Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Inanna

Inanna

03-05-2018 om 21:10

13 jaar concert ziggo dome

Mijn dochter van 13 wil naar het concert van BTS in Ziggo Dome.
Is er hier iemand die weet of dit een geschikt concert is voor een paar 13-14 jarigen? Ik ben niet zo thuis in de K-pop scene.
Mijn dochter is vrij klein en heeft een motorische beperking, zitplaatsen zijn dus sowieso een must, maar als je wordt gebracht/gehaald, moet je dan ver lopen? Sta je doorgaans lang in de rij?
Ik ken Ziggo Dome helemaal niet.

Ik vind het sowieso erg spannend en mijn eerste impuls is gewoon zeggen dat ze niet mag gaan, maar misschien zie ik het allemaal wel wat te negatief.

Bel de Ziggo Dome even op

https://www.ziggodome.nl/info/toegankelijkheid

Ik zou ze gewoon even opbellen en overleggen. Samen met je dochter.

Het is een boysband.
https://nos.nl/artikel/2227741-k-popgroep-bts-blijft-obama-en-beyonce-voor-in-publiekswedstrijd-time.html

Guera

Guera

03-05-2018 om 21:39

Nou nee

Het kan erg druk zijn. Ik zou meegaan. Ik vind 13 veel te jong zeker als ze dit niet gewend zijn. Vooral bij zijn tienerconcert is er hoop geduw en geschreeuw. Ik vind het bij volwassen concerten soms al een gedrang

Blauwe Bes

Blauwe Bes

04-05-2018 om 07:35

Meegaan

Zeker vanwege de motorische beperking van je dochter zou ik meegaan. Ze zit niet in een rolstoel? Want dan zijn er rolstoelplaatsen beschikbaar.
Maar bel Ziggo Dome even. Misschien is er een apart vak voor “gehandicapten”. Een vak waar niet geduwd en getrokken wordt, want reken maar dat de meisjes gaan rennen en gillen als de zaal opengaat of als de band opkomt.
Flinke oordoppen mee en het concert uitzitten!

Kobaltblauw

Kobaltblauw

04-05-2018 om 09:35

geen haar

Geen haar op mijn hoofd zou er over denken een dertien jarige alleen te laten gaan. Of met vrienden groepje, waarbij ik ze ophaal, of ik ga mee.
En nu ga ik BTS googlen.

Kobaltblauw

Kobaltblauw

04-05-2018 om 09:40

belevenis

Oh wat grappig. Echt een boyband!

Ik zou lekker meegaan hoor. Zal vast onderhoudend zijn, dat concert.

Bregje

Bregje

04-05-2018 om 09:41

toen ik 13 was

Toen ik 13 was ging ik naar een concert van de BSB samen met een vriendin van mij, mij moeder had ons gebracht en had ondertussen met mijn zus in een kroeg gewacht. Het is heel goed gegaan, er werd wel flink geduwd.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

04-05-2018 om 09:54

Ook

Mijn dochter van 15 wil/gaat ook. Helemaal idolaat van deze band. Dat ze nu naar nederland komen was topnieuws voor haar

Zij mag wel, maar niet alleen. Ze zegt nu nog dat àl haar vriendinnen ook mogen, maar ik weet dat dat in de praktijk meestal nogal tegenvalt. Desnoods ga ik met haar mee.

Welke regio wonen jullie?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

04-05-2018 om 10:03

Hmmm

Volgens mij was mijn oudste 16 toen ze voor het eerst met een vriendin naar een concert ging. Eerder had wel gemogen, denk ik, maar niet met 13. Die K-popbandjes trekken over het algemeen braaf jong publiek, en veel zullen met een ouder komen, dus ik denk niet dat ze echt gevaar lopen.

Inanna

Inanna

04-05-2018 om 11:28

bedankt voor de reacties

Ze wil met 2 of 3 vriendinnen, de moeder van 1 van deze dames heeft kennelijk aangeboden om te brengen/halen, of ze er ook bij blijft is me niet duidelijk.
Dat wil ik natuurlijk wel weten voor ik toestemming geef en ik ga ook wel met de andere ouders overleggen. Want die meiden kunnen wel leuk roepen dat ze allemaal mogen, maar ik hoor dat graag van hun ouders.

