Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Niet willen slapen op vakantie


Ted68 schreef op 27-07-2024 om 14:53:

Hij is 7..... en geen 2 of 3 jarige! Dat heeft niets met een andere generatie te doen Bridget....

De ene 7-jarige is de andere nog niet. Maar dat terzijde.

Als het altijd een heel naar, vervelend en verwend ventje zou zijn dan zou TO nu niet ineens met problemen op[ vakantie zitten, zou ik denken. Dan zou hij dat altijd wel zijn en waren deze problemen er altijd al. Er is toch iets anders dan thuis waardoor hij nu zo doet, en een probleem los je meestal makkelijker op als je de oorzaak weet dan door je alleen maar boos te maken op het probleem. Ik ben wel benieuwd of hij het overdag wel naar zijn zin heeft, of dat hij dan ook heimwee heeft/dwars is/slecht luistert.

Ik vind de tips om hem maar zijn eigen plan te laten trekken binnen regels (je doet stil, je blijft op je kamer) best goed, maar als hij oud genoeg is om afspraken mee te maken, dan is hij ook oud genoeg om mee te denken over oplossingen en over eventuele oorzaken die weggenomen kunnen worden. Lijkt me toch dat je het beste kan beginnen met samen om tafel te gaan: zo gaat het niet langer, papa en mama worden zo veel te moe, dus we moeten een oplossing vinden.

En consequent zijn, wat niet hetzelfde is als schreeuwen, meppen en negeren. Maar dat doet geen ouder hier natuurlijk.

(Wie ouders de mist in wil zien gaan, loop eens om 4 uur door de Efteling. Erg leerzaam. Beste mensen, zorg dat je zelf voldoende uitgerust bent, voldoende hebt gegeten en gedronken, en dat je het de hele dag zelf naar je zin hebt. Dan hoef je niet zo tegen je kinderen te schreeuwen want dan kun jij je tenminste de hele dag als een volwassene gedragen. Of blijf anders thuis).

AnnaPollewop schreef op 27-07-2024 om 17:29:

[..]

(Wie ouders de mist in willen gaan, loop eens om 4 uur door de Efteling. Erg leerzaam. Beste mensen, zorg dat je zelf voldoende uitgerust bent, voldoende hebt gegeten en gedronken, en dat je het de hele dag zelf naar je zin hebt. Dan hoef je niet zo tegen je kinderen te schreeuwen want dan kun jij je tenminste de hele dag als een volwassene gedragen. Of blijf anders thuis).

 

Om 11u wordt er vaak al volop gedreigd met naar huis te gaan etc. Alsof die mensen dat doen die net 50 euro pp hebben afgetikt. (Oke een enkeling doet het mss wel echt, maar het gros niet hoor) 

AnnaPollewop schreef op 27-07-2024 om 17:29:

[..]

De ene 7-jarige is de andere nog niet. Maar dat terzijde.

Als het altijd een heel naar, vervelend en verwend ventje zou zijn dan zou TO nu niet ineens met problemen op[ vakantie zitten, zou ik denken. Dan zou hij dat altijd wel zijn en waren deze problemen er altijd al. Er is toch iets anders dan thuis waardoor hij nu zo doet, en een probleem los je meestal makkelijker op als je de oorzaak weet dan door je alleen maar boos te maken op het probleem. Ik ben wel benieuwd of hij het overdag wel naar zijn zin heeft, of dat hij dan ook heimwee heeft/dwars is/slecht luistert.

Niet ineens. Vorig jaar had ze hetzelfde topic en tussen ook nog een keer toen ze niet op vakantie waren.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.