Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

voorwaardes meegeven bij schoolcontract

Handbal schreef op 05-12-2024 om 07:29:

van ons kind was vooraf ook duidelijk dat het extra hulp nodig had. We hebben toen vooraf samen met de iber, begeleiding voor zijn TOS en ons samen gezeten. Hier is gekeken welke hulp aangevraagd kon worden en alvast wat handvatten gegeven voor de leraren. er zijn toen behandelplannen gemaakt waar school en wij ons handtekeningen op hebben gezet. Als je dit bedoelt kan het. Andere contracten ken ik niet.

Ik neem aan dat TO dit bedoelt inderdaad. Ik las the post van TO meer als: TO heeft een online bijeenkomst gevolgd over iets in de trant van: 'kind met (extra) hulpvraag start binnenkort op school'. 

TO heeft onthouden dat het handig is om voor aanvang dingen vast te leggen op papier omtrent het kind op die school. Maar TO is de exacte info kwijt. 

Dan is jouw post super handig @handbal. 

Als het gaat om een kind die iets extra's nodig heeft is deze site misschien ook handig:
https://zorgeloosnaarschool.nl/
Oorspronkelijk was het een organisatie die veel informatie gaf en had voor zowel ouder als scholen over kinderen met diabetes. Tegenwoordig is het veel breder en gaat het ook over andere aandoeningen.

Handbal schreef op 05-12-2024 om 07:29:

van ons kind was vooraf ook duidelijk dat het extra hulp nodig had. We hebben toen vooraf samen met de iber, begeleiding voor zijn TOS en ons samen gezeten. Hier is gekeken welke hulp aangevraagd kon worden en alvast wat handvatten gegeven voor de leraren. er zijn toen behandelplannen gemaakt waar school en wij ons handtekeningen op hebben gezet. Als je dit bedoelt kan het. Andere contracten ken ik niet

Dit klinkt een stuk beter dan hoe de OP op mij over komt. Jullie hebben samen met school overleg gepleegd om te kijken of de juiste hulp geboden kon worden en samen gekeken naar hoe jullie daar ook in konden helpen. Dit lijkt me idd vrij normaal als je weet dat je een kind hebt dat extra hulp nodig heeft. 
To komt op mij over als: hier heb je als school aan te doen, wees blij dat we ons kind inschrijven. Ze geeft ook niks aan over extra hulp. Ik krijg er de kriebels van. 

Meerdere van jullie zitten invulling te geven voor wat TO voorwaarden aan school mee wit geven. Laat TO maar eerst wat meer duidelijk geven over wat voor voorwaarden dat betreft en wel webinar ze gevolgd heeft. Zonder die informatie kunnen we haar volgens mij geen advies geven.

Caroline80 schreef op 06-12-2024 om 06:21:

Meerdere van jullie zitten invulling te geven voor wat TO voorwaarden aan school mee wit geven. Laat TO maar eerst wat meer duidelijk geven over wat voor voorwaarden dat betreft en wel webinar ze gevolgd heeft. Zonder die informatie kunnen we haar volgens mij geen advies geven.

Het is t 1e en enige bericht van TO, ben benieuwd of ze nog meeleest?

Caroline80 schreef op 06-12-2024 om 06:21:

To heeft geen enkele keer gereageerd de afgelopen dagen. Ik denk dat we kunnen wachten tot we een ons wegen tot ze weer reageerd. Als ze het echt een belangrijke vraag had gevonden dan had ze wel gereageerd, waarom open en anders een topic. Bloedirritant van die topic openers die vervolgens niet meer reageren. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.