Jko2017
26-12-2024 om 22:45
Samen blijven voor de kinderen.
Hoi allemaal..
Nu 18 jaar samen, heb vorig jaar een andere man ontmoet, verliefd, alles, maar toch besloten bij mijn man te blijven, ook hij is een geweldige, lieve man, vader, ik hou veel van hem , maar niet meer zoals man/ vrouw relatie moet zijn, ik heb zoveel moeite de ander los te laten.. maar ik wil en moet het doen voor mijn kinderen, poosje uit elkaar geweest, kinderen om de week etc, maar hier werden we ook niet gelukkig van, het voelde toen ook weer alsof we toch met zijn 4 en moeten zijn... Dus we gaan door, we zijn weer samen , maar ik vraag me soms is af, is dit de goede keuze geweest, ik mis de ander soms zo erg...
Iemand ervaringen? Groetjes Ilona
Moree
27-12-2024 om 03:20
Hoi, als je voelt dat jullie samen moeten zijn met z’n vieren, en je man voelt dit ook, dan kun je denk ik proberen te gaan focussen en ontcijferen wat het is dat je mist van de vriend.
Bijvoorbeeld: spontaniteit, lieve aandacht, goede diepe gesprekken, attent zijn etc.
Wat is het wat die vriend had wat je zo aantrok?
Door je dit meer bewust te worden, te benoemen, ga je de eigenschappen een beetje scheiden van die vriend.
En daarnaast kunnen je man en jij kijken wat jullie samen kunnen verbeteren aan jullie verbinding.
Wellicht zou relatietherapie voor jou en je man iets zijn. Als jullie beiden willen kijken hoe jullie je verbinding kunnen verdiepen.
Ninoea
27-12-2024 om 07:36
Wat je aandacht geeft, groeit. De aandacht die uitgaat naar missen en fantaseren dat het anders is kun je denk ik beter besteden aan nadenken over concrete acties die zorgen voor een fijne tijd met je man en gezin. Extra lieve dingen doen, tijd plannen voor activiteiten samen, kleine verassingen, etc. Uiteindelijk geeft iets positiefs doen en daar respons op krijgen een veel beter resultaat dan blijven hangen in emoties waarbij je eigenlijk je keuze in twijfel trekt. je hebt gekozen; maak er wat van!
tsjor
27-12-2024 om 07:52
Je titel klopt niet helemaal. Je hebt niet besloten om alleen maar samen te blijven voor de kinderen, maar er is ook een zekere relatie, respect, liefde voor elkaar. Alleen is die relatie niet zo spannend en interessant als de gedeeltelijk in fantasie bestaande relatie met een andere man. Hij kiest in elk geval toch voor jou, ondanks dat je verliefd geworden bent op een ander. Er zit nog veel waardevols in jullie, wellicht wat saaie, bekende, vertrouwde relatie. Genoeg om voor te blijven vechten.
Tsjor
Madamecannibale
27-12-2024 om 08:10
Ninoea schreef op 27-12-2024 om 07:36:
Wat je aandacht geeft, groeit. De aandacht die uitgaat naar missen en fantaseren dat het anders is kun je denk ik beter besteden aan nadenken over concrete acties die zorgen voor een fijne tijd met je man en gezin. Extra lieve dingen doen, tijd plannen voor activiteiten samen, kleine verassingen, etc. Uiteindelijk geeft iets positiefs doen en daar respons op krijgen een veel beter resultaat dan blijven hangen in emoties waarbij je eigenlijk je keuze in twijfel trekt. je hebt gekozen; maak er wat van!
Hier heb ik niets aan toe te voegen
Diyer
27-12-2024 om 08:13
Ninoea schreef op 27-12-2024 om 07:36:
Ik denk dat dit de enige weg is to. Je bent verliefd geworden en dat kan. Maar verliefdheid is een fase waarbij een ander altijd geweldig en leuk is. Je hebt een roze bril op over iemand die in jouw hoofd zó leuk is, dat zelfs zijn mindere eigenschappen nog best schattig zijn. Jouw man is die fase allang ontgroeid (ik neem aan dat je wel ooit met verliefdheid bent begonnen bij je man). Daar kan hij nooit mee concurreren.
