Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Zoon wordt gepest, groep 4


Nu ja, één ding is duidelijk; deze klas gaat hem niet meer worden. Over een plek in de nevenklas, kan je het best zelf beoordelen. Maar de kinderen van je buur, zitten wel op die school die blijkbaar groter is dan ik voor ogen had. En de buur is tevreden. En die nieuwe school valt onder een overkoepelende organisatie...

Ben je vanwege schop tegen schedel en lekker door schoppen met je kind nog naar de dokter geweest? Als je zelf niet kan aantonen dat er sprake is van geweld, of dmv registratie in zijn dossier door zijn juf, kan het tegen je keren want voor je het weet, wordt jij gezien als een moeder die haar kind aan de leerplicht onttrekt. In dat geval kan een  school VT op je dak sturen want dan ligt het probleem toch bij de ouders en niet bij school.( Alles voor behoud imago.)

Wat zei de juf van die hakitaki? Heeft ze het daadwerkelijk gerapporteerd. Zo niet, dan alsnog. Ik dacht dat hij nu op een veilig plekje zat? Je hebt aangetoond dat onveiligheid aanblijft en dat je er op staat dat hij een move gaat maken naar de nevenklas. Moet je natuurlijk wel zwart op wit hebben.

Verder ben ik verbaasd dat de assistentie op ma en di komt, terwijl de onrust juist leefde op de dagen dat de andere juf les gaf,  nl. do en vrij.


Ik snap dat je boos bent, maar wees zuinig met uitspraken als schedel schoppen, lekker schoppen en hakitaki. Dat kan je op school minder geloofwaardig maken.

Marloes17 schreef op 06-10-2023 om 10:03:

ik blijf jullie nog even op de hoogte houden. Wellicht dat iemand zijn mening hierover kan geven.
Gisteren avond heeft de directie een bericht naar de klas gestuurd. Daarin staat vermeld dat de klas onrustig is en dat er een aantal kinderen ongewenst gedrag laten zien. Ook staat vermeld dat ze in gesprek zijn met de ouders en kinderen. De directie geeft aan op de maandag en dinsdag een extra leerkracht te hebben neergezet. Alleen mij kind en nog een klasgenoot hebben deze leerkracht niet gezien. Op die dagen is mijn zoon naar school gegaan en weer op de schedel geschopt eerst geduwd op de grond en daarna even lekker schoppen. Hij is ook nog eens geramd omdat hij bij de deur stond en een kind die dichtbij de deur zit kan dat niet met de mond aangeven maar staat op en hakitaki 😓

de directie geeft ook aan dat het onder hun aandacht zit en dat ze bezig zijn wat nodig is voor deze klas.
Nou is er ook een Groepsapp met ouders en 1 van de moeders gaf aan als haar kind maar iets heeft gezegd of gedaan dan kan je dat altijd met haar bespreken. Klein detail dit gaat over een moeder die het vechten van haar zoon goedkeurde tijdens een gesprek waar de ib’r bij was.
Ik hou me netjes op de achtergrond, maar ben wel licht geïrriteerd.
Nou is mijn vraag denken jullie dat er nog hoop is voor deze groep? Kan mijn zoon misschien wel terug? Mijn man zegt van niet 😓maar wil ook andere geluiden horen.

alvast dank

Sorry hoor maar …. Hoe blijf jij dit pikken? Ik zou op zijn zachts gezegd he-le-maal klaar zijn met die school! Ik zou een dikke vette melding maken  over die school en leraren, echt een foute boel daar! Je kunt dit niet blijven accepteren en zelfs nog twijfelen of hij terug gaat. Niemand hoort aan je kind te zitten, ook geen andere kinderen. Dat is geweld en die school is niet veilig. Dat dit nog gebeurd is sorry dat ik het zeg , omdat je nog steeds je kind in die onveilige situatie hebt gezet door hem alsnog naar diezelfde school waar er geweld tegen hem gebruikt word, brengt. Het slimste nu is om hem daar weg te houden, of hij dan nou thuis zit of al naar een andere school kan is even niet belangerijk, het belangerijkste is dat je hem iig niet meer naar die school te brengt.

hoop voor deze groep?! Ik snap het echt niet, of ik ben gek? Mijn kind moet meerdere keren slachtoffer worden , school die er niks aan doet… dat je je kind nog mee krijgt naar die school. Is hij niet heel bang s’ochtends voordat hij naar school moet? Zegt je kind niet mama ik wil niet daarheen ze doen me pijn? Zou ik wel denken, en dan zeg jij… ? Toch naar school gaan, eindstand weer word je kind mishandeld, wat zeg je dan tegen je kind als je hem ophaalt?


en is dat kind die tegen zijn schedel heeft geschopt geschorst?  

wat is eigenlijk (een) hakitaki?

Deze school is duidelijk niet in staat om de veiligheid van kinderen te garanderen. Ouders die het oké vinden dat hun kind een ander kind tegen de schedel schopt...en dan zijn ze nog maar zeven jaar.

Ik zou zeggen, wees duidelijk naar school én leerplicht dat je zoontje niet veilig is en dat het vertrouwen dat dit nog goed gaat komen weg is. Zo snel mogelijk naar die andere school. Als de klas slechts 15 leerlingen telt, dan zou er gewoon plek moeten zijn toch?

 
en is dat kind die tegen zijn schedel heeft geschopt geschorst?

Dit vraag ik me echt af, vinden hun dit incident normaal , binnen hun grenzen?

ik snap het ook niet. Wat heeft de juf dit keer gedaan.? Wat doen ze daar überhaupt ?Je zei dat de juf van maandag de groep wel in de tang had.

