Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Bedrag cadeau verjaardagsfeest?

Hoi allemaal,

Mijn dochter zit in groep 1 van de middelbare en is nu voor de eerste keer uitgenodigd voor een verjaardagsfeest.
Wat is eigenlijk het bedrag wat je op deze leeftijd (en groep) geeft aan de jarige?
Hebben jullie ook tips voor een cadeau of geeft je beter het geld? Wij hebben geen idee wat gebruikelijk is.
Verder is ze deze zomer zelf jarig. Iemand nog tips voor een feest?

Bedankt alvast voor de reacties!

Groetjes Isilda

Triva

Triva

10-05-2018 om 13:55

tja

Vaak kelderen de bedragen op de middelbare school omdat de kinderen het vaak zelf moeten betalen. Als mijn kind dit aan mij zou vragen zou ik zeggen: spreek af om met klasgenoten iets samen te kopen. Dan kun je iets duurders kopen waar men meer aan heeft. Kan dat allemaal niet en heb je echt geen idee dan zou ik max tien euro geven, gewoon omdat dat een bedrag is wat nooit te hoog of te laag kan zijn.

Erna

Erna

10-05-2018 om 13:55

hier

Kochten dochter en vriendinnen vaak wat samen. Soms ook een heleboel kleine cadeautjes, theelichtjes een hartje, een leuk kussen, badspul (Lush), chocola, etc, gewoon iets gezelligs. Maar als de jarige job niets wist of de vriendinnen wisten niets dan doen ze ook wel geld.

Als ze het bij elkaar legden dan vaak 3-5 euro, als ze geld geven (de laatste jaren vaker dan toen in de brugklas) volgens mij meestal 5 euro. De meeste kinderen moeten het nu zelf betalen.

Ook als je het wel als ouder nog betaalt (weet niet of dat bij jou meespeelt) zou ik adviseren 5 euro te geven. Maar wel afstemmen wat vriendinnen doen. Met cadeaus is het handiger dat bedrag minder zichtbaar is.

Triva

Triva

10-05-2018 om 13:57

Erna

Het is idd ook mijn ervaring dat het eerder naar 5 gaat maar als je echt niet weet wat anderen gaan geven zou ik iets veiliger gaan zitten om niet te voorkomen dat jouw kind echt een afwijkend laag bedrag geeft. Het is dan idd ook handiger om geen bedrag of bon te geven om zo het bedrag niet zichtbaar te maken. Geef dan iets te eten, wat lekkers, chocola etc of snoep in een mooie pot oid. Dan kan het ook 7 euro zijn.

Erna

Erna

10-05-2018 om 14:10

cadeau voor dochter

Ik zou je dochter vragen of ze wensen heeft. Het is zo zonde van het geld (vindt mijn dochter ook) als je iets leuks verzint, wat ze uiteindelijk helemaal niet leuk vindt. Maar dat hangt natuurlijk ook van je kind af. Sommigen zijn misschien blij met alles.

Onze kinderen wilden vaak duurdere dingen hebben die wij niet in zijn geheel wilden geven, dus kregen ze vaak gewoon geld als bijdrage voor die grotere dingen. Soms kocht ik er wel een kleinigheidje bij omdat ik alleen geld zo saai vond.

Erna

Erna

10-05-2018 om 14:16

snoep

Ja bij twijfel doet snoep/chocola (evt in een goedkope pot van de Action) het altijd goed. Voor 5 euro kan je met creativiteit ver komen.

Ik heb al die dure cadeaus op de basisschool (begon met 5 maar werd als snel 7,50 en eindigde met 10 euro!) altijd belachelijk veel gevonden, dus mooi dat het op de middelbare school naar beneden is gegaan.

Nb Zeker bij meisjes kan je met allerlei goedkope frutseltjes echt een eind komen voor 5 euro.

Als je dochter een beetje initiatief heeft organiseert zij het gemeenschappelijke en zegt ze gewoon dat iedereen 5 euro inlegt. Als anderen meer willen doen, zegt ze gewoon dat 5 euro gebruikelijk is. Handig om meteen een goede standaard te bepalen.

hier lag t aan de budgetten

Vaste (kleine) vriendengroep meestal 10 euro maar de rest was 3-5 euro en inderdaad soms een zak snoep of zo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.