Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Nietje

Nietje

24-04-2018 om 09:58

Cadeau Sweet 16

Onze jongedame wordt 16, en dat lijkt tegenwoordig meer hype te zijn dan 18 worden.

We willen haar natuurlijk graag iets geven. Maar wat?
Een scooter vind ik nogal wat, en kan ik ook niet kwijt in onze schuur. Ik vind het ook zonde omdat ze tegenwoordig al met hun 16,5 aan rijlessen mogen beginnen, dus steek ik het geld liever daar in.

We zitten er nu dus aan te denken om haar d'r rijbewijs te geven voor d'r verjaardag. Ze krijgt dit uiteindelijk toch, dus waarom dan niet nu? Maar......het lijkt me aan de andere kant zo jong om nu al met lessen te beginnen? Wachten tot de 18 vind ik ook nog zo lang, en om het zomaar te geven als ze 17 wordt klinkt ook niet lekker. 16 klinkt dan specialer om zoiets toch wel duurs te geven.

Pfffff, luxe probleem, i know. Ik hoor graag jullie tips / mening.

prima toch?

Als jullie het rijbewijs willen geven is dit toch een mooi moment? Met 16,5 mag ze beginnen te lessen, dan kan ze alvast beginnen met theorie. Lijkt me een groots cadeau voor een 16-jarige (hoewel wij zelf ervoor hebben gekozen om slechts een deel te betalen zodat er wat druk achter blijft zitten om het een beetje vlot te halen, want groot deel zelf betalen).

Zomer

Zomer

24-04-2018 om 11:24

Maar

Doe je dit nu alleen om aan de hype mee te doen? Misschien zou je dat voor jezelf eerst helder moeten krijgen.

Vwb. rijlessen. Als je haar dat cadeau geeft dan moet ze nog een half jaar wachten om te kunnen rijden. Maar het lijkt mij een prima cadeau. Vooral als je toch al van plan bent om de rijlessen te betalen.

angel3

angel3

24-04-2018 om 18:54

Mooi sieraad

Ik vind iets blijvends wel leuk voor dit soort gelegenheden.....of?
Moeten ze dan ook een jurk zoals in de usa? Dan is dat nog een idee?

Dees

Dees

24-04-2018 om 21:47

Bijzonder

Zou niet weten wat er bijzonder is aan 16 jaar worden. Ja in de vs mag je dan autorijden dat is daar dus bijzonder.

Wat dacht je van een normaal cadeau qua prijs maar misschien bijzonder in uitvoering. Een ketting met bedel met inscriptie ofzo.

Ava

Ava

26-04-2018 om 15:36

Sweet sixteen

Toen ik vraag las, moest ik even stilstaan bij de gedachte of mijn kinderen zoiets zouden krijgen met 16, als er geld voor was (wij sparen een deel voor de kinderen voor later als ze ooit hun rijbewijs willen halen). En ik denk het niet. Als je niet weet wat een kind nodig heeft, waarom dan ‘maar iets heel duurs’. Je schept daar ook een verwachting mee naar volgende jaren. Wat als ze 18 wordt? Een auto? Dat vind ik niet passen bij 18 jaar. Mits er genoeg geld is, hoeft de grootte van het bedrag geen probleem te zijn maar de leeftijd juist wel.

Waarom geef je geen proefles (om te kijken of het nu wat voor haar is). Voor mij past een ring of een ketting (medaillon) eerder bij sweet 16. Toen ik 16 werd kreeg ik een abbo op een (buitenlands) tijdschrft.

Dora

Dora

26-04-2018 om 15:52

Wij

zijn sjiek uit eten gegaan met het gezin. Dat doen we nooit en ze hebben het er nu, jaren later, nog over.

Vakantieganger

Vakantieganger

26-04-2018 om 19:57

Bij 16 kreeg puber van ons een

Emailbevestiging waarin de eerste rijles werd bevestigd. Weliswaar een kado dat pas 6 maanden later iets waard was, maar oh puber was zo blij!
En wij waren toch al van plan de rijlessen te betalen, dus dan maar als kado voor de sweet sixteen.

Yaron

Yaron

28-04-2018 om 20:21

Niet over nagedacht

Onze zoon is pas 16 geworden, maar we hebben er niet eens over nagedacht om hem iets speciaals te geven. Dus gewoon een cadeau gegeven wat hij graag wou, verder hebben we er ook geen extra aandacht aan geschonken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.