Marloes17

Marloes17

06-10-2023 om 14:59 Topicstarter

troelahoep schreef op 06-10-2023 om 11:51:

wat is eigenlijk (een) hakitaki?

Ja dat betekend gewoon erop inslaan. Te treurig voor woorden. 

Marloes17

Marloes17

06-10-2023 om 15:01 Topicstarter

MOMOFMYPRINSESWITHAUTISM schreef op 06-10-2023 om 13:14:

[..]

Dit vraag ik me echt af, vinden hun dit incident normaal , binnen hun grenzen?

Nou dat vraag ik me ook af, ik vindt dat ze veel risico nemen en dat de ib’r tegen me zegt zo ver gaat het niet komen. Ik gaf namelijk aan dat ik bang was dat ik een telefoontje zou krijgen met het bericht dat ik me kind op de eerste hulp kan ophalen. 

Marloes17

Marloes17

06-10-2023 om 15:02 Topicstarter

Kikki39 schreef op 06-10-2023 om 13:52:

ik snap het ook niet. Wat heeft de juf dit keer gedaan.? Wat doen ze daar überhaupt ?Je zei dat de juf van maandag de groep wel in de tang had.

Ze heeft iets meer geduld. Maar het is eigelijk helemaal niet te doen. Je hebt echt een stevige leerkracht nodig anders gaat het gewoon niet. 

Marloes17

Marloes17

06-10-2023 om 15:03 Topicstarter

Even in het kort. Ik ga mijn kind niet meer naar die school sturen, hij wil het zelf niet meer en is daar heel duidelijk in.
Ik wil wel op een fatsoenlijke manier vertrekken met een fijne overdracht.

Marloes17

Marloes17

06-10-2023 om 15:19 Topicstarter

Kikki39 schreef op 06-10-2023 om 13:52:

ik snap het ook niet. Wat heeft de juf dit keer gedaan.? Wat doen ze daar überhaupt ?Je zei dat de juf van maandag de groep wel in de tang had.

Juf geeft aan bij 1 incident, dat mijn zoon moe was en aan de deur hing of leunde, die deur staat dicht bij Pietje en Pietje vindt dat niet fijn dus staat op en begint te slaan. Juf zegt mevrouw u moet begrijpen dat kinderen van 7 dat niet altijd fijn vinden ook omdat Pietje erg prikkelbaar op dit moment is. 

Nou dat was de aanpak 

Marloes17 schreef op 06-10-2023 om 15:19:

[..]

Juf geeft aan bij 1 incident, dat mijn zoon moe was en aan de deur hing of leunde, die deur staat dicht bij Pietje en Pietje vindt dat niet fijn dus staat op en begint te slaan. Juf zegt mevrouw u moet begrijpen dat kinderen van 7 dat niet altijd fijn vinden ook omdat Pietje erg prikkelbaar op dit moment is.

Nou dat was de aanpak

Het is dus de schuld van je zoontje dat Pietje op hem inslaat, en flauw van jou dat jij daarover komt klagen? Snapt juf ook dat kinderen van 7 het niet altijd fijn vinden als ze geslagen worden? Wordt het niet tijd dat juf iets anders gaat doen, als ze zo moeizaam in beweging komt?

(Even een verwonder puntje tussendoor, stel he, stel dat dit op het werk gebeurt. Je staat tegen de muur geleund bij de koffie, Piet heeft een slechte bui want zijn vrouw doet lelijk, en Piet ergert zich aan jouw gehang en hij begint op je in te slaan. Vinden we het dan normaal als de baas zegt “nou ja, Piet is een beetje prikkelbaar”? Of zouden we gelijk naar de politie stappen? Klappen van een 7-jarige doen een andere 7-jarige echt wel zeer. Dat is geen kinderspel, dat is geweld. Maar we vinden het allemaal maar heel normaal, nog altijd. Ach ja, jongens hè. Nou snap ik ergens dat er hele goede redenen kunnen zijn voor het gedrag van Pietje, bv dat zijn ouders nogal losse handjes hebben of pa gaat vreemd en er is spanning in huis, maar waarom accepteren we dan dat daar andere kinderen (en Pietje zelf ook ) de dupe van worden? Enfin).

De schuld wordt veel te makkelijk bij jouw kind neergelegd. Als iemand iets doet wat je niet fijn vindt, dan kun je dat normaal zeggen. Dan ga je niet meteen op iemand in meppen. Dit gedrag blijft bestaan omdat het geen consequenties heeft en omdat het wordt goedgepraat. Daar is niemand bij gebaat, ook de meppende kinderen niet. 

Volgens mij ben je niet meer van plan om je kind naar school te sturen. Dat  lijkt mij heel verstandig. Mocht je het wel doen dan zou ik heel duidelijk maken dat er niet meer geslagen en geschopt mag worden en mocht je zoon weer  geschopt of geslagen worden dan ga je daadwerkelijk naar de politie om aangifte te doen. Zijn ze nou helemaal. Een kind laten schoppen en slaan omdat een ander kind geprikkeld is? Het klinkt alsof deze school totaal niet weet waar ze mee bezig zijn. 
Verder nu per direct actie ondernemen om een andere school te vinden en aangeven dat je verwacht dat de huidige school je ondersteunt
 
Ik zou ook de app groep verlaten. Scheelt een hoop frustratie. 

MamaE schreef op 06-10-2023 om 15:31:

De schuld wordt veel te makkelijk bij jouw kind neergelegd. Als iemand iets doet wat je niet fijn vindt, dan kun je dat normaal zeggen. Dan ga je niet meteen op iemand in meppen. Dit gedrag blijft bestaan omdat het geen consequenties heeft en omdat het wordt goedgepraat. Daar is niemand bij gebaat, ook de meppende kinderen niet.

Maar juf wel, want die wil geen gezeur.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.