Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

aantrekkingskracht van Andrew Tate op tieners

Ik had vandaag een gesprekje met mijn zoon over Andrew Tate. Waar ik niet zoveel van afwist maar hij wel. En tot mijn schrik was hij eigenlijk ook best wel een bewonderaar. Waaruit misschien blijkt dat ik te weinig in de gaten hou waar hij mee bezig is of waaruit blijkt hoe gemeen deze figuren bezig zijn. 

Zie https://www.vice.com/nl/article/pkaw7k/ik-ontsnapte-uit-de-sekte-van-andrew-tate

Hij wil er gelukkig wel met mij over praten en het kan ook een goed onderwerp zijn om met elkaar over het leven en je visie op mens zijn te praten. Zijn er meer ouders hier tegen aan gelopen? 


Ik heb nog nooit van hem gehoord dus even gegoogled maar man oh man wat een ‘pareltje’ 

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Andrew_Tate
Verschrikkelijk 

Ik vind het een afgrijselijke man, maar hij vertelt jonge jongens dat ze rijk, fit, sterk en succesvol kunnen zijn. 
En dat vrouwen minderwaardige hoeren zijn waar ze eigenlijk veel te goed voor zijn. 
Als je jong en onzeker bent en pukkeltjes hebt en geen geld, en je hebt net een blauwtje gelopen bij dat meisje uit de klas, dan kun je daar wel vatbaar voor zijn. 

Thera

Thera

28-06-2024 om 00:19 Topicstarter

Haha mooi gezegd. Ik keek er echt van op. Meisjes lopen trouwens achter hem aan en hij heeft zelf z’n verkering pas uitgemaakt. Ik vind het ingewikkeld maar probeer een plan te maken hoe er goed met hem over in gesprek te blijven. Ik zei vanavond dat ik hem eigenlijk een sterker persoon vind dan Andrew Tate. 

Ik zou ook zijn vader of oom met hem hierover laten praten. 

Sommige jongens bewonderen hem inderdaad.  Ik vind het zorgelijk . Vooral omdat jongeren beïnvloedbaar zijn en deze figuren daar gebruik van maken.  En welke jongen wil nu niet zoveel geld en vrouwen die aan zijn voeten vallen.  
Mijn dochter heeft gelukkig andere ideeën en pikt dit soort jongens niet. Ze is daar echt meteen mee klaar.  Mijn zoon heeft gelukkig ook een andere kijk op de wereld. Ik zou dit ook best lastig vinden. 

Jeetje wat gek dat sommige jongens zo een enorme crimineel bewonderen. Hoe zou dat komen? 

Ik zou inderdaad de vader een oom ofzo met hem laten praten. 

hoe sneu is het als je als volwassen man je geld en je credits bij pubers en jonge volwassenen met weinig perspectief gaat halen? Hij is zo succesvol, dat hij naar Roemenië vluchtte (waar alles goedkoper is, laten we eerlijk zijn) en zelfs daar zo’n sukkel was dat hij toch opgepakt werd omdat hij zo nodig moest braggen. 

tot zover mijn mening (dit was de light edition) wat vindt jouw kind zelf het coolste aan tate?

Ik heb drie jongens in de puberleeftijd. Gelukkig hebben ze helemaal niks met Tate en dat soort gasten. Ik zou dat ook heel lastig vinden idd. Maar is dat mss ook de aantrekingskracht van Tate? Zijn 'ideologie' is voor jongeren dé manier om hun ouders op de kast te krijgen. Om zich af te zetten en het anders te doen. 

Dietloverzzz schreef op 28-06-2024 om 08:01:

Jeetje wat gek dat sommige jongens zo een enorme crimineel bewonderen. Hoe zou dat komen?

Ik zou inderdaad de vader een oom ofzo met hem laten praten.

En dan hopen dat dat invloed heeft want mijn links activistische buurman heeft helaas geen invloed op zijn zoon die Tate aanhangt. Onze hele omgeving is links, tot aan actievoeren op de snelweg aan toe. Daar is hij ook in opgegroeid,  kansarm zeker niet want we verdienen allemaal 2 of meer keer modaal. Dus waarom?

