Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Alcohol

kind van 15 vraagt mij of ze op een feestje een klein beetje mag drinken, ze wil dit graag doen in overleg en niet stiekem. Wat is jullie ervaringen? 


Hoi,

Het is geweldig dat ze ervoor heeft gekozen om het je te vragen in plaats van het stiekem te doen🙂. Ik vind 15 echt een jonge leeftijd om te beginnen met drinken, al is het maar een klein glaasje. Het belangrijkste is om haar uit te leggen wat de effecten van alcohol op haar lichaam zijn en waarom het beter is om te wachten😉

Je moet het haar niet verbieden, want ze zal nog steeds drinken en zich verstoppen als ze dat wil. Wat je eigenlijk zou moeten doen, is haar uitleggen hoe slecht het voor haar is.

ik heb soms fantasieën over hoe intelligent ik had kunnen zijn als ik niet vanaf mijn veertiende aan het binge drinken was geweest. Ik denk dat de hele bevolking van West-Friesland en 15IQ punten bij zou krijgen als iedereen pas op zijn 18e ging drinken. Wat een feest zou dat zijn!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.