Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

bezoek aan opa/oma verplichten?


Ysenda schreef op 22-01-2023 om 19:06:

[..]

Maar op je 50e werk je nog gewoon, daar kun je toch ook niet van alles vergeten?

Het gaat niet om details maar de hobby's van je kleinkinderen vergeet je toch niet. Dat je niet weet dat ze deze week tegen hun angstgegner moeten spelen is niet de vraag, maar dat badminton met een shuttle is en dat ze op hoog niveau spelen is wel iets om te onthouden.

Bel of app tussendoor eens met de puberkleinkinderen dan houd je contact met ze. Dat soort kleine dingen.

" vanalles" vergeten.

Maak er van wat jij wil.

We hebben het hier over de klas, namen van vriendjes.  Ik vind niet dat ze dat allemaal hoeven te onthouden. 

Waarom nodigen ze jullie trouwens eigenlijk nog uit als ze toch weinig te vertellen hebben en geen zin hebben om samen iets te doen?

Wat naar elkaar staren op de bank kan je via Skype desnoods ook  .
(Moeten ze natuurlijk wel in staat zijn tot zo'n Skype-gesprek en die Skype / Whats App-beeldbellen opgestart krijgen.)

Miepjecody schreef op 22-01-2023 om 19:21:

[..]

" vanalles" vergeten.

Maak er van wat jij wil.

We hebben het hier over de klas, namen van vriendjes. Ik vind niet dat ze dat allemaal hoeven te onthouden.

Kinderen van opstartster zijn pubers.

Daar zou ik al helemaal niet van verwachten dat oma en opa de namen van hun vrienden onthouden. Hoogstens van degene die ze voorstellen als "hun vriendje"  .

En aan 't tempo dat sommige bijbaantjes gaan ... begin maar te onthouden of Loesje nu bij de Appie rekken vult of bij de Action. Het kan zo weer veranderd zijn.

Het maakt nogal wat los, het is weer een ouderwets schoonmoeder-/oma afzeikdraadje geworden; die lopen hier altijd als een trein.🙈
Ik ben zo blij dat ik geen schoondochters heb als ik eerlijk ben.
Ik vergeet ook genoeg trouwens en mijn kleinkind verandert zo vaak van vriendjes als van beleg. Net een pot Nutella gehaald, want dat was het lievelingsbeleg. Maar deze week is het humus. Dengggg, weer een minnetje😄.

Max88 schreef op 22-01-2023 om 19:28:

Het maakt nogal wat los, het is weer een ouderwets schoonmoeder-/oma afzeikdraadje geworden; die lopen hier altijd als een trein.🙈
Ik ben zo blij dat ik geen schoondochters heb als ik eerlijk ben.
Ik vergeet ook genoeg trouwens en mijn kleinkind verandert zo vaak van vriendjes als van beleg. Net een pot Nutella gehaald, want dat was het lievelingsbeleg. Maar deze week is het humus. Dengggg, weer een minnetje😄.

Ja precies.

Mijn moeder kreeg eens de volle laag van haar zoon. Ik heb nog steeds geen idee wat ze fout heeft gedaan.

Miepjecody schreef op 22-01-2023 om 18:40:

[..]

Miss lees ik het verkeerd hoor, maar moeten opa en oma onthouden welke klas, hoe de vriendjes heten, en dat er niet elk jaar een andere leerkracht is???

Ik bedoel interesse in de belevingswereld van het kleinkind. Kind zit op jenaplanschool, dus 3 jaar zelfde juf/meester, maar ieder jaar weer diezelfde vraag. Andere opa en oma vragen naar activiteiten en soms zijn er ook vriendjes als ze op bezoek zijn.  

Misschien is het ook meer het contrast dat ik zie tussen de opa's en oma's hoor. 

Mugske schreef op 22-01-2023 om 19:35:

[..]

Ik bedoel interesse in de belevingswereld van het kleinkind. Kind zit op jenaplanschool, dus 3 jaar zelfde juf/meester, maar ieder jaar weer diezelfde vraag. Andere opa en oma vragen naar activiteiten en soms zijn er ook vriendjes als ze op bezoek zijn.

Misschien is het ook meer het contrast dat ik zie tussen de opa's en oma's hoor.

Ik vind dat van die juf/ meester niet raar hoor, hoe moet je precies weten waneer die 3 jaar om zijn.?

Miepjecody schreef op 22-01-2023 om 19:40:

[..]

Ik vind dat van die juf/ meester niet raar hoor, hoe moet je precies weten waneer die 3 jaar om zijn.?

Meer de verbazing van 'hoezo geen andere juf?'. Nou ja, het is een opeenstapeling van dingen. 

Miepjecody schreef op 22-01-2023 om 19:15:

[..]

