Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Mots0485

Mots0485

13-12-2020 om 02:10

16e verjaardag

Ik ben eigenlijk geen ouder alleen er is nergens een site voor jongeren onder elkaar alleen het zit dus zo ik word over een week 16 alleen k vier mijn verjaardag dus al een paar jaar niet alleen mijn ouders vinden het jammer dat ik het nie vier want blijkbaar is 16 speciaal dus mijn vraag is is het het waard om me 16e verjaardag te vieren met me ouders op zijn minst want met vrienden hoef k het niet persee ofzo

Pirata

Pirata

13-12-2020 om 09:06

Vieren

Wat bedoel je met "vieren"?
Er zijn verschillende manieren van vieren. Klein of groot.
Groots vieren lukt nu sowieso niet. Maar een dag met een kadootje, paar slingers, stukje taart en lekker eten met je ouders is ook vieren! Wil je dat dan ook niet?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

13-12-2020 om 12:29

Nee hoor

Mijn dochter heeft een hekel aan verjaardagen als in dat het hele huis vol met visite zit en zij braaf moet opzitten. Dus die is daar op haar 14e mee gestopt. Wel is ze steeds wat leuks gaan doen met vrienden. Naar de film, ergens lekker eten zoiets.
Onze jongste wordt over twee weken twaalf en die vindt de corona-regels ook wel prima. Daar komen wel wat vriendjes voor aan, maar dus ook geen familie en buren.

Mij maakt het niet uit. Ik hang wel de slingers op en er is taart. En zo is het prima.

Aangezien mijn man en ik allebei onze verjaardag niet vieren denk ik dat ze dit voorbeeld van ons hebben. Dat je dat lekker zelf mag weten.
Ik ga ook nooit naar verjaardagen van volwassenen trouwens, vind ik ook geen reet aan

Zonnehoed

Zonnehoed

13-12-2020 om 14:04

Iets feestelijks

Hier ook niet echt liefhebbers van uitgebreide verjaardagen, maar iets feestelijks doen we altijd wel. In elk geval taart en lekker eten, een kadootje en als het op prijs wordt gesteld slingers of een paar ballonnen ofzo.

16 speciaal.

Mijn zoon vond 16 jaar worden niets speciaals maar mijn man wel. Zoon kreeg een extra groot cadeau. Dus ja jôh, sweet 16 moet je vieren!😉
Sowieso met je ouders als zij daar gelukkig van worden.

Zonne

Zonne

13-12-2020 om 16:36

Beetje Amerikaans

Sweet 16, dat is vanuit Amerika over komen waaien. Daar wordt groots uitgepakt, volgens mij was dat hier niet zo toen ik 16 werd.

Geef aan wat je wel/niet leuk vindt aan je ouders. En wil je het liefste niets doen, misschien kun je je ouders dan tegemoet komen door te laten weten dat je een stukje taart wel oke vindt bijvoorbeeld.

Ik ken je ouders niet, maar sommige ouders verstaan onder versieren bij dit soort gelegenheden grote opblaasdingen in de tuin enzo. Als je dat niet wil, gewoon aangeven natuurlijk.

Hoe vierde je je verjaardag vorig jaar?

Vicky

Vicky

13-12-2020 om 17:58

Zonne

'Hoe vierde je je verjaardag vorig jaar?'

Dat schrijft TS toch? 'alleen k vier mijn verjaardag dus al een paar jaar niet'.

Mijntje

Mijntje

13-12-2020 om 18:10

een beetje jarig

Ik denk dat je je ouders gewoon hopen dat jij een leuke dag hebt, dat ze dat jou gunnen. Maar ik kan me voorstellen dat je geen zin meer hebt in familiegedoe, van tantes met dikke lippenstift die je willen zoenen etc, van opzitten en pootjes geven (komt dat mooi uit dat er nu coronatijd is)
En ik snap je ouders wel: eigenlijk zijn zij ook een beetje jarig.
Ik ging vroeger toen ik zestien werd met 1 vriend en 1 vriendin naar de bioscoop. Naar E.T. trouwens. Verder gewoon taart met cadeautjes met het gezin.
Heb je daar ook geen zin in? Of kiezen wat jullie eten? Je kan het zo leuk maken als je zelf wil.

Tango

Tango

13-12-2020 om 20:42

Zoon hier

Viert ook nooit verjaardagen meer met vrienden etc. Op de basisschool nog wel een partijtje, daarna eigenlijk niets meer. Alleen met familie, maar werd ook steeds minder.
Dit jaar werd hij ook 16, in september.Mijn ouders en zus waren er, verder niet, want ook nog corona natuurlijk. Dochter kwam net terug van haar stage, dus dat was al een feest op zich.
's Avonds zijn we uit eten geweest. En hij had een extra mooie taart.
Was voor zoon voldoende. Dochter gaf destijds een groot feest voor vrienden toen ze 16 werd. Ook heel leuk, maar is ook een heel ander kind.
Voor zoon was het op bovenstaande manier prima.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.