Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Was het maar altijd 'de jaren 80'.


Gingergirl schreef op 08-02-2024 om 21:46:

[..]

Kun je het gedrag van je moeder nu een plek geven? Hoe heftig ook, ze is psychiatrisch patient...een leven waar ze niet bewust voor gekozen heeft wellicht. Daarmee wil ik het absoluut niet bagetaliseren want je frustratie erover is heel terecht en herken ik ook van mijn eigen jeugd. Probeer ook de leuke dingen te herinneren, waar je blij van kunt worden.

O ja ik kan het een plek geven, ik weet hoe ze is en hoe ze was. En kan dus alles plaatsen maar het doet evengoed keer op keer pijn zelfs de herinneringen doen pijn. Maar ze is geen psychisch patiënt ze een manipulatief wezen. En daar kan ze zeker wel wat aan doen, al was het toen in die tijd (waar ze zelf behandeling weigerde) of nu waarin ze elke vorm van zelfinzicht weigert te zien.

kenfan schreef op 09-02-2024 om 10:47:

Even over alle veronderstellingen over nietwerkende moeders in de jaren '80. Jullie vergeten dat er toen heel weinig kinderdagverblijven waren. Op de meeste plaatsen moest je een lieve moeder in de buurt of een welwillende buurvrouw hebben. Die dan ook bereid was een paar keer op en neer te racen want en neer want het woord continurooster moest nog worden uitgevonden.

De eerste jaren waren inderdaad niet te doen, maar zodra de kinderen 4 was waren begon school om 8:30 en was om 15:30 uit, de overblijf was overal. In veel gevallen was opvang dus nagenoeg overbodig. Vanaf groep 5 al helemaal niet want dan werden alle kinderen geacht zelfstandig van en naar school te gaan.

watertoren schreef op 09-02-2024 om 17:30:

[..]

Ik geef je gelijk hoor maar dat groepje wordt wel steeds groter en ook zoveel mensen waaronder de meeste daarvan vrouwen di zeggen bij hun alleerste baan gelijk al zeggen om niet fulltime te gaan werken. Daar heb ik ook geen bronnen voor maar zie ik in mijn omgeving.

Welnee, daar zijn geen harde cijfers van. 

bieb1963 schreef op 09-02-2024 om 17:16:

[..]

Echte instrumenten? Het was juist de tijd dat ze constant met die cyntercizers (hoe schrijf je dat 😂) aan de slag gingen. Echt afschuwelijk

Dat was pas na in de 2e helft. Maar misschien heb jij een andere muzieksmaak.

Nu komt het trouwens heel vaak uit een computer. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 09-02-2024 om 21:58:

[..]

Dat was pas na in de 2e helft. Maar misschien heb jij een andere muzieksmaak.

Nu komt het trouwens heel vaak uit een computer.

Nou ik heb nog gewoon in een harmonie-orkest gezeten hoor. Die keyboards enzo kwamen pas in de jaren 90 op gang 

Decembermamma schreef op 09-02-2024 om 22:07:

[..]

Nou ik heb nog gewoon in een harmonie-orkest gezeten hoor. Die keyboards enzo kwamen pas in de jaren 90 op gang

New Wave bands/artiesten gebruikten wel veel synthesizers, maar wel bespeeld door muzikanten. Dat is wel ff anders dan wat nu kan en gebeurt, op een knopje drukken voor geluid X en een ander voor Y.

Ik vond de muziek veel diverser en niet zo een eenheidsworst als nu. Ook meer verschillende stijlen. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 09-02-2024 om 13:54:

[..]

Jaren 80 muziek vind ik juist de beste omdat er zoveel diversiteit in zit. En het werd nog gemaakt met "echte" instrumenten.

En de mode, iedere tijd heeft leuke en minder leuke mode.