Wil je je man écht een kans geven, dan zul je in hem en jullie gezin moeten investeren. En misschien ook manieren zoeken om die andere man met een realistischer blik te bekijken. Want ook hij wordt ooit net zo normaal en net zo bekend als jouw man nu is. En die 1 op 1 aandacht die je nu kreeg, is ook omdat hij geen huishouden met je runt en kinderen uit school moet halen. Het hele plaatje in jouw hoofd heeft nu alleen maar positieve kanten. Maar meeste mensen zijn zelden gelukkiger in een nieuwe relatie dan ze waren in hun oude (is onderzoek naar gedaan), terwijl er wel een heleboel gebroken harten rondlopen. Tijd om jezelf echt even terug naar de aardbol te halen to.
Roos57
27-12-2024 om 08:47
Mis je spetterende seks ?
Dan zou je nog een open relatie kunnen overwegen. Dan mag hij dat ook .
Moederkareltje
27-12-2024 om 10:28
je zou, even tussen jou en mij, ook één keer per maand stiekem met je lover kunnen afspreken. Neem een verlofdag van werk of meld je ziek. Ga met lover heel de dag erop uit of in een hotel liggen seksen met roomservice. Daarna goed douchen met je eigen zeep. Zo heb je toch de spanning, maar hoef je niet je relatie om te gooien voor een loket. En als de spanning of schuldgevoel teveel wordt, geeft namelijk ook stress stop je ermee. Dan is het loverhoofdstuk ook weer afgelopen. Want de stress krijg je omdat je steeds je relatie op het spel zet. Het is een gokspel wanneer komt hij erachter. Laat de bal niet op 13 vallen vandaag.
Anna Cara
27-12-2024 om 10:56
Moederkareltje schreef op 27-12-2024 om 10:28:
je zou, even tussen jou en mij, ook één keer per maand stiekem met je lover kunnen afspreken. Neem een verlofdag van werk of meld je ziek. Ga met lover heel de dag erop uit of in een hotel liggen seksen met roomservice. Daarna goed douchen met je eigen zeep. Zo heb je toch de spanning, maar hoef je niet je relatie om te gooien voor een loket. En als de spanning of schuldgevoel teveel wordt, geeft namelijk ook stress stop je ermee. Dan is het loverhoofdstuk ook weer afgelopen. Want de stress krijg je omdat je steeds je relatie op het spel zet. Het is een gokspel wanneer komt hij erachter. Laat de bal niet op 13 vallen vandaag.
Sjezus wat een shit advies! Juist loskomen van een verliefdheid/minnaar is moeilijk. Door de stofjes in je lijf. Kom juist los door nul contact en afleiding. Maak hem niet leuker in je hoofd, je koos voor je man en gezin.. En weer stiekem gaan afspreken, ook bellen (!) wakkert weer aan. Dus: NIET DOEN!
Jouw man kan straks overigs zeggen ik kap ermee. Zéker als je weer contact zoekt met je ex-minnaar. Tijd helpt. Investeer in leuke en spannende dingen doen met je eigen man. Hij is het waard. En jij ook.
Xxx
(Of was je sarcastisch Moeder K)
MamaE
27-12-2024 om 10:59
Moederkareltje schreef op 27-12-2024 om 10:28:
Heel debiel advies dit. Zou je dit zelf ook accepteren als je eigen man dit zou doen?
En daarnaast, ziekmelden bij werk om te seksen met je affaire, ben je helemaal betoeterd? Daarvoor zijn werkgevers er niet. Ieders hobby mag men in de eigen tijd doen en zelf bekostigen.
