Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
24-01-2024 om 23:46
Hallo,
Ik zou graag jullie advies of ervaringen willen. Onze zoon van 10 jaar zit nu in groep 7. Momenteel worden de Cito’s M7 afgenomen, in april NIO en daarna volgt het voorlopig advies. Wij willen eigenlijk ook wat middelbare scholen bezoeken, maar weten niet zo goed welk advies wij voor onze zoon kunnen verwachten.
Scores tot nu toe: Rekenen vanaf groep 3 t/m begin groep 7 hoge A’s, M6 wel een hoge B. Begrijpend lezen B en hoge C’s. Spelling B’s. Avi plus sinds midden groep 4 en woordenschat alles tussen een A en C.
En eerlijk gezegd weten wij echt niet wat wij kunnen verwachten. Dit omdat ze in groep 6 en begin groep 7 tegen mij zeiden dat ik moest denken aan vmbo-k. Terwijl ik juist dacht aan de havo, gezien zijn resultaten… Wat denken jullie?
26-01-2024 om 18:25
Due-scimmie schreef op 26-01-2024 om 18:06:
[..]
Ow scholengemeenschap hier heeft brugklasgebouw met alle niveaus.
Hier zit een vmbo school 16 km verderop. Dus als het wel mavo of hoger is kan je in de buurt terecht. En basis, kader bv dus 16 km verderop. Dat is best wel een ding, ook als het kader/mavo is. Wat doe je dan?
26-01-2024 om 20:54
Due-scimmie schreef op 26-01-2024 om 18:06:
[..]
Ow scholengemeenschap hier heeft brugklasgebouw met alle niveaus.
Hier vlakbij vmbo tm vwo. Kader en basis iets verder maar ook in de buurt. Maar zoon om de hoek werd afgeraden teveel van de pestkoppen van zijn klas (met vmbo advies) gaan naar de school in de buurt. Zoon gaat iets verder weg nog steeds binnen 2 km.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.