Wat heb je aan echte instrumenten als je er alleen maar slechte muziek mee maakt? 😣

😜

Ik vind het juist allemaal hetzelfde klinken. En ik vind de mode van de jaren 80 overall het minste met dat kapot geborstelde haar en verschrikkelijke make up.



Pas maar op met die tradwives. 

https://www.nporadio1.nl/nieuws/cultuur-media/b24dc5b2-cb5b-46e6-8268-9c8d5cc6608d/tradwives-willen-terug-naar-traditionele-genderrollen-uit-de-jaren-50

Volgens Hart van Nederland schijnt het allemaal wel mee te vallen maar ik vind de uitslag van hun enquête juist helemaal niet geruststellend. Het zijn er best veel en het gaat over 'nog niet'.

https://www.hartvannederland.nl/panel/nederlanders-gaan-niet-mee-in-nieuwste-tiktok-trend-tradwives

Rockstar schreef op 10-02-2024 om 01:03:

[..]

Wat heb je aan echte instrumenten als je er alleen maar slechte muziek mee maakt? 😣

😜

Ik vind het juist allemaal hetzelfde klinken. En ik vind de mode van de jaren 80 overall het minste met dat kapot geborstelde haar en verschrikkelijke make up.


Haha ja, dat is de karikaruur. Dat ziet er inderdaad nier uit maar ik herinner me het niet zo. 'Wij' liepen er toch echt niet zo bij gelukkig  

Ali

Ali

10-02-2024 om 10:18

Rockstar schreef op 10-02-2024 om 01:03:

[..]

Wat heb je aan echte instrumenten als je er alleen maar slechte muziek mee maakt? 😣

😜

Ik vind het juist allemaal hetzelfde klinken. En ik vind de mode van de jaren 80 overall het minste met dat kapot geborstelde haar en verschrikkelijke make up.



Dat is natuurlijk maar een deel van de mode en muziek. Ik vind juist de de muziek uit de jaren 80 zo divers, incl bijhorende verschillende modes. In de jaren 80 kwamen veel nieuwe stijlen zoals punk (ok, eind jaren 70), new wave en hiphop, techno en hardcore. En heel veel substijlen in die genres. En ook Prince, Madonna, Michael Jackson en Doe Maar van eigen bodem. Stijlen met grote invloed nog steeds, en niet weg te denken in de hedendaagse muziek.

EmmaT schreef op 10-02-2024 om 07:18:


Pas maar op met die tradwives.

https://www.nporadio1.nl/nieuws/cultuur-media/b24dc5b2-cb5b-46e6-8268-9c8d5cc6608d/tradwives-willen-terug-naar-traditionele-genderrollen-uit-de-jaren-50

Volgens Hart van Nederland schijnt het allemaal wel mee te vallen maar ik vind de uitslag van hun enquête juist helemaal niet geruststellend. Het zijn er best veel en het gaat over 'nog niet'.

https://www.hartvannederland.nl/panel/nederlanders-gaan-niet-mee-in-nieuwste-tiktok-trend-tradwives

Gisteren was er een docu over Andrew Tate op. “I’am Andrew Tate”. Van die beweging wordt je ook niet echt blij. 

Ik was in die jaren erg fan van het kledingmerk "Esprit". Dit merk heb je nu natuurlijk ook nog wel, maar toen was dat super hip en ik vond de catalogus ook altijd zo leuk gefotografeerd. Maar als ik het nu terugkijk zitten er toch wel hele eigenaardige items bij  
https://www.pinterest.co.uk/jenniferdenoia7/80s-esprit-ads/   (is dit ook te bekijken zonder account?)
 

