Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Snapchat groep

Peiling

In de groep laten
46 stemmen
9%
91%

Ik zou heel goed oppassen. En ik snap ook niet hoe je in een groep terecht kunt komen als je niemand kent. Of werkt snapchat als een forum oid waar je je gewoon kunt aansluiten bij groepen?

Overigens lees ik nergens hoe oud het meisje is. Mss zie ik iets over het hoofd? Ik zie wel veel mensen zeggen dat ze nog geen 13 is en zelfs op de basisschool zit. Klopt dat? 
TO: hoe oud is je dochter eigenlijk?

Het gaat om bed plassen, dan zal ze vast geen 16 zijn. 

Terugdraaien nu is moeilijk maar nee, zou van mij niet mogen.  Mijn dochter van nu 18 krijgt af en toe een random dickpick doorgestuurd van mensen die ze niet kent en direct blokkeert uiteraard, dat is toch geen medium waar je een kind zelf haar gang laat gaan.   En wat vind je zelf van soms random tiktok filmpjes?

Sowieso de regel hier dat je online alleen praat met mensen die je in het echt kent 

ik vind een forum op internet anders, maar zou jullie ook mijn telefoonnummer niet geven  

hier heeft kind wel op de basisschool al een telefoon waar ze mee op whatsapp mag. Ik vind het geen probleem dat ze met vriendinnen appt maar nog geen andere apps.  Plus de afspraak dat tot en met groep 8 ik alles mee mag lezen en dat ook regelmatig even doe.  

Boarn schreef op 23-06-2024 om 17:03:

Het gaat om bed plassen, dan zal ze vast geen 16 zijn.

Er zijn ook mensen die hier nooit 'overheen groeien' en hier dus ook als volwassene nog mee te maken hebben. Gelukkig duurde het bij mij maar tot mijn 13e.

"Overigens lees ik nergens hoe oud het meisje is. Mss zie ik iets over het hoofd? Ik zie wel veel mensen zeggen dat ze nog geen 13 is en zelfs op de basisschool zit. Klopt dat?
TO: hoe oud is je dochter eigenlijk?"

Ja het topic staat in die categorie, basisschoolleeftijd

hier een kind van 11 met mobiele telefoon.Is oud toestel van mij. Apps kunnen alleen geinstalleerd met toestemming van ons. Ze heeft what's app. Alleen met bekenden. We houden ook toezicht daarop (weet dochter ook). Kinderen moeten leren daarmee om te gaan en hebben daar hulp bij nodig. Soms gaat het mis, iemand zegt iets onaardigs, stuurt steeds stickers of er wordt gepest.dit is het moment om je kind daarin te begeleiden. 

watertoren schreef op 23-06-2024 om 10:26:

Ik vind het gevaarlijk. Grote kans dat ze voor de gek gehouden wordt, zeker met iets wat gevoelig ligt zoals bedplassen.

Dit. Vieze mannetjes kan, al denk ik eerder aan klasgenoten die de wetenschap dat ze bedplast gaan gebruiken om te pesten. 

Tijd om als ouder te gaan handelen. Alleen accounts toevoegen van mensen die je kent en zaken die intiem/prive zijn, deel je niet via sociale media. Mijn werkgever had ooit een spelregel die ik mijn kinderen ook heb meegegeven; alleen op sociale media zetten als het prima is dat het morgen op de voorpagina van de Telegraaf staat. Wil je dat liever niet, dan is het niet iets om via mail/whatsapp/twitter/Snapchat/tiktok en wat er nog maar bedacht wordt, te delen. 

No brainer naturlijk, natuurlijk laat je je kind geen kwetsbare persoonlijke informatie delen met volstrekte onbekenden. En je jonge kind geen gebruik laten maken van apps waar jij helemaal niets van snapt. Je doet je kind toch ook niet uit logeren bij ouders die je niet kent?

Kijk een keertje mee met je dochter en laat je uitleggen hoe het nou precies werkt.
Nav dit topic heb ik gister met mijn dochter mee gekeken. Onder het mom van onder de 13 is het verboden, dus ik kijk mee.

Je berichten dus openbaar / voor vrienden / prive plaatsen. Ze plaatst niets openbaar.
Je kan locatie aan of uit zetten. Die staat dus uit.
Geen vreemden toevoegen. Als ze een uitnodiging krijgt, dan checkt ze eerst via WhatsApp of het werkelijk een vriendin is. 

