Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Vanaf welke leeftijd mobiel?


MIDA schreef op 08-10-2022 om 17:29:

[..]

Ik vind dat wel raar, ik heb geen geheimen en iedereen weet hier gewoon de inlogcodes van de telefoons. Maar dat zal dan wel aan mij liggen….

Tsja, je kunt natuurlijk ook zeggen dat wij ook geen geheimen hebben, elkaar vertrouwen en dus niet elkaars inlogcode hoeven te hebben. Ik heb ook geen enkele behoefte telefoon van man of dochter in te zien. Ik heb meer dan genoeg aan mijn eigen

MIDA schreef op 08-10-2022 om 17:29:

[..]

Ik vind dat wel raar, ik heb geen geheimen en iedereen weet hier gewoon de inlogcodes van de telefoons. Maar dat zal dan wel aan mij liggen….

Nou misschien heb ik geen geheimen maar de mensen die mij berichtjes sturen willen misschien niet dat gelijk het hele gezin op de hoogte is van wat zij mij vertellen. Misschien hebben zij wel geheimen. 

Daarnaast spreek ik per app ook zeker wel eens over zaken die de kinderen niet mogen weten, van onschuldige dingen als wat oma meeneemt als verjaardagscadeau, een waarschuwing van de moeder van x dat x luizen heeft tot wat meer serieuze dingen als een kind op school problemen heeft bijvoorbeeld. 

En dat mag mijn man allemaal wel weten maar die hoeft dan weer niet te weten wat mijn vriendinnen mij vertellen.

Wat heb je aan de antwoorden hier? Het gaat er toch (uitsluitend) om wat de ouders van het meisje er van vinden?

Jesse_1 schreef op 09-10-2022 om 00:10:

Wat heb je aan de antwoorden hier? Het gaat er toch (uitsluitend) om wat de ouders van het meisje er van vinden?

Precies. En waarschijnlijk heb ze zelf ook wel een oude telefoon om door te geven.

Hier vanaf groep 7, maar ik zou het zoals hierboven al werd gezegd even met de ouders checken. Misschien hebben de ouders al een tijdstip besproken. Idem met het abonnement, misschien verkiezen ze om het kind aan hun gezinsabonnement te laten aansluiten.

Bijtje82

Bijtje82

09-10-2022 om 12:17

EmmaT schreef op 08-10-2022 om 15:10:

[..]

Mijn telefoon is van mij en daar mag niemand bij, en ook geen appjes sturen vanaf mijn account. Kind niet en mijn man ook niet trouwens. Zo raar is dat toch niet?

Oh..

Nou ik heb niks te verbergen. Mijn vriend kent de pincode van m'n telefoon en mag heb gebruiken als dat nodig is. Heb niets te verbergen.

Mijn oudste mag ook gewoon bellen of appen als hij dat even vraagt. Dan unlock ik hem even. Gebeurt zelden, maar zie het probleem niet. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

09-10-2022 om 12:57

Bijtje82 schreef op 09-10-2022 om 12:17:

[..]

Oh..

Nou ik heb niks te verbergen. Mijn vriend kent de pincode van m'n telefoon en mag heb gebruiken als dat nodig is. Heb niets te verbergen.

Mijn oudste mag ook gewoon bellen of appen als hij dat even vraagt. Dan unlock ik hem even. Gebeurt zelden, maar zie het probleem niet.

Want hij heeft geen telefoon?

Raar toch, dat als je met je vriend/kind niet de gewoonte hebt om elkaars telefoon te gebruiken/checken, dat je dan wel iets te verbergen zult hebben, pfff 🙄

Bijtje82

Bijtje82

09-10-2022 om 13:30

Battle-Royale schreef op 09-10-2022 om 12:57:

[..]

Want hij heeft geen telefoon?

Vriend heeft zeker wel een telefoon, maar soms is het makkelijker om te pakken wat er voor je neus ligt. 

Hij zal het niet snel doen hoor, pakt gewoon zijn eigen telefoon. Maar soms zijn we wat dingen aan het opzoeken of foto's aan het kijken.  Moet ik mijn telefoon dan angstvallig zelf vasthouden? 

Maar laatst was hij hier en wilde wat opzoeken voor werk. Zijn eigen telefoon was leeg en ik heb geen iPhone lader.. Dus wat is dan het probleem om even je telefoon af te geven?

