Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Cadeau platen speler

Hallo dames en misschien heren.

Mijn dochter wist niet wat ze wilde vragen voor haar diploma.( ze mocht een lijstje maken )
Maar vanmorgen, belt ze in de pauze van haar werk, ik weet wat ik wil.
Een platen speler, met een plaat.

Maar nu vragend aan de viaforum dames en heer, welke platen speler is leuk mooi en niet al te duur, voor een aantal jaartjes mee te doen.


Heeft ze boxen en een versterker om die platenspeler op aan te sluiten?

Drakenvlieg schreef op 04-07-2023 om 13:03:

[..]

Wauw wat een mooi ding. Nu wil ik ook zoiets

Ja leuk hè! Ik heb een saaie oude platenspeler staan, maar wil die ook omruilen voor dit 😄

Cindy79

Cindy79

04-07-2023 om 13:13 Topicstarter

Ja deze had ik ook gezien, wat een schatje. 
Ben ik dus niet de enige. En leuk in prijs.

Ja ze heeft een jbl box op haar kamer.

Mag ik ook vragen naar de min punten.

Ik heb haar wel gezegt, je moet niet denken dat je er tig jaar mee doet, nee dat was goed.

Bedankt alvast 

Cindy79 schreef op 04-07-2023 om 13:13:

Ja deze had ik ook gezien, wat een schatje.
Ben ik dus niet de enige. En leuk in prijs.

Ja ze heeft een jbl box op haar kamer.

Mag ik ook vragen naar de min punten.

Ik heb haar wel gezegt, je moet niet denken dat je er tig jaar mee doet, nee dat was goed.

Bedankt alvast

Ze kan wel muziek van telefoon op de platenspeler afspelen, andersom niet. Staat in de beschrijving. Lees ook de reviews, altijd handig.

Cindy79

Cindy79

04-07-2023 om 13:28 Topicstarter

dankje, ja ik had ook al wel een review gevonden, en tuurlijk zijn er mensen die het top vinden, of te zeuren he. 

Maar voor Audrey,  jou zoon is er helemaal blij mee. En hoe oud is hij, en draaid hij veel plaatjes.

Het gaat om mijn dochter van 16, en ze zal veel los gaan draaien.
Daarom zat ik in dubio en dacht ik is het wat, of is een duurdere zo n oude lp speler wat degelijker

Cindy79 schreef op 04-07-2023 om 13:28:

dankje, ja ik had ook al wel een review gevonden, en tuurlijk zijn er mensen die het top vinden, of te zeuren he.

Maar voor Audrey, jou zoon is er helemaal blij mee. En hoe oud is hij, en draaid hij veel plaatjes.

Het gaat om mijn dochter van 16, en ze zal veel los gaan draaien.
Daarom zat ik in dubio en dacht ik is het wat, of is een duurdere zo n oude lp speler wat degelijker

Mijn zoon is nu 25 en draait al jaren plaatjes. Hij is een kritische zeikerd (zoals hij zelf zegt), maar over zijn platenspeler zegt hij niks negatief.  Wat ook het leuke van zo'n koffer is: je kunt hem zo meenemen.  Dat gebeurt dus ook regelmatig. 

Bijtje82

Bijtje82

04-07-2023 om 13:44

Is het geluid van de speler ook echt digitaal en kraakhelder? Of heeft het nog wel de echte charme van een oude platenspeler? 

Cindy79

Cindy79

04-07-2023 om 13:49 Topicstarter

top om jou review te lezen Audrey

_Audrey schreef op 04-07-2023 om 13:01:

https://www.bol.com/nl/p/platenspeler-bluetooth-usb-met-ingebouwde-speakers-fenton-rp115-retro-blauw/9200000079126787?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Deze vind ik heel leuk. Mijn zoon kreeg 'm van een vriendin en is er erg blij mee.

Wat een leuk ding. Jammer dat we zowat alle platen al weggedaan hebben  

Hoe zit het met naalden? Vroeger leerden wij dat je de naald af en toe moest vervangen. Gebeurt dat nog, of zijn er geen losse naalden meer te koop?

Cindy79

Cindy79

04-07-2023 om 13:58 Topicstarter

goh wat een topic al niet te weeg kan brengen, ja idd de naald. En de oude los idd allemaal foetsie. 

Lang leve digitaal muziek, 
Neeee de LP

Cindy79 schreef op 04-07-2023 om 13:28:


Het gaat om mijn dochter van 16, en ze zal veel los gaan draaien.
Daarom zat ik in dubio en dacht ik is het wat, of is een duurdere zo n oude lp speler wat degelijker

Op zich lijkt me dit best een prima koop,hij heeft ook vrij veel goede reviews.En op de vraag ivm naalden ,die zijn nog volop te koop.Vaak van saffier soms ook diamant.Die laatste gaat veel langer mee,maar is ook een stuk duurder .
En er zijn nog best oude en goede platenspelers te krijgen.Dual is bv een goed en betaalbaar merk. Er zijn nog vrij veel vinylfreaks die van hun passie hun werk hebben gemaakt,om ze helemaal uit elkaar te halen.En ze compleet te restaureren.Heb zelf recent zo via MP een 70's platenspeler op de kop getikt.Maar dat soort stereo installaties met aparte boxen en zo heb je ook nieuw.Voor 'elk wat wils' dus🙂.
Maar ok,mss je dochter eerst even gewoon laten 'proeven' aan vinyl? Dan kan ze later evt overstappen op zwaardere modellen met kwalitatief ook wel beter geluid

Wat een leuk cadeau 💜
Van mij echter geen tips want ik heb een originele monobox uit begin jaren zestig. Ook geen top geluid trouwens, want als je de plaat te zacht draait hoor je het harde gebrom 😂 Maar toch ik hou van mijn platenspelertje, al gebruik ik hem tegenwoordig zelden.

En qua platen, volgens mij brengen heel veel moderne artiesten tegenwoordig ook platen uit. Dus daar kun je ook naar kijken. Of doe iets van de categorie "dit vond je moeder vroeger echt geweldig" 😁

Leuk Lollypopje!,ja dat is wel heel bijzonder zeg jaren 30
Ik wilde trouwens net een plaatje plakken van m'n laatste trotse 70's aankoop.Maar ik zie niet hoe dit moet hier? Of ben ik nu erg aan het hannessen😢.

Ok,ik zie het al,nog een aantal berichten te gaan tot aan de 40 dus.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.