Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Zoon wordt gepest, groep 4


Marloes17 schreef op 04-10-2023 om 09:14:

[..]



ik voel me wel als een verliezer, de andere kinderen in de groep houden hun zelf standen door mee te doen met pesten en slaan. Mijn zoon kan dat niet is niet zo en ik wil ook niet dat hij zo wordt.

Ik kijk daar anders naar, ik vind het juist van kracht en moed getuigen om uit deze rare situatie te stappen. Je laat je kind niet als boksbal gebruiken, hebt bij de school aangegeven wat er niet goed gaat. School handelt daar niet adequaat op, tja, dan heb jij gedaan wat je kon. Je stapt nu uit deze rare, schadelijke situatie, je bent dus iemand die niet zomaar van alles laat gebeuren.

Marloes17 schreef op 06-10-2023 om 15:19:

[..]

Juf geeft aan bij 1 incident, dat mijn zoon moe was en aan de deur hing of leunde, die deur staat dicht bij Pietje en Pietje vindt dat niet fijn dus staat op en begint te slaan. Juf zegt mevrouw u moet begrijpen dat kinderen van 7 dat niet altijd fijn vinden ook omdat Pietje erg prikkelbaar op dit moment is.

Nou dat was de aanpak

Die juf spoort niet, is ze een sadist ofzo? Zo relax spreken terwijl er sprake is van geweld! Er klopt iets niet aan die juf 

maar dat kind moet geschorst worden en juf moet een andere baan zoeken.

ik zou vooral je zoon goed duidelijk maken dat hij al dat geweld absoluut niet verdiend heeft en dat papa en mama hem uit deze geweldadige situatie gaan halen. Er is geen 1 reden dat een kind van 7 geslagen en geschopt mag worden. Ik vind het zo zielig, tegen zijn schedel aangeschopt pff ik hoop maar dat je zoontje er geen trauma van overhoudt. Daarom is het nu echt belangerijk om goed te handelen en te blijven praten met je zoon. Ik wens jullie heel veel sterkte! een verliezer heeft oogkleppen op, jij niet dus ga zo door 👍🏻 


Mijn dochter van 7 heeft 4 dagen elke ochtend gehuild omdat ene ‘pietje’ haar een stomkop en klein kind heeft genoemd en pistool schiet gebaren met zijn handen had gemaakt haar richting op, kan me niet voorstellen hoe jou zoontje zich voelt als mijn dochter dit zo erg vond, nogmaals heel veel sterkte

Het is zo verbijsterend, ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit echt gebeurt op een basisschool.

Marloes17

Marloes17

06-10-2023 om 17:17 Topicstarter

troelahoep schreef op 06-10-2023 om 16:59:

Het is zo verbijsterend, ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit echt gebeurt op een basisschool.

Nou ik blijf me ook afvragen of ik het niet aan het overdrijven ben. Maar de juf van vorige jaar heeft de directie al gewaarschuwd. Er is nog een kind thuis, dus er is degelijk onrust in de tent. Ik heb de pech dat mijn zoon minder weerbaar is en niet een vechter. Hij zal niet terug slaan en terug schelden, meer onhandig zeggen stop ermee je bent zelf dom en dat maakt de situatie voor mister bean alleen maar lastiger. Het valt mij op dat het een harde omgeving is en dat de kinderen kleine soldaatjes zijn. We hebben gewoon pech met de keuze die we hebben gemaakt. Dit past gewoon niet bij mijn kind. Maar toen mijn kind uit de situatie werd gehaald is zijn vriendje in de ballen getrapt door Pietje. Moeder vertelde me het en ik zei; dit probleem is iets in de groepsdynamiek en heeft weinig met me zoon te maken. Daarom vond ik en zei ik dat ze haar mond ook moest openen. Zij is zelf huisarts en haar dochter zit in een andere klas op de zelfde school. Die werd bij de keel gegrepen en de school zei dat ze dat had gefantaseerd. 

Deze moeder die dus huisarts is adviseerde mij veiligthuis te bellen. Ik heb wel gezegd dat dat voor mij een stap te ver gaat. Ik vindt dat nog altijd de taak van de school zelf en zal de school ook niet daarop aansturen. Maar dat is een gevoelsmatige keuze.

