Meryemvb
04-12-2024 om 20:00
voorwaardes meegeven bij schoolcontract
Hallo lieve moeders/vaders.
Ik heb een tijd geleden een webinar gevolgd over voorwaardes die je mee kan geven aan een school als je je kind gaat inschrijven.
Helaas kan ik deze webinar en de contact gegevens van betreffende persoon niet meer terug vinden...
Zijn er hier mensen die verstand hebben van deze topic, en meer informatie over deze voorwaardes hebben?
Ik hoor het super graag!
groetjes, Meryem
Saartjepoes
04-12-2024 om 20:05
Ik heb er nog nooit van gehoord en helemaal gefascineerd... hoe moet ik dat zien? Dat school moet tekenen voor wensen van ouders?
Daglichtlamp
04-12-2024 om 20:07
Ik denk dat scholen je hartelijk uitlachen als je hier mee aankomt.
Ysenda
04-12-2024 om 20:09
ik denk eerder dat de scholen ouders voorwaarden laten tekenen waar de ouders zich aan moeten houden. Maar als ouders voorwaarden aan de school geven daar heb ik nog nooit van gehoord.
Annaniem2023
04-12-2024 om 20:22
Gaat het over een kind waarvan nu al duidelijk is dat er extra ondersteuningsbehoeften zijn?
Gsleutel
04-12-2024 om 20:26
Ik las de titel in eerste instantie andersom, als "moet school hun voorwaardes aan ouders meegeven als je het schoolcontract tekent?" en dacht dat er dus een vraag bij hoorde als: "ik heb een probleem met school en nu verwijzen zij naar de voorwaarden, ik heb deze echter nooit ontvangen, is school verplicht deze aan mij te verstrekken en kan ik ze hierdoor in gebreken stellen?", zoiets.
Ouders die extra individuele voorwaarden gaan stellen aan school lijkt me totaal onwerkbaar. Je hebt in Nederland (op de meeste plekken) vrije schoolkeuze. Maak daar gebruik van. Kijk kritisch naar welke school bij je kind en bij jullie als gezin past, maar ga er daarna ook vanuit dat school het beste voor heeft met elk kind. Mijn ervaring is dat scholen altijd bereid zijn mee te denken voor kinderen met speciale behoeften, maar dit al bij voorbaat afdwingen d.m.v. een contract lijkt me nogal misplaatst.
Dweedledee
04-12-2024 om 20:27
Webinars. Oftwel influencers. Scholen gaan echt niet een contract tekenen om jouw bloedjes les te mogen geven hoor.
PinkFlower
04-12-2024 om 20:31
Ik ben na het lezen van de OP over twee dingen verbaasd:
Dat iemand denkt een school voorwaarden mee te moeten geven als ze hun kind op school gaan opschrijven, dat is eerder andersom, je hebt alle aan de regels/voorwaarden van school te houden anders ga je maar naar een andere school. Ik zou je als school uitlachen en vriendelijk verzoeken je kind lekker ergens anders in te schrijven.
En 2: er was ook nog iemand die daar een webinar voor heeft gehouden?? Gratis mag ik toch aannemen? Of verdient iemand ook nog geld met dit soort onzin aan ouders verkopen?
En 3: er zijn ook nog mensen die naar zo'n webinar hebben gekeken??? Wauw.
Edit: oke 3 dingen.
SuzyQFive
04-12-2024 om 21:05
Nee, dat bestaat niet…
Zoek een school die bij jullie past maar je kan geen eisen gaan stellen.
Fourtyfour
04-12-2024 om 21:38
Andersom ken ik het wel, school die voorwaarden stelt.
Kijk, als je kind allergisch is voor bv gluten, of ze mogen geen vlees, dat ze daar rekening mee moeten houden, prima.
Maar als ouders zijnde voorwaarden stellen richting school.... Je mag al lang blij zijn als ze je "aannemen" op de school van je keuze.
alhambra
04-12-2024 om 22:13
Bedoel je dat je niet wilt dat je kind wordt gefotografeerd of gefilmd?
Daar zijn regels voor. Als ouders geef je aan wat je wel wilt.
Dus geen zorgen, dit moet en kun je gewoon aangeven!
Handbal
05-12-2024 om 07:29
van ons kind was vooraf ook duidelijk dat het extra hulp nodig had. We hebben toen vooraf samen met de iber, begeleiding voor zijn TOS en ons samen gezeten. Hier is gekeken welke hulp aangevraagd kon worden en alvast wat handvatten gegeven voor de leraren. er zijn toen behandelplannen gemaakt waar school en wij ons handtekeningen op hebben gezet. Als je dit bedoelt kan het. Andere contracten ken ik niet.
Plantenbak
05-12-2024 om 07:57
Wij krijgen wel elk jaar een aanvinklijstje met dingen als:
- ga je akkoord met het fotograferen van je kind
- met het plaatsen van foto's hier of daar
- met het doorgeven van je mailadres aan de schoolfotograaf
Etc
Ik ben nu wel benieuwd wat voor voorwaarden je wil doorgeven.