Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Cadeau 15-jarige puber

't Is weer de tijd van 't jaar (hier in België toch) ...

Gezocht:

Cadeau voor een 15 à 16-jarige puber (jongen) die je niet heel vaak ziet.

Enige interesse van kind in kwestie: Gamen.
Daar heeft hij alles al voor.
(Net zoals hij enig kind is en dus sowieso al veel krijgt.)

Budget: +/- 50 euro
Bon of cash geld geen optie voor schoonfamilie.
Zelf met hem gaan shoppen ook geen optie.

Waar wordt jouw 15-jarige puber gelukkig van?


hangmat
gr Angela

Mijn puber die ongeveer even oud is vraagt een hoodie en sneakers. Hij wil ook een nieuwe bureaulamp en een bijdrage voor zijn brommerrijbewijs.

Nee

Nee

09-12-2021 om 21:24

Angela1967 schreef op 09-12-2021 om 20:27:

hangmat
gr Angela

Waarom zeg jij eigenlijk altijd “gr Angela”? Alsof je een mailtje stuurt haha

Nee

Nee

09-12-2021 om 21:32

Kleding, horloge, schoenen. Maar moet je niet met iets aankomen wat hij lelijk vindt haha. En weet je zeker dat hij alles voor het gamen al heeft? Een nieuw spel zou niet kunnen? Je schrijft dat hij al veel spullen krijgt. Is een gezellig uitje niet leuker om te geven?  Verder, snoep, eten. Lego voor volwassenen? Een filmposter? Een platenspeler? Een popcorn maker? 

Nee

Nee

09-12-2021 om 21:34

Een elektrische deken. Draadloze oortjes. Sterrenprojector. Een film- of muziekcollectie van iets waarvan hij fan is?

Maar waarom vraag je niet even een wensenlijstje, het komt vrij precies bij pubers.

- Lekker luchtje (desnoods met bijpassende deo/douchegel)
- Hoodie
- Dartbord
- Slimme lamp van Philips
- Kaartspel What Do You Meme

Marty1984

Marty1984

09-12-2021 om 22:12 Topicstarter

Reya schreef op 09-12-2021 om 21:39:

Maar waarom vraag je niet even een wensenlijstje, het komt vrij precies bij pubers.

Aan zijn vader gevraagd, maar kind weet blijkbaar niets.

Marty1984 schreef op 09-12-2021 om 22:12:

[..]

Aan zijn vader gevraagd, maar kind weet blijkbaar niets.

Geef hem een belevenis/herinnering. Escape room, VR game, Mario karten in Utrecht. 

Marty1984 schreef op 09-12-2021 om 22:12:

[..]

Aan zijn vader gevraagd, maar kind weet blijkbaar niets.

In dat geval zou ik een weckpot met zure matten vullen en er een bon bij instoppen. Jij kent het kind niet goed genoeg en zijn vader blijkbaar ook niet. Je schoonfamilie zou me de boom in kunnen met hun antibonnenbeleid

Reya schreef op 09-12-2021 om 22:22:

[..]

In dat geval zou ik een weckpot met zure matten vullen en er een bon bij instoppen. Jij kent het kind niet goed genoeg en zijn vader blijkbaar ook niet. Je schoonfamilie zou me de boom in kunnen met hun antibonnenbeleid

Hahahaha ja dit ja. Of ze denken een beetje mee, of ze zeuren niet over een bon. Hoe kan jij nou een cadeau weten voor iemand die je niet zo goed kent, als de vader zelf al geen idee heeft.

Kleding van zijn favoriete game. Was hier altijd een groot succes.
Als hij het nog niet heeft: een tweede controller zodat visite mee kan spelen.
Headset om te communiceren tijdens het gamen.

Als ik terugdenk aan de tijd dat ik die leeftijd had, weet ik nog heel goed dat ik €50 (toen guldens) gewoon hartstikke veel geld vond. Dat besteedde ik liever zelf dan dat iemand die niet wist wat te kopen het voor mij zou doen. Lekker een bon of cash dus, jammer voor de schoonfamilie.

Gewoon geld leuk verpakken of toch ( game)bonnen doen.
Als ze niets weten, is zonde om 50 euro te gaan spenderen aan spullen ( vind ik ook bij lagere bedragen btw) aan dingen die hij helemaal niet wil.
En anders vraag je om een gametitel die hij nog wil en kijk je of je die 2hands kan vinden. Boeit hen niets hoor.
En anders een bon van gameplatform waar die game van is, kan hij zelf aanschaffen als hij genoeg heeft.

Reya schreef op 09-12-2021 om 21:39:

Maar waarom vraag je niet even een wensenlijstje, het komt vrij precies bij pubers.

Niet alleen bij hen. Ik heb nog liever niets dan weer een algemeen cadeau waar ik niet mee heb ( bloemen, drank, badspul, geurklaarsen, meuk) of vaak gewoon niet mag

(zoetigheid).


Ik vraag ook altijd aan de ontvanger. Weten ze niets ( betaalbaars) krijgen ze niets of een algemene bon of geld om zelf wat te kopen/bij elkaar te sparen. Ik geef liever iets waar mensen echt graag willen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.