Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
28-02-2025 om 17:40
Ik ben even heel erg van de kaart. Onze dochter heeft ons vandaag verteld dat er kortgeleden iets heeft plaatsgevonden met een jongen dat wij als ouders zouden omschrijven als aanranding.
Hoewel dochter op het oog niet heel erg onder de indruk leek, was wel duidelijk dat ze op het moment zelf niet wist wat ze moest doen en is ze denk ik bevroren.
Inmiddels heb ik begrepen dat de betreffende jongen het verhaal verdraaid heeft en zijn moeder nu erg boos is op mijn dochter.
Wij twijfelen wat we moeten doen, omdat we bang zijn dat dit zich tegen dochter gaat keren, zeker in een tijd waarin social media een grote rol speelt. Gezin van jongen is geen fijn gezin en daar zit een groot deel van de angst bij ons.
Wie heeft raad?
19-03-2025 om 10:24
SuzyQFive schreef op 18-03-2025 om 22:44:
[..]
Zelfs met lieve ouders vertelde ik het niet, ik wilde niet dat ze boos zouden worden (niet op mij) maar vooral niet dat ze verdrietig zouden worden.
Het spijt me dat jij het ook mee hebt moeten maken en ik kan me ook goed indenken waarom jij het niet verteld hebt.
SuzyQFive schreef op 18-03-2025 om 22:50:
[..]
Helaas zien we dit wel vaker… Ik werk op een vmbo en hier krijg je bovengemiddeld vaak met ernstige familiezaken te maken. Zelfs van dit soort families waarvan collega’s in het verleden het kind niet eens uit de les durfden te verwijderen omdat dan binnen een kwartier een aantal familieleden in de school verhaal stond te halen.
Bijna onnodig te vertellen dat we een soort van opgelucht waren dat deze jongen gesloten kwam te zitten.
Het is vreselijk tegenwoordig en ik vind dat heel veel kinderen door hun ouders op een voetstuk geplaatst worden. Ze leren hun kroost niet om om te gaan met kritiek en tegenslagen en plaatsen de kinderen (onterecht) op een voetstuk. Mijn kind doet dat niet lijkt het credo en men is blind voor de fouten die een kind maakt. Geloof nooit dat het daar uiteindelijk fijne volwassenen van worden.
19-03-2025 om 16:32
SuzyQFive schreef op 18-03-2025 om 22:44:
[..]
Zelfs met lieve ouders vertelde ik het niet, ik wilde niet dat ze boos zouden worden (niet op mij) maar vooral niet dat ze verdrietig zouden worden.
Dat is super verdrietig voor je
Ik wilde alleen maar zeggen dat TO een lieve, goede moeder is. Ik sprak vanuit mijn eigen ervaring en verder bedoelde ik geen aannames over anderen of andere situaties hoor.