Ze heeft alleen een rolstoel voor lange afstanden, maar als je een rolstoelplek wilt in Ziggo Dome dan mag daar maar 1 begeleider mee en ze wil natuurlijk liever bij haar vriendinnen zitten. Ze had al gezegd dat zo sowieso een zitplaats wilde en een ander had al gereageerd dat zij dat ook wilde, dus dat is mooi.

Ik gun haar deze ervaring echt wel, ik denk ook wel dat ik de muziek een avond kan hebben, dus meegaan is geen ramp, behalve dat het financieel waarschijnlijk niet grappig zal zijn om 2 kaartjes te moeten kopen. Alleen als ik mee ga, dan is er nog geen vervoer, aangezien ik geen rijbewijs heb. Nou ja, desnoods moet mijn man dan maar rijden en ons afzetten en ga ik mee naar binnen, ik denk dat hij liever de hele avond bij de dichtsbijzijnde McDonald's zit (ik noem maar wat) dan bij BTS.

Inanna

Inanna

04-05-2018 om 11:40

Dendy

Grappig, nog een fan, ik had er echt nog nooit van gehoord tot mijn dochter er over vertelde.

Wij wonen in regio Tilburg, dus het is ook nog niet lekker dichtbij ofzo.

Amsterdamse

Amsterdamse

04-05-2018 om 12:42

Mijn dochter

is ook fan en gaat er naar toe (is de bedoeling). Ze is ruim 16 en gaat met vrienden.

Ik vind 13 jaar te jong om zonder volwassene naar een concert in Ziggo Dome te gaan. Ik zou meegaan en je door BTS live laten verrassen

Donderkopje

Donderkopje

10-05-2018 om 18:50

Erg jong.

Als je weet dat er op 'frisfeesten' al de nodige gedoe is met meisjes die worden lastig gevallen door groepen jongens, zou ik mijn 13-jarige dochter niet alleen naar Ziggo dome laten gaan, waar alcohol wordt geschonken. Dikke kans dat er meer meiden dan jongens zijn, maar toch. En ook omgeving van Ziggo dome is niet echt romantisch te noemen. Ik zou in ieder geval 'eisen' dat er een ouder bij ingang de meiden afzet en ze weer bij de uitgang opvangt.

Ziggodome kan ook kwa beleving overweldigend zijn: groot en massaal, geluid is giga hard.

Tenzij je een hele zelfstandige, weerbare dochter hebt die ondanks haar beperking goed haar mannetje staat zou ik dit niet zonder ouderlijk toezicht doen.

Dan kan jij en zijzelf volgend jaar als ze 14 is bij een ander concert wellicht beter inschatten of ze dat met of zonder ouder kan/wil doen.

Massi

Massi

10-05-2018 om 18:58

Ga mee!

Ik ben vorig jaar met twee wildenthousiaste tienjarigen naar het - overigens alcoholvrije - concert van Ariana Grande geweest, ook in de Ziggo Dome. Ik heb ongelooflijk genoten van het hele evenement, vanaf het stiekem kaartjes regelen tot de terugreis in een trein vol dronken voetbalfans. Beste tips zijn al genoemd: zitplaatsen en oordoppen. Ik hoop dat jullie net zo'n fantastische avond hebben als wij hebben gehad.

Jennifer

Jennifer

10-05-2018 om 20:53

haha

O grappig dit, toen mijn eigen oudste dochter 13 jaar was heb ik hier ook zo'n vraag geplaatst: https://www.ouders.nl/forum/6-puberteit-12-18/concert-in-arena-begeleiding-nodig
Dit was haar eerste concert, en sindsdien is ze naar veeeele andere concerten en optredens geweest. In de ziggo dome, Afas Life, Melkweg, in Antwerpen, in Brussel, in Tilburg
Eerst werd ze altijd gebracht en opgehaald, vanaf ongeveer 15 jaar mocht ze zelf met de trein heen (met auto opgehaald), en met een jaar of 16/17 mocht ze ook met de trein terug. Ze gaat altijd met 1 of 2 vriendinnen en ze is nu ook al een paar keer met haar 1,5 jongere zus geweest. In het begin vond ik het ook best eng (zie mijn vraag in die link hierboven), inmiddels heb ik er natuurlijk veel meer vertrouwen in nu ze bijna 18 is en al zo veel 'concertervaring' heeft
Wat ik altijd wel doe is heel veel goede en duidelijke afspraken maken en zorgen dat ze een mobiel bijheeft die geheel is opgeladen en nog een extra powerbank. Die mobiel is immers je lifeline met je kind, zeker bij het ophalen zeer noodzakelijk.
Naar dit concert wil dochter trouwens ook erg graag want zij is ook GROOT k-pop fan