Ik probeer mijn verhaal zo eerlijk mogelijk met jullie te delen. Ik heb ervoor gekozen om dit anoniem te doen met een reden en hoop op meer inzicht en feedback van jullie te krijgen. Op dit moment zit ons kind thuis, hij hoort eigelijk de Kinderboekenweek mee te vieren en met leuke verhalen thuis te komen. De situatie is idd zeer opvallend dus ik begrijp u reactie.

maar je zegt "dit past niet bij mijn kind", nee dit past toch bij geen een kind. Dit kan gewoon niet door de beugel, ik snap niet dat dit kan en de juffen het zomaar allemaal toelaten. Dit is vreselijk onveilig en moet iets aan gedaan worden, want dit wordt steeds erger. Dat juffen toekijken en niet ingrijpen heb ik nog nooit meegemaakt. Ik zou dus wel veilig thuis bellen

Marloes17

Marloes17

06-10-2023 om 18:09 Topicstarter

Kikki39 schreef op 06-10-2023 om 17:46:

maar je zegt "dit past niet bij mijn kind", nee dit past toch bij geen een kind. Dit kan gewoon niet door de beugel, ik snap niet dat dit kan en de juffen het zomaar allemaal toelaten. Dit is vreselijk onveilig en moet iets aan gedaan worden, want dit wordt steeds erger. Dat juffen toekijken en niet ingrijpen heb ik nog nooit meegemaakt. Ik zou dus wel veilig thuis bellen

Ik merk wel dat de kinderen in die klas wat meer kunnen hebben en terug slaan, dat bedoel ik meer.

Uiteraard past zo een klimaat bij geen enkel kind en keur ik dit ook zeker af. Maar mij zoon in het bijzonder is al wat opvallend met bijvoorbeeld zijn eigen kleding keuze, daar hou ik hem ook niet in tegen. Maar ook zijn interesses bijvoorbeeld gamen, vulkanen en heelveel over je gevoel praten 😂sorry moet daar een beetje om lachen, niet dat dit erg is maar de jongens in de klas hebben het alleen maar over voetbal en kennen alle spelers uit hun hoofd ook een heleboel automerken. Dat is natuurlijk allemaal prachtig, maar net even iets anders dan die creatieve mister bean. Dus hij staat al 1-0 achter dan komt ook nog eens het stotteren en zijn weerbaarheid. Pech dus. Ik ben overigens wel trots op mijn kleine kleurrijke mister bean. 

Mijn zoon kreeg sovatraining, als feedback kregen wij te horen dat ze heelgoed kan voorstellen dat hij het zwaar heeft en nog zwaar gaat hebben, maar dat er ooit een dag zal zijn dat we blij zijn met wie hij is en vooral zijn zachtaardige kant. Dat heeft me heelerg geraakt en raakt mij nog steeds. Ik hou me hart vast voor de middelbare school. 

hoezo noem je hem Mister Bean?

Marloes17

Marloes17

06-10-2023 om 18:59 Topicstarter

Kikki39 schreef op 06-10-2023 om 18:20:

hoezo noem je hem Mister Bean?

hij lijkt niet op hem kwa uiterlijk, maar hij is wel onhandig en klungelig. Dus 1 duwtje en hij ligt al op de grond bij wijzen van spreken. Ook heeft hij ze eigen humor die door de stoere jongens niet begrepen wordt. Er zitten wel 5 jongens waar hij een hele leuke klik mee heeft. Die zijn net zo onhandig in hun motoriek dus zij spelen ook anders. Ze organiseren bijvoorbeeld een club met een leuke verzonnen naam. En ze lachen om de gekste dingen, ze knuffelen elkaar ook en het was eigelijk erg fijn. Deze kinderen verdwijnen ook meer op de achtergrond, door alle hectiek eromheen. Alleen de eerste week hoorde ik me zoon nog leuk praten en was er hoop. 

Marloes17 schreef op 06-10-2023 om 10:03:

ik blijf jullie nog even op de hoogte houden. Wellicht dat iemand zijn mening hierover kan geven.
Gisteren avond heeft de directie een bericht naar de klas gestuurd. Daarin staat vermeld dat de klas onrustig is en dat er een aantal kinderen ongewenst gedrag laten zien. Ook staat vermeld dat ze in gesprek zijn met de ouders en kinderen. De directie geeft aan op de maandag en dinsdag een extra leerkracht te hebben neergezet. Alleen mij kind en nog een klasgenoot hebben deze leerkracht niet gezien. Op die dagen is mijn zoon naar school gegaan en weer op de schedel geschopt eerst geduwd op de grond en daarna even lekker schoppen. Hij is ook nog eens geramd omdat hij bij de deur stond en een kind die dichtbij de deur zit kan dat niet met de mond aangeven maar staat op en hakitaki 😓

de directie geeft ook aan dat het onder hun aandacht zit en dat ze bezig zijn wat nodig is voor deze klas.
Nou is er ook een Groepsapp met ouders en 1 van de moeders gaf aan als haar kind maar iets heeft gezegd of gedaan dan kan je dat altijd met haar bespreken. Klein detail dit gaat over een moeder die het vechten van haar zoon goedkeurde tijdens een gesprek waar de ib’r bij was.
Ik hou me netjes op de achtergrond, maar ben wel licht geïrriteerd.
Nou is mijn vraag denken jullie dat er nog hoop is voor deze groep? Kan mijn zoon misschien wel terug? Mijn man zegt van niet 😓maar wil ook andere geluiden horen.

alvast dank

Ik vind vooral die groepsapp onder ouders onveilig klinken. Dit hoort bij school thuis. En het verbaasd mij nog steeds dat dat soort leerlingen niet geschorst worden, waardoor juist de leerlingen indirect gestraft worden die gepest worden: de omgekeerde wereld. De wereld op zijn kop.