Bijtje82

Bijtje82

09-10-2022 om 13:35

EmmaT schreef op 09-10-2022 om 13:21:

Raar toch, dat als je met je vriend/kind niet de gewoonte hebt om elkaars telefoon te gebruiken/checken, dat je dan wel iets te verbergen zult hebben, pfff 🙄

Ik vind het niet meer dan normaal dat mijn directe naaste toegang heeft tot mijn telefoon. Kind hoeft geen toegang, maar ze mogen best eens een spelletje spelen. Daar heb ik een speciale app voor. Dan gaat hij in kindermodus en kunnen ze niet bij mijn gegevens. Als ze de app afsluiten wordt er om pincode gevraagd om terug te gaan naar mijn account. Niet omdat ik iets te verbergen heb, maar omdat ze misschien al dan niet per ongeluk aan apps zitten die voor werk of andere zaken zijn.

Gelukkig hebben wij allemaal en jullie ook een fijne relatie vol vertrouwen, met of zonder elkaars pincode. Voor noodoproepen kan iedereen mijn telefoon gebruiken, en ook als ik dood lig te gaan na een ongeval zijn mijn naasten te bereiken met mijn telefoon. Maar verder blijft iedereen ervan af!

Ontopic: altijd in overleg met de ouders lijkt mij. Ik was zelf ooit een gekke tante waar mijn nichtjes mee wegliepen. Totdat ik iets deed wat mijn zus niet zo leuk vond. Dan is het gekke er snel af en wordt het wel ongemakkelijk. Je bent zo gek als je jezelf maakt.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

09-10-2022 om 14:22

Bijtje82 schreef op 09-10-2022 om 13:30:

[..]

Vriend heeft zeker wel een telefoon, maar soms is het makkelijker om te pakken wat er voor je neus ligt.

Hij zal het niet snel doen hoor, pakt gewoon zijn eigen telefoon. Maar soms zijn we wat dingen aan het opzoeken of foto's aan het kijken. Moet ik mijn telefoon dan angstvallig zelf vasthouden?

Maar laatst was hij hier en wilde wat opzoeken voor werk. Zijn eigen telefoon was leeg en ik heb geen iPhone lader.. Dus wat is dan het probleem om even je telefoon af te geven?

Dat vind ik iets totaal anders want dan zit je erbij, mag het ook als jij er niet bijzit en mag hij bijv ook je what’s app inkijken/lezen?

Bijtje82

Bijtje82

09-10-2022 om 14:33

Battle-Royale schreef op 09-10-2022 om 14:22:

[..]

Dat vind ik iets totaal anders want dan zit je erbij, mag het ook als jij er niet bijzit en mag hij bijv ook je what’s app inkijken/lezen?

Als hij vind dat hij daar iets interessants te lezen heeft, be my guest. 

De meeste appjes zijn werkgerelateerd of van mijn moeder of ex. 

Hoe sneu ook, van vrienden als ik ze zo mag noemen..krijg ik amper berichtjes. 

Maar goed, ik begrijp best dat anderen wel graag dingen voor zichzelf houdt. Niet iedereen hoeft natuurlijk te weten dat de zus van de tante van oma Sjaans achternicht jeuk heeft aan haar grote teen 😛

On topic: Onze zoon van 11 krijgt binnen nu en einde schooljaar wel een telefoon. Dan gaat hij naar het middelbaar en kan hij die goed gebruiken. Daar gaan we nog wel even goed voor zitten. Dat jochie is best wel makkelijk beïnvloedbaar, dus wil nog wel een beetje controle houden over bepaalde zaken maar ook weer niet teveel. Het moet voor hem niet voelen alsof iedere stap gecheckt wordt.

EmmaT schreef op 09-10-2022 om 13:21:

Raar toch, dat als je met je vriend/kind niet de gewoonte hebt om elkaars telefoon te gebruiken/checken, dat je dan wel iets te verbergen zult hebben, pfff 🙄

Dit ja, wat een onzin! Alsof het haast een misdaad is dat je telefoon/e-mail/ whatever gewoon iets persoonlijks is en daar ook helemaal niets mis aan is!

Bijtje82 schreef op 09-10-2022 om 14:33:

[..]

Als hij vind dat hij daar iets interessants te lezen heeft, be my guest.

De meeste appjes zijn werkgerelateerd of van mijn moeder of ex.

Hoe sneu ook, van vrienden als ik ze zo mag noemen..krijg ik amper berichtjes.


Ik denk daar dus heel anders over, want wat mijn vriendinnen/vrienden met mij delen gaat een ander helemaal niks aan, want vertellen ze in vertrouwen aan mij. Heeft niets te maken met iets verbergen, maar het is (voor mij) vrij normaal om ook in een relatie gewoon respect voor elkaar privacy te hebben zonder enig wantrouwen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.