Pooh Bear

Pooh Bear

10-05-2018 om 21:06

Herkenbaar Jennifer

Hier ook een 17 jarigBTe die inmiddels al veel concertervaring heeft En ook zei wil naar het BTS concert.
Haar eerste concert(one direction) benik nog mee geweest daarna een tijd lang gehaald en gebracht en nu halen we haar alleen nog maar.
Ik denk dat alleen naar een concert in het ziggo wel te doen is maar als het een eerste concert is zou ik toch mee gaan. Kan je ook gelijk zelf zien hoe het er daar aan toe gaan en weet je voor een volgende x beter of ze zelf zou kunnen. En het is gewoon een leuke ervaring om mee te gaan naar het eerste concert van je kind.

Jennifer

Jennifer

10-05-2018 om 21:23

Pooh Bear

Jij schreef toen ook mee in 'mijn' draadje inderdaad

Ik ben toen uiteindelijk niet zelf meegegaan naar 1D, maar de stiefmoeder van mijn dochter's vriendin ging fijn mee, zeker een geruststellend gevoel voor zo'n eerste keer.

Wat ik altijd heel apart vond: mijn dochter is vrij verlegen en vind snel dingen 'eng', zeker toen ze nog 13 jaar was, maar als het ging om concerten had ze altijd het idee 'o dat kan ik best, geen probleem', terwijl ik me de eerste jaren best zorgen maakte en altijd blij was als ze weer veilig in de auto zat.

Maar goed, over 2 jaar gaat dit zelfde meisje voor een half jaar naar Korea of Japan....adem in, adem uit!

Inanna

Inanna

10-05-2018 om 22:00

eerste grote concert

Het is niet haar eerste concert, ze gaat al vanaf kleuterleeftijd af en toe mee naar concerten in feesttenten en een keer in 013, dus ze kan wel een beetje inschatten hoe het is, al is ziggo dome natuurlijk niet te vergelijken met een feesttent of 013. Daarom weet ze ook dat ze wil zitten en dat ze oordoppen mee moet nemen.

Ik heb besloten dat ze niet alleen mag, zo weerbaar is ze niet. Dus tenzij er een andere volwassene mee gaat, ga ik mee. Dan mag mijn man ons in ieder geval halen en misschien ook brengen, maar misschien gaan we wel met de trein. Maar dat zijn details die we dan ook nog kunnen invullen, eerst maar eens zien dat we überhaupt aan kaarten komen. Vooralsnog wordt er weinig afgesproken tussen de meiden onderling, dus ik zie het er nog van komen dat zij en ik met tweeën gaan.

Het zou ook wel een beetje flauw zijn om niet met haar hierheen te gaan, terwijl haar broer regelmatig met mijn man of mij naar concerten ging op die leeftijd, alleen omdat hij van dezelfde muziek houdt als wij.
Hij was 15 toen hij voor het eerst alleen naar een concert ging (hij ging wel echt alleen) en dat was Slayer in 013, dus dat vond ik een stuk minder spannend. Hij was het er toen niet mee eens dat hij opgehaald zou worden, hij vond dat hij wel alleen naar huis kon fietsen, ik vond van niet.
Dit jaar gaat hij in zijn eentje naar Graspop, hij is dan bijna 17, dat vind ik ook spannend trouwens. Iets met loslaten, hè?

Anoniem

Anoniem

11-05-2018 om 12:18

Oudste hier

Oudste hier ging met 13 samen met een vriendin naar Justin Bieber. Ze zijn wel gehaald en gebracht, maar geen volwassene mee.

Nu is ze 15 en dit jaar wil ze naar een of ander rap concert en dan mag ze wat mij betreft ook lekker met de trein gaan.

Scheelt denk ik wel dat oudste heel zelfstandig is en al sinds ze 10 is alleen met de trein naar school gaat en vrij snel daarna eigenlijk overal heen. Bovendien wonen wij ook in een grote stad, dus dat soort stations is ze gewend.

Je hebt het echter over zitplaatsen, vanwege het probleem van je dochter. Mijn oudste had destijds bij Bieber ook zitplaatsen, maar vertelde dat ze uiteindelijk het hele concert gestaan hadden, omdat iedereen dat deed. Gaat dat geen probleem opleveren voor je dochter?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.