Thera

Thera

28-06-2024 om 08:46 Topicstarter

Ik heb het op zich wel te laat ontdekt vind ik, maar gelukkig merk ik dat hij echt wel open staat voor kritiek. Ik moet dat alleen niet te snel doen en te makkelijk. Want die Andrew Tate heeft het echt goed aangepakt met verwijzingen naar de film 'the Matrix'. Hij is de zogenaamde held die zich ontworstelt aan de overheid die ons knevelt met bijvoorbeeld je dwingen van 9 tot 5 te werken (dat laatste kon ik wel makkelijk ontkrachten), maar als je er iets tegen in brengt, dan hoor je in het hoofd van de jongere natuurlijk aan de slechte kant. Maar we hebben er zeker geen ruzie over. Ik dacht ook even aan een oom. Zijn vader heeft kantjes van deze man, dus ik weet niet hoe dat dan uitwerkt. 

Het is blijkbaar echt een dingen tegenwoordig, zie ook dit artikel: 

https://www.hunter-coaching.nl/praat-met-je-zoon-over-andrew-tate/#:~:text=Andrew%20Tate%20leert%20je%20zoon,en%20in%20de%20spotlights%20staan.

Het is ook het weerwoord dat/de boodschap die je krijgt van meisjes en vrouwen uit je omgeving he? 

Ysenda schreef op 28-06-2024 om 08:35:

[..]

En dan hopen dat dar invloed heeft want mijn links activistische buurman heeft helaas geen invloed op zijn zoon die Tate aanhangt. Onze hele omgeving is links, tot aan actievoeren op de snelweg aan toe. Daar is hij ook in opgegroeid, kans arm zeker niet want we verdienen allemaal 2 of meer keer modaal. Dus waarom?

Omdat jongeren zich afzetten tegen het wereldbeeld van hun ouders?

Dietloverzzz schreef op 28-06-2024 om 08:01:

Jeetje wat gek dat sommige jongens zo een enorme crimineel bewonderen. Hoe zou dat komen?

Ik zou inderdaad de vader een oom ofzo met hem laten praten.

Er gaan ook hele andere geluiden op he? 

Niet dat ik nu heel erg warm wordt van de zin en onzin die Tate allemaal spuit op internet. Maar er zijn heel wat vrouwen, die voor hem gewerkt hebben, die het af doen als complete onzin. Dat maakt wat hij roept niet pertinent waar of onwaar, maar het is in elk geval ook wel heel erg makkelijk om hem af te schilderen als crimineel, als je het ergens maar niet mee eens bent. 

de manosphere is serieus een ding en echo’s ervan hoor je overal terug. Overigens denk ik niet dat je jezelf kwalijk hoeft te nemen dat je het niet in de gaten had. En kennelijk heeft je kind nog niet zoveel idiote onzin uitgekraamd van tate (in jouw bijzijn) anders had je het eerder doorgehad. Dus niet helemaal geïnternaliseerd en/of hij weet dat het eigenlijk niet kan. 
Maar wat trekt je kind het meest aan in tate? Rijkdom, vrouwen, rebellie, religie, fitness, broederschap, conservatisme… is hèt ding zeg maar? Of gewoon lachen met je vrienden zoals “wij” dat vroeger om Bill and Ted, beavis and butthead of Wayne’s world deden?

Ook zo ironisch; the matrix, waar Tate zijn misogyne conspiracy wereldbeeld scam op bouwt is een film van de Wachowskis. Transvrouwen. Ironisch, niet? 

hier een aardige studie die mogelijk wat handvaten/herkenning biedt. https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/20563051241228811

Elpisto schreef op 28-06-2024 om 09:04:

[..]

Er gaan ook hele andere geluiden op he?

Niet dat ik nu heel erg warm wordt van de zin en onzin die Tate allemaal spuit op internet. Maar er zijn heel wat vrouwen, die voor hem gewerkt hebben, die het af doen als complete onzin. Dat maakt wat hij roept niet pertinent waar of onwaar, maar het is in elk geval ook wel heel erg makkelijk om hem af te schilderen als crimineel, als je het ergens maar niet mee eens bent.

Klopt. Maar zou het ook kunnen dat juist die vrouwen door Tate zijn betaald om te liegen over deze zaak?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.