Ik zag ook allemaal bekenden staan. Helemaal prima. Ik zou toch echt een kijkje nemen en anders de app eraf, ze is tenslotte nog te jong voor zonder toezicht.

Biebel schreef op 24-06-2024 om 10:16:

[..]

Dit. Vieze mannetjes kan, 

Het zijn toch altijd alleen maar vieze mannetjes die over bedplassen en luiers willen praten?

Een kind dat net die app heeft, zou dat echt meteen op zoek gaan naar bedplassers, en dan meteen een groep meisjes vinden van allemaal onder de toegestane gebruikersleeftijd die allemaal gezellig over iets praten waar de meesten zich voor schamen?

Statistisch gezien, hoeveel meisjes van die leeftijd (wat die precies is weten we niet) plassen er nog in bed, hoeveel daarvan gaan er illegaal/te jong op snapchat, en hoeveel daarvan zoeken er op snapchat naar bedplassers, en hoeveel daarvan gaan nog in een groep ook?

Valeria schreef op 24-06-2024 om 14:16:

[..]

Het zijn toch altijd alleen maar vieze mannetjes die over bedplassen en luiers willen praten?

Een kind dat net die app heeft, zou dat echt meteen op zoek gaan naar bedplassers, en dan meteen een groep meisjes vinden van allemaal onder de toegestane gebruikersleeftijd die allemaal gezellig over iets praten waar de meesten zich voor schamen?

Statistisch gezien, hoeveel meisjes van die leeftijd (wat die precies is weten we niet) plassen er nog in bed, hoeveel daarvan gaan er illegaal/te jong op snapchat, en hoeveel daarvan zoeken er op snapchat naar bedplassers, en hoeveel daarvan gaan nog in een groep ook?

Dat maakt juist dat ik vermoed dat óf to in deze categorie valt. En als het echt is dat een klasgenootje haar heeft opgezocht omdat ze wat vermoeden en haar zo willen uitlokken. 

WanT de kans dat een meisje van 13 iets gaat zoeken op bedplassen voor pubers lijkt me zeker klein. Mijn advies over houd het bij dingen die morgen in de Telegraaf mogen staan, is dan ook misschien voor iedere ouder die meeleest en denkt hee, Snapchat, had mijn kind het daar niet over. 

Biebel schreef op 24-06-2024 om 16:57:

[..]

Dat maakt juist dat ik vermoed dat óf to in deze categorie valt. En als het echt is dat een klasgenootje haar heeft opgezocht omdat ze wat vermoeden en haar zo willen uitlokken.

WanT de kans dat een meisje van 13 iets gaat zoeken op bedplassen voor pubers lijkt me zeker klein. Mijn advies over houd het bij dingen die morgen in de Telegraaf mogen staan, is dan ook misschien voor iedere ouder die meeleest en denkt hee, Snapchat, had mijn kind het daar niet over.

Nou inderdaad! Ik zit ook niet in dit soort apps maar het idee dat mijn kind nietsvermoedend met dit soort engerds in aanraking zou komen doet mijn zwangere nekharen nu al omhoog gaan. Ik had twintig jaar geleden op MSN al te maken met allerhande creeps, en er zijn nu zoveel meer mogelijkheden. 13 is zo jong!

Ik zou hier helemaal niet blij mee zijn.
Ik kan me ook niet voorstellen dat er op snapchat een groep meisjes zit die willen praten over bedplassen.
Die zijn toch veel te bang dat er misschien een bekende kan meelezen.
Ik zou in gesprek gaan met je dochter en stopt ze niet met de groep dan zou ik heel Snapchat verwijderen.
Mijn jongste heeft ook Snapchat maar enkel met vriendinnen en kinderen van school. Die controleer ik ook regelmatig. Alleen de ellende van Snapchat is dat de meeste berichten na 24 uur al verdwijnen. Als ik eens een rare groep voorbij zie komen dan vraag ik wie het zijn en is altijd goed uit te leggen en onschuldig.
Tiktok heeft ze sws niet.

ik ben benieuwd of TO, nieuw in deze club, wat heeft aan al onze adviezen? Kun je dat laten weten, TO? Vinden we vaak wel fijn om terug te horen en evt zelf ook dingen van te leren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.