Jan99
18-12-2024 om 10:17
Bonus zoon doe dingen?
Hoi. Sinds 1,5 jaar heb ik vier bonus-kinderen. Ik woon niet bij hen in, omdat ik m'n eigen kinderen thuis heb en wij, vriendin en ik, willen de kinderen zo veel mogelijk in hun eigen omgeving laten. Dat kan omdat we redelijk bij elkaar in de buurt wonen.
De jongste bonus zoon zit niet zo lekker in z'n vel, niets is leuk.
Ik wil hier geen discussie starten over wat er allemaal met hem moet gaan gebeuren, ik wil gewoon tips van andere ouders met bonus kinderen hoe ik er voor dit manneke kan zijn. Ik probeer mee te bewegen in zijn interesse wereld, we maken af en toe een uitstapje (al dan niet met z'n moeder en/of oudere broer), bij hen thuis probeer ik er ook te 'zijn' door 'm te laten merken dat ik er ook voor hém ben. Zijn vader is niet aanwezig in zijn leven en daar heeft hij het als puber enorm moeilijk mee.
Dus ja... een wandeling maken, leuke dingen doen zoals (boog)schieten, oude dingen bekijken (hij houdt van historische dingen), fikkie stoken en bbq-en zijn dingen waar ik bekend mee ben. Maar ik hoor graag wat er nog meer zou kunnen werken...
mana_sutiyuq
19-12-2024 om 00:13
maar waarom steeds Amsterdam? Er zijn echt veel leukere plaatsen dan Amsterdam te vinden in het land.
Eindhoven, Utrecht, Groningen.
Stardust
19-12-2024 om 00:51
mana_sutiyuq schreef op 19-12-2024 om 00:13:
maar waarom steeds Amsterdam? Er zijn echt veel leukere plaatsen dan Amsterdam te vinden in het land.
Kom gerust met suggesties voor die plaatsen. Maarreh… “steeds Amsterdam” valt toch wel mee? Ik schreef 1x iets over arcades (bijv tontonclub in Amsterdam) en iemand schreef over het Amsterdam light festival. Meer zag ik niet. Dat valt toch wel mee? Slechts 1 Amsterdam specifieke tip. En een illustratieve plek genoemd.
Gebruikersnaaminvullen
19-12-2024 om 07:55
Omdat ik van die zaken weet dat ze nu of binnenkort plaatsvinden en bijzonder vind. Leuke musea voor kinderen blijven wel staan, genoemde activiteiten zijn tijdelijk.
Wat zijn leuke dingen om te doen in Eindhoven, Utrecht en Groningen?
FruitMoeder
19-12-2024 om 09:38
Wacht eens even er zijn 4 bonuskinderen in het spel en jij hebt ook zelf kinderen dus dat betekend dat er minstens 6 kinderen zijn... Ik zou mij mee richten op mijn eigen kinderen. Je bent de vriend van hun moeder geen mede-opvoeder. Ik zou als ik jouw kind was het ook niet leuk vinden dat jij meer tijd met de zoon van je vriendin wil doorbrengen dan met mij.
madee
19-12-2024 om 10:23
FruitMoeder schreef op 19-12-2024 om 09:38:
Wacht eens even er zijn 4 bonuskinderen in het spel en jij hebt ook zelf kinderen dus dat betekend dat er minstens 6 kinderen zijn... Ik zou mij mee richten op mijn eigen kinderen. Je bent de vriend van hun moeder geen mede-opvoeder. Ik zou als ik jouw kind was het ook niet leuk vinden dat jij meer tijd met de zoon van je vriendin wil doorbrengen dan met mij.
Dat zijn toch allemaal volwassen of bijna volwassen kinderen? Waarom zou TO niet even exclusieve aandacht aan 1 vd kinderen van zijn vriendin mogen schenken als die jongen door een moeilijke tijd gaat? Of moet TO dan alle kinderen altijd overal mee naar toe nemen om iedereen gelijk te behandelen? Of alleen iets met zijn eigen kinderen iets mogen doen?
Gebruikersnaaminvullen
19-12-2024 om 12:04
FruitMoeder schreef op 19-12-2024 om 09:38:
Dat staat ook helemaal nergens. Dat jij het niet leuk zou vinden als jouw vader een activiteit met het kind van z'n vriendin wil doen omdat deze slecht in z'n vel zit, zegt dat meer over jou dan over je vader.
DeOnbekende
19-12-2024 om 21:10
Gebruikersnaaminvullen schreef op 19-12-2024 om 12:04:
[..]
Dat staat ook helemaal nergens. Dat jij het niet leuk zou vinden als jouw vader een activiteit met het kind van z'n vriendin wil doen omdat deze slecht in z'n vel zit, zegt dat meer over jou dan over je vader.
Nou, inderdaad!
DeOnbekende
19-12-2024 om 21:12
Hmm nee, Amsterdam is de mooiste, leukste en meest bruisende stad van Nederland. Maar draag gerust ideeën aan voor het prachtige Eindhoven (🤣).
AlisonH
21-12-2024 om 07:43
DeOnbekende schreef op 19-12-2024 om 21:12:
[..]
Hmm nee, Amsterdam is de mooiste, leukste en meest bruisende stad van Nederland. Maar draag gerust ideeën aan voor het prachtige Eindhoven (🤣).
Shoppen, een wedstrijd van de huidige landskampioen voetbal kijken, tour door het stadion, zwemmen bij nabijgelegen Centerparks, escape rooms, Glow, Dutch Design Week, design op Strijp-S, HOME, historische stadswandeling, lasergamen, theaters, workshops in alle soorten en maten, Strabrechtse Heide… en dit alles zonder dronken Engelsen die in de grachten kotsen! Ik heb in allebei jaren gewoond en Amsterdam is absoluut mooier, maar Eindhoven is de laatste jaren veranderd van een lelijke grijze industriestad in een prima stad waar van alles te doen is.