Ik zou alles met school bespreken en het bij school laten.

Marloes17 schreef op 06-10-2023 om 18:59:

[..]

hij lijkt niet op hem kwa uiterlijk, maar hij is wel onhandig en klungelig. Dus 1 duwtje en hij ligt al op de grond bij wijzen van spreken. Ook heeft hij ze eigen humor die door de stoere jongens niet begrepen wordt. Er zitten wel 5 jongens waar hij een hele leuke klik mee heeft. Die zijn net zo onhandig in hun motoriek dus zij spelen ook anders. Ze organiseren bijvoorbeeld een club met een leuke verzonnen naam. En ze lachen om de gekste dingen, ze knuffelen elkaar ook en het was eigelijk erg fijn. Deze kinderen verdwijnen ook meer op de achtergrond, door alle hectiek eromheen. Alleen de eerste week hoorde ik me zoon nog leuk praten en was er hoop.

Niet om je aan te vallen maar noem je hem ook in rl mister bean? Uit ervaring van mezelf wil ik je toch vragen daarmee op te letten. Mijn moeder had ook een soort van grappige naam voor mij. Je merkte het niet aan mij maar ik vond dat echt niet leuk. Eén keer als grapje kan maar (bijna) elke keer als je iets klunzigs doet, waar is niks aan kan doen, is gewoon niet leuk. 

Ik heb daar echt last van gehad. 

Ik zeg niet dat jij dat ook doet maar het raakt me dus wilde het toch even zeggen. 

En wat school betreft begrijp ik je keuzes helemaal.  Ik zou wel echt eerst op die nieuwe school gaan kijken en later pas beslissen of die het wordt.  Ik neem trouwens aan dat er meer leerlingen zijn als je dacht wanneer alleen de middenbouw er al 15 heeft. Montessori is echt een ander soort onderwijs wat ook bij je kind en jullie moet passen. Ik vind dat het echt positieve dingen heeft maar verdiep je er even in voordat je kind erheen gaat. Anders kom je misschien nog voor verrassingen te staan. 

bellen met veilig thuis zal niet veel uithalen tenzij je iets wilt melden over de gezinssituatie van het agressieve kind. 
veilig thuis gaat over geweld in afhankelijkheidsrelaties zoals gezinnen en partners. Dit is iets voor school. Politie zal ook niets doen onder 12. Dat maakt het allemaal extra lastig. Ik gun je zoon wel echt hulpverlening. Hij krijgt hier een flinke knauw van. Ik vind school echt schandalig slecht met de situatie omgaan. Is het Ouder en Kind Team al betrokken?  De meeste scholen in Amsterdam hebben een vaste adviseur. 

Kikki39 schreef op 06-10-2023 om 16:34:

maar dat kind moet geschorst worden en juf moet een andere baan zoeken.

Dit!

En ik zou je kind adviseren om een paar keer keihard terug te meppen! Dit kan toch niet!? 

Marloes17

Marloes17

07-10-2023 om 18:22 Topicstarter

duizel schreef op 07-10-2023 om 14:07:

[..]

Niet om je aan te vallen maar noem je hem ook in rl mister bean? Uit ervaring van mezelf wil ik je toch vragen daarmee op te letten. Mijn moeder had ook een soort van grappige naam voor mij. Je merkte het niet aan mij maar ik vond dat echt niet leuk. Eén keer als grapje kan maar (bijna) elke keer als je iets klunzigs doet, waar is niks aan kan doen, is gewoon niet leuk.

Ik heb daar echt last van gehad.

Ik zeg niet dat jij dat ook doet maar het raakt me dus wilde het toch even zeggen.

En wat school betreft begrijp ik je keuzes helemaal. Ik zou wel echt eerst op die nieuwe school gaan kijken en later pas beslissen of die het wordt. Ik neem trouwens aan dat er meer leerlingen zijn als je dacht wanneer alleen de middenbouw er al 15 heeft. Montessori is echt een ander soort onderwijs wat ook bij je kind en jullie moet passen. Ik vind dat het echt positieve dingen heeft maar verdiep je er even in voordat je kind erheen gaat. Anders kom je misschien nog voor verrassingen te staan.

Mijn excuses hiervoor, daar heb ik niet bij stil gestaan. Ik heb het nooit tegen hem gezegd. Het was meer dat ik het een beetje beeldend wilde maken. Ik begrijp helemaal wat je bedoelt en het is goed dat je het zegt ☺️

Toevallig heb ik ooit in het verleden stage gelopen op een montessori en is het me niet geheel onbekend, maar ik was al een beetje aan het inlezen. Vooral hun rekenmethode 😉

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.