7fbd5384f46a10595e58bee3bcbe240c.jpg

deze hieronder gaat nog wel een beetje

7120626909_832dbf0a76_b.jpg


EmmaT schreef op 10-02-2024 om 07:18:


Pas maar op met die tradwives.

https://www.nporadio1.nl/nieuws/cultuur-media/b24dc5b2-cb5b-46e6-8268-9c8d5cc6608d/tradwives-willen-terug-naar-traditionele-genderrollen-uit-de-jaren-50

Volgens Hart van Nederland schijnt het allemaal wel mee te vallen maar ik vind de uitslag van hun enquête juist helemaal niet geruststellend. Het zijn er best veel en het gaat over 'nog niet'.

https://www.hartvannederland.nl/panel/nederlanders-gaan-niet-mee-in-nieuwste-tiktok-trend-tradwives

Ik begrijp jou niet goed. Uit jouw link blijkt dat ik wat overdreven heb wat tradwifes betreft. Dat komt denk ik omdat ik in de nabije omgeving er 2 ken. Nee, deze vrouwen zijn niet gelovig en noemen zichzelf geen tradwifes maar hebben hun baan opgezegd om huismoeder te worden. Ik ben echt benieuwd waarom dat jij je zorgen maakt. Ik lees jouw antwoord graag. Dat zal vanavond worden als je reageert want ik ga nu weg.

watertoren schreef op 10-02-2024 om 13:54:

[..]

Ik begrijp jou niet goed. Uit jouw link blijkt dat ik wat overdreven heb wat tradwifes betreft. Dat komt denk ik omdat ik in de nabije omgeving er 2 ken. Nee, deze vrouwen zijn niet gelovig en noemen zichzelf geen tradwifes maar hebben hun baan opgezegd om huismoeder te worden. Ik ben echt benieuwd waarom dat jij je zorgen maakt. Ik lees jouw antwoord graag. Dat zal vanavond worden als je reageert want ik ga nu weg.


Ik ben EmmaT niet, maar ik kan je wel uitleggen waarom ik het niet zo'n leuke ontwikkeling vind.

Ik ken er 3. Drie vrouwen die jaren geleden huisvrouw werden omdat dat in hun christelijke omgeving zo hoorde. En eerlijk is eerlijk: die leefstijl zag er in eerste instantie aantrekkelijk uit, met het kopje thee na schooltijd en ruim tijd en aandacht voor de kinderen.

Maar alle 3 deze vrouwen zijn gescheiden, het huwelijk bleek toch niet zo gelukkig. En toen werd levensonderhoud een probleem, werken lukte ook niet meer want de afstand tot de arbeidsmarkt bleek gigantisch, en ze hadden ook een soort wereldvreemdheid omdat ze een hoop ontwikkeling gemist hadden.

Dan nog zou je zeggen: mwoh, hun probleem toch?

Maar dan ben ik even heel eerlijk: ik heb helemaal niet zo'n zin dat straks er mede van mijn belastinggeld weer een hoop bijstand bekostigd moet worden, omdat vrouwen zichzelf incapabel hebben gemaakt hun eigen broek op te houden.

watertoren schreef op 10-02-2024 om 13:54:

[..]

Ik begrijp jou niet goed. Uit jouw link blijkt dat ik wat overdreven heb wat tradwifes betreft. Dat komt denk ik omdat ik in de nabije omgeving er 2 ken. Nee, deze vrouwen zijn niet gelovig en noemen zichzelf geen tradwifes maar hebben hun baan opgezegd om huismoeder te worden. Ik ben echt benieuwd waarom dat jij je zorgen maakt. Ik lees jouw antwoord graag. Dat zal vanavond worden als je reageert want ik ga nu weg.

Was het maar vrijheid blijheid en dat iedereen zelf mag weten wat ie doet, en jouw kennissen ken ik natuurlijk niet. Maar die tradwives zijn juist tegen zelfbeschikkingsrecht voor vrouwen. 

En net als wat Ginevra zegf: het kost de belastingbetaler een hoop geld al die vrijheid blijheid-bijstanduitkeringen. Nog maar te zwijgen over het nut van studies van veel vrouwen waar niets mee gedaan wordt. Dat is echt weggegooid geld. 

En ik ben er vanavond zelf ook niet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.