Nou fijn voor je dat je het niet normaal vind hoor.

Beetje begrip voor iemand waar bij hun hersens anders werken zou mooi zijn.

Het is heel vervelend dat jij op jonge leeftijd al geheugenproblemen hebt,  maar dat heeft weinig te maken met een opa en oma die geen belangstelling kunnen opbrengen om dingen te onthouden. Het is niet zo dat iedereen die ouder is dan jij waarschijnlijk óók geheugenproblemen heeft. 

De meeste mensen kunnen wel inschatten of er na het stellen van de vraag ook daadwerkelijk geluisterd wordt naar het antwoord....

ik kan me dat goed voorstellen van opa/oma. Normaal gesproken krijg je toch ook ieder jaar een ander juf meester. Ik weet niet hoeveel kleinkinderen er zijn, maar als er bv. 4 zijn, moet je net onthouden dat pietje niet wisseld van leerkracht 

Grasspriet en haar man doen er verstandig aan om minder vaak als gezin naar zijn ouders te gaan als haar man daarentegen maar wel vaker zelf bij zijn ouders koffie gaat halen; quality-time. Evt aangevuld met aanschuiven aan de eettafel; zo gezellig voor moeders, even hun kind aan de eettafel net als vroeger.

Hier een tijd  gehad waarin mijn moeder elke weekend het zo ontzettend druk had met standaard visite van mijn zus met haar vier kinderen terwijl het huis van mijn ouders niet al te groot was. Het huis leek dan wel een hotel en mijn moeder maar lopen en rennen. Voor mijn kinderen niet bepaald leuk om bij hen langs te gaan als de andere kleinkinderen er ook waren; oma had gewoon geen tijd over om zelfs maar aan hen te vragen wat ze op school deden met knutselen of wat ze tijdens vakantie hadden beleefd. Mijn arme moeder liep op eieren en voor mij een gegeven om minder vaak daar met gezin op visite te gaan. In plaats daarvan ging ik door de week, als de kinderen op school zaten, bij hen bakje koffie halen. Dat vonden ze fijn want zo hadden ze wel tijd en energie om te horen of te vragen hoe het met hun twee kleinkinderen ging; quality-time.

Valeria schreef op 22-01-2023 om 19:47:

[..]

Het is heel vervelend dat jij op jonge leeftijd al geheugenproblemen hebt, maar dat heeft weinig te maken met een opa en oma die geen belangstelling kunnen opbrengen om dingen te onthouden. Het is niet zo dat iedereen die ouder is dan jij waarschijnlijk óók geheugenproblemen heeft.

De meeste mensen kunnen wel inschatten of er na het stellen van de vraag ook daadwerkelijk geluisterd wordt naar het antwoord....

Grappig dat ik opeens " geheugenproblemen " heb, maar gelukkig dat jij alles kan onthouden dan.

Hoop dat het ook lukt als je in de overgang bent.

Mugske schreef op 22-01-2023 om 19:42:

[..]

Meer de verbazing van 'hoezo geen andere juf?'. Nou ja, het is een opeenstapeling van dingen.

De opeenstapeling en herhaling van steeds hetzelfde. Kind (groep 3) laat trots het rapport zien,  krijgt een heel verhaal over de rare rapporten die nu uitgedeeld worden, geen cijfers dan weet je toch niet of je het goed kan?  En dan weer een verhaal over hoe goed het onderwijs vroeger was.  En dan jaar na jaar hetzelfde.  Dat zelfs de jongste een zucht niet kon onderdrukken. 

Bakblik schreef op 22-01-2023 om 19:52:

[..]

De opeenstapeling en herhaling van steeds hetzelfde. Kind (groep 3) laat trots het rapport zien, krijgt een heel verhaal over de rare rapporten die nu uitgedeeld worden, geen cijfers dan weet je toch niet of je het goed kan? En dan weer een verhaal over hoe goed het onderwijs vroeger was. En dan jaar na jaar hetzelfde. Dat zelfs de jongste een zucht niet kon onderdrukken.

Ik hoop dat ik nooit zo wordt

Miepjecody schreef op 22-01-2023 om 18:40:

[..]

Miss lees ik het verkeerd hoor, maar moeten opa en oma onthouden welke klas, hoe de vriendjes heten, en dat er niet elk jaar een andere leerkracht is???

Dit! Ik heb 7 kleinkinderen. Ik weet best in welke klas ze zitten (behalve de baby natuurlijk) maar ik kan echt alle namen niet onthouden van de vriendjes. Ook de namen van de leerkrachten weet ik niet. De 3 oudsten zitten in het middelbare en hebben elk lesuur een andere leerkracht. 

Van de 2,5-jarige, de 7-jarige en de 9-jarige weet ik wel de naam van de juf. 


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.