Je kiest ofwel voor je relatie met alles wat daarbij hoort ofwel voor scheiden en dan ga je eerst je leven op orde maken voor jezelf en de kinderen. En dan is er na verloop van tijd misschien plek voor een nieuwe partner. Of meteen, maar een affaire voor de leuke, spannende en romantische momenten en een relatie met gezinsleven en alles wat daarbij komt kijken is heel wat anders.
Saar76
27-12-2024 om 11:18
Anna Cara schreef op 27-12-2024 om 10:56:
[..]
Sjezus wat een shit advies! Juist loskomen van een verliefdheid/minnaar is moeilijk. Door de stofjes in je lijf. Kom juist los door nul contact en afleiding. Maak hem niet leuker in je hoofd, je koos voor je man en gezin.. En weer stiekem gaan afspreken, ook bellen (!) wakkert weer aan. Dus: NIET DOEN!
Jouw man kan straks overigs zeggen ik kap ermee. Zéker als je weer contact zoekt met je ex-minnaar. Tijd helpt. Investeer in leuke en spannende dingen doen met je eigen man. Hij is het waard. En jij ook.
Xxx
(Of was je sarcastisch Moeder K)
Helemaal mee eens, NIET DOEN!
Het stiekeme van een affaire zorgt er juist voor dat je denkt dat je verliefd bent. Want het spannende gevoel lijkt op verliefdheid en je komt nooit in de latere fase van een gewone relatie waarbij je elkaar in de sleur van het gewone leven leert kennen. Een affaire is dus bij uitstek een soort fata morgana en niet het echte leven. Je houdt jezelf daarmee voor de gek. Je hoort niet voor niks vaak dat als mensen vanwege een affaire hun partner verlaten, de nieuwe relatie geen stand houdt. Want het bleek allemaal fantasie in stand gehouden door de geheimhouding die eromheen zit.
Ga inderdaad onderzoeken welk gevoel die verliefdheid jou gaf. Wat mis je nu in jouw leven? En ga dat meer creëren in je eigen leven, en in de relatie met je eigen man.
alhambra
27-12-2024 om 11:21
Neem afstand en focus op je man en je kinderen. Tel wat je hebt, niet wat je mist.
Iedere relatie verandert met de tijd én je neemt jezelf mee.
Pippeltje
27-12-2024 om 11:40
OMG moeder Kareltje wat kraam je weer onzin uit zeg! Zo'n affaire is verslavend dat moet je vooral steeds blijven voeden. .... NOT
Diyer
27-12-2024 om 13:33
Ik vind het ook maar een raar advies MoederK. Ook als ik los van wat ik van vreemdgaan vind even buiten beschouwing probeer te laten. Op deze manier krijgt die 'lover' in de coulissen een rol die hij helemaal niet hoort te hebben. Hij wordt het kadootje, de kers, de afleiding en het verlangen. Idd die verslaving die iemand al noemde. Iemand die je nodig hebt om het echte leven tussen de afspraakjes door een beetje aan te kunnen.
En zo iemand zal altijd die geweldige man zijn en blijven, want hij biedt telkens opnieuw de escape met het echte leven. Waardoor hij synoniem komt te staan met alles wat wél leuk, fijn, knetterend en geweldig is. Ja, me dunkt. Zijn vuile sokken, rothumeur en zappend langs alle kanalen en weer terug na een lange werkdag krijg je er niet bij.
Als to wérkelijk kiest voor haar gezin, zal ze dit cold turkey moeten doen en het minimaal een jaar geven zonder ook maar een beetje contact. Alles wissen, telefoon, facebook, andere socials. Gewoon even een jaar echt helemaal niks. Ik durf te weddden dat de meesten die zich echt op hun relatie focussen (die in de basis goed was en waar er liefde is), de verbinding met hun partner opzoeken en investeren in leuke dingen doen samen en echt alle contact uit de weg gaan met de crush, na een jaar redelijk afgekoeld zijn.
En verder helemaal eens met MamaE: werkgevers zijn er niet voor om jou betaald te laten seksen in hun tijd.