ouders, hmmm. wie heeft nog een vaste telefoon? En met een mobieltje kunnen ze wel in Spanje zitten